Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta navlepiercing i Tyrkia når vi drar dit. Men er redd for bakterier. Anbefaler derre det å ta i tyrkia frmfor norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke å anbefale. Du skal ikke bade i klor eller saltvann de første ukene, da er det dumt å ta den i syden. Det er heller ikke bakterier du trenger å være redd for. Men sykdommer fra urene nåler. Navle piercing er ikke dyrt i Norge. Ser ingen grunn til å ta det i Tyrkia.

Skrevet

Jeg hvet at man skal vente i 14 dager før man bader i alle typer vann, så det er derfor jeg tar det den siste dagen. Det er ikke at det er dyrt eller noe, men aldersgrensen. Jeg er 15 år, og på et Tatoo studioe jeg var på var det 16 årsgrense uansett om du hadde med forelder eller alene. Jeg kjenner mange som har tatt det i Tyrkia, og de hadde bare med en pyrisept flaske så gikk alt bra. Desuten så skal jeg lete etter seriøse studioer, ikke ved strandkanten. Og man ser fort kvaliteten på studiot.

men om du hvet om noen tatoo butikker rundt i Akurshus(lillestrøm, strømmen osv) som har at man kan ta når man er 15 med forelder, så gjerne si ifra! :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Bare det at folk tror det er lurt å rense en ny piercing med pyrisept vitner om at man ikke burde pierce seg.

Ts: VEnt til du blir 16 og til du kommer tilbake til Norge. Da får du tatt piercing i et skikkelig studio som også kommer til å gi deg en anbefaling på skikkelige renserutiner. Pyrisept på en ny piercing er FY!

Skrevet

Så hvorfor anbefaler og sier alle at det er pyrisept som man skal bruke da?

Foresten så har jeg sett et studiot i Oslo som heter PintPoint. Der kan man ta det når man er 15 men med verge(foreldre). Men jeg skjønner ikke hva som er farlig med å ta det i utlandet? man ser jo med en gang på studiot om det er bra kvalitet eller ei. Ikke alle studioer i Tyrkia er dårlig. Bekjente har tatt det der, uten noen fare eller sykdom eller innfeksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...