Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skal på eferietur i sommer, som gjør det litt vanskeligt å få dusjet/vasket seg skikkelig hver dag. Var da jeg kom på den ideen med våtservietter. Det finnest så mye forskjelligt til babyer, og de må da være bra for voksne også? Til bruk i ansikt, under armer osv.

Noen som kan anbefale noen bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

desverre er ikke alle produkter til barn særlig bra ,noen er hormonforstyrrende,allergifremkallende osv.

Hos Grønnhverdag blir forskjellige produkter testet (uavhenging test)

Du finner test av våtservietter her :

http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Kosmetikk/Tester-og-undersoekelser/Test-av-pleieprodukter-til-baby-2009/Pleieprodukter-til-baby-2009-Vaatservietter

Disse ville jeg ikke brukt selv under armer osv til kroppsvask.Men du får slike i papir du fukter selv (med evnt.såpe) og de er hendige

Endret av Kårky
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk skal du ha, den linken var flott. Nå har vi ikke tilgang til vann på den måten hver dag, så kluter som ikke er våtservietter blir vanskeligt.

jeg tenkte at våtservietter en bruker på babyvask må være trygt til en og annen kropsvask, under armer osv? Nå har jeg ikke baby, men på de bruker en slike våtservietter til å vaske de i underlivet osv? Og i ansiktet? Så da bør de være trygge for voksne også, de som anbefalest i den testen? Eller er det noe jeg ikke har fåttt med meg?

Beklager rotetet innlegg.

Gjest strykebrett
Skrevet

Når det gjelder de "farlige stoffene" så tror jeg ikke noen av de er så farlige at det gjør noe når det er snakk om en kort periode du er på ferie. Mange stoffer er uheldige om de brukes mye og ofte, men en uke eller to i året skal ikke ha noe å si.

Jeg har selv brukt en del babyservietter på fjelltur og det har fungert helt utmerket. Overlevde gjorde jeg også.

Skrevet

Tror heller ikke det har så mye å si om du bruker våtservietter på tur:)

Skrevet

Dei som har blitt anbefalt testen til Grøn kvardag, er trygge å bruke for både barn og vaksne. :jepp:

Dei som kjem dårleg ut i testen, bør ein unngå å bruke på barn, fordi ein ikkje kjenner langtidseffektene av desse stoffene. At vaksne bruker desse i eit par veker, er ganske ufarleg! :)

Ein skal vere ekstra forsiktig i forhold til barn, fordi hudoverflata deira er forholdsvis mykje større enn hos vaksne. I tillegg er organa deira mindre utvikla, og derfor meir utsatt for hormonforstyrrande stoff.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg bruke de vanlige babyvåtservietter til å fjerne hudrenser, sminke, foundation? Eller bør jeg kjøpe våtservietter spesielt til dette? Vet Decleor har til sminkefjerning, men hadde vært enkelt å forholdt seg til en pakke.

Skrevet

Libero sine er vi veldig fornøyd med. Svanemerket og ingen hormonforstyrrende stoffer.

Du kan jo teste å fjerne sminken med disse, og så tester du etterpå med annen rens, og ser om det er mer rester. Har ikke tenkt på å bruke de som sminkefjerner, men de duger gjerne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...