Gå til innhold

Karakteren min har forandra seg!

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg har tatt 3 eksamener nå i vår. Karakterene blir lagt ut på nett, så jeg var ivrig med å sjekke i tiden etter eksamenene.

Den første eksamenen fikk jeg B på, og den andre også. Et par dager før sensurfristen på eksamen nr 3 gikk ut så sjekket jeg nettet og hadde da fått C på den tredje. Husker jeg tenkte at nå har jeg fått min første C (har kun A og B fra før).

Idag så var jeg innom siden igjen og nå har jeg plutselig 3 B'er! Altså har C'en blitt om til en B. Jeg skjønner ikke dette helt.. Hvordan er det mulig?

Eksamen er riktig nok to fag som er slått sammen, så kan det være mulig at jeg fikk C på et av fagene, og så har karakteren blitt lagt ut, og så har jeg fått B sammenlagt? Synes det høres helt fjollete ut isåfall. Man legger vel ikke ut eksamenskarakterene før hele eksamenen er ferdig rettet?

Det kan jo sikkert ha blitt gjort en feil da. At jeg fikk B, men så har de skrevet C, og så har dette blitt oppdaget..

Ikke vet jeg, men tør iallfall ikke spørre skolen. Det er jo bare positivt for meg at jeg får B istedenfor C..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg studerte, opplevde jeg et par ganger at karakterene for hele kullet ble gjort om. Det som hadde skjedd, var at veldig mange klaget på karakterene, og det viste sensor hadde vært altfor streng, og hele kullet ble oppjustert en karakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også opplevd rene feilrettinger. To svært dyktige medstudenter fikk begge veldig dårlig karakter, han ene var litt resignert og tenkte han kanskje misforsto oppgaven, han andre mente det måtte være galt og kontaktet eksamenskontoret. En liten stund senere var begge gått flere hele karakterer opp, og to av kullets svakeste falt ned på de karakterene de to flinke først hadde fått. Man hadde rett og slett forvekslet noen kandidatnumre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg fant faktisk løsninga. Hadde oversett en mail jeg hadde fått for en stund tilbake der det sto at det var lagt ut feil karakterer. Det ble visst rettet med en gang, men jeg har bare ikke vært å sjekket og dermed ikke lagt merke til det.

Jippi! Da fikk jeg B likevel da :) Supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss var det skjedd en feil med studentweb hvor karakterene blir lagt ut, slik at mange hadde fått feil karakter i forhold til kravene som var satt i følge faglærer. Dette ble rettet opp, heldigvis for dem som ble berørt, men det er viktig å ikke stole blindt på studentweb hvis man vet at man skulle hatt en annen karakter! Sjekk det opp med en gang med universitetet!

Gratulerer med karakteren, trådstarter :)

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...