Gå til innhold

Vogn i bhg..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal min datter begynne i bhg i august,og jeg har fått med meg at de pleier å sove i vogna,dvs du må ha en stående i bhg når barnet er der.

Men dere som har flere typer vogner,hvilken bruker dere?

Pleier personalet å gå tur med vogna også,eller er den kun for å sove i?

Jeg venter nr 2 nå,og har en emmaljunga citycross som jeg må bruke til babyen,dvs understellet og citybag`en.

Da har jeg jo i alle tilfeller sportsdelen"ledig",må ev.skaffe et understell til denne om det går an...?Og så ha den i bhg..

Har også en enkel city-jogger vogn(såkaldt paraplytrille) men er redd den blir litt for "pinglete" å ha et sovende barn på nesten 2 år oppi..?

Håper på å unngå å kjøpe enda en stor dyr vogn,siden jeg har emmaljungaen fra før.men må jeg så må jeg,babyen må jo ha noe å ligge i..

Hva gjør dere,gjerne dere som har flere barn?Har dere flere "store" vogner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å kjøpe en billig brukt vogn?

Skrevet

Vi kjøpte en billig brukt vogn.

Den skal ikke trilles, men står kanskje utsatt til i barnehagen og får en del slitasje alikevel.

Vi syntes det var praktisk å ha egen vogn som sto permanenet i barnehagen.

Det er lurt med en litt stor og tung vogn når de litt større barna skal ligge og sove i den...

Skrevet

Guten vår sover i sportsvogna si (Quinny Freestyle). Me bruker å gå til barnehagen, så vogna blir derfor med oss heim for kvar dag.

Eg har foreløpig bare eitt barn då, og me klarer oss derfor med den eine vogna. Dersom eg måtte hatt ei vogn til, trur eg at eg hadde prøvd å kjøpe ei billeg brukt vogn til å ha i barnehagen.

Ei enkel trille ville eg ikkje ha brukt som sovevogn.

Barnehagen vår har to tvillingvogner som dei bruker til turar. Trur det er sjeldan at barna sine vogner blir tatt med på tur. Men det bør du kanskje spørre barnehagen om?

Skrevet

Vi kjøpte en billig brukt vogn.

Den skal ikke trilles, men står kanskje utsatt til i barnehagen og får en del slitasje alikevel.

Vi syntes det var praktisk å ha egen vogn som sto permanenet i barnehagen.

Det er lurt med en litt stor og tung vogn når de litt større barna skal ligge og sove i den...

Enig

Skrevet

Vi har en simo kombi som vi skal trille frøkna i fram og tilbake hver dag. Så for oss er det jo egentlig ganske enkelt :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i barnehagen selv, og de vognene som jeg synes er best her er gamle og godt brukte. Grunnen til at jeg liker de best er for at de har ganske stor bag så det er plass til en 2-3 åring oppi der, godt nedpakket i pose o.l på vinteren.

Vi triller aldri med 2-3 åringene, det kan hende at noen av 1 åringene ligger i vognen hvis vi skal på en litt lengre tur.

Hør med din barnehage hva de anbefaler.

Husk myggnetting og regntrekk + seler i vognen.

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og i min barnehage har vi arvet en del vogner av foreldre som ikke skal ha flere barn. Så vi har en del sovevogner til utlån.

Vet om flere barnehager som har det.

Du kan jo undersøke om din barnehage også har det før du kjøper noe..

Ellers finner du mye fint og billig på finn.no, har også sett barnevogner på lommemarked/bruktbutikker.

Vognene blir kun brukt til å sove i, ikke på tur..

Skrevet

Vi kjøpte en Simo sportsvogn billig på finn, og syns den er helt super. Stor og god, og lang i ryggen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...