SiljeMa Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Sikkert et veldig dumt spørsmål, men jeg fryrer løs fordet. Er det sånn at dette skal gå opp? At om brudgommen bare har en forlover, så skal helst ikke bruden ha flere brudepiker?
Gjest gurimalla Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 Skal ikke du bare ha en forlover eller skal alle brudepikene være forlovere? Er det sånn amerikansk "like kjoler på voksne damer" - bridesmades du tenker på? I Norge tenker man på brudepiker som små jenter. Uansett kan du vel ha så mange du vil enten det er forlovere, brudepiker eller bridesmades.
SiljeMa Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2010 jeg skal ha bare en forlover ja. men jeg tenker mest på det å ha 2 av di andre jentene til å være litt mer enn bare gjester, siden dette er veldig gode venninner. og nei jeg tenker ikke sånn like kjoler amerikans stil, men kanskje at en detaj blir brukt på begge disse, som står i stil til det forloveren skal ha på.
lilleGrethe Skrevet 24. juni 2010 #4 Skrevet 24. juni 2010 Jeg synes det er litt merkelig å gjøre det sånn i Norge, med mindre man har slekt eller tradisjoner fra England/USA. For meg er brudepiker småjenter. Om du vil gi venninnene dine noen ekstra oppgaver, setter de sikkert pris på det, men de trenger vel ikke å være brudepiker fordet? Skal de gå opp midtgangen med deg også? Det er selvfølgelig ditt valg, men jeg ville hørt med dem hva de synes. Ellers kan jeg svare på det som egentlig er spørsmålet ditt. I USA og England, hvor det er tradisjon med voksne brudepiker, har mannen sin forlover, og så "ushers" i tillegg, som gjerne er de andre guttevennene hans. Ofte er det jo ganske mange bridesmaids og ushers, det er helt vanlig med 4-6 hver.
-Kristin Skrevet 24. juni 2010 #5 Skrevet 24. juni 2010 Jeg skal ha en forlover og to brudepiker. Brudepikene er på samme alder som meg og er mine beste venner. Har ikke barn selv, og kunne heller ikke tenkt meg å hatt tantebarn til brudepiker. Det er jo opp til hver og enkelt hvordan man gjør det
SiljeMa Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2010 ja det har jo egentlig fint lite å si hva som er tradisjon osv. det er jo hva man selv vil:) Jeg ønsker jo egentlig bare å vise de at de betyr mye for meg. Tenkte det hadde vært gøy å i alle fall ta bilder sammen alle, da hadde det vært gøy med en detalj som var lik. Det kunne jo vært et smykke eller liknende som var en gave fra meg.
MissStiles Skrevet 25. juni 2010 #7 Skrevet 25. juni 2010 Jeg og en til var brudepike for ei venninne av oss for litt siden. Vi gikk ikke opp sammen med henne når hun gikk oppover. Men vi fikk noen oppgaver, som f.eks. dele ut programmet i kirken og pakke gavene. Synes det var veldig hyggelig siden vi begge kjenner henne godt.
Barcelone Skrevet 25. juni 2010 #8 Skrevet 25. juni 2010 Synes du skal gjøre det du ønsker den dagen, men jeg ville kanskje klarert det med din tilkommende. Det er tross alt hans store dag også. =o) Men jeg mener det må være opp til hvert brudepar å løse det slik som de selv vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå