*snuppis* Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 har en nydelig katt med en veldig dårlig uvane. hver eneste natt på et bestemt tidspunkt vekker han meg og vil ha kos. det er noe så uskyldig som kos ja, men jeg sovner jo ikke igjen.. han kommer inn og går rundt sengen mange ganger og mjauer høyt helt til han blir løftet opp i sengen og får kos. gjør jeg ikke det stopper han ikke. så skal han kose lenge. male, sleike og trykke. har forsøkt å sperre han ute av rommet men det går ikke, det blir hylekor ut rive ned døren.... andre ideer ?
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 Du bør la være å gi ham kos når han kommer inn. Så lenge han vet at det vil vanke kos til slutt, fortsetter han å mase, men hvis du klarer å være konsekvent noen netter vil jeg tro han gir seg (men du må kanskje fortsette å lukke ham ute av soverommet).
Gjest Spinell Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 Hold ham ute fra soverommet, og ikke gi deg selvom katten hyler flere netter i strekk.
Capricorn Skrevet 24. juni 2010 #4 Skrevet 24. juni 2010 Samme problemet her. Bortsett fra at vår skal leke og være slem (bite, angripe, klore, hoppe rundt i soverommet etter usynlige ting). Har prøvd å stenge han ute, men da bare klorer han i stykker både dør og karm mens han hyler som en tulling Han er bedre nå siden han helst vil være ute på natta. Det verste er på vinteren for da er han inne hele tiden.
Champagne Skrevet 24. juni 2010 #5 Skrevet 24. juni 2010 Jeg har akkurat samme problem med en ung kattegutt jeg også Han sitter HELE natten og hyler og klorer på døren min, om jeg slipper han inn biter/klorer/mjauer han sånn at jeg ikke får sove. Jeg har nå løst problemet ved å sette nattbordet foran døren sånn at han ikke klarer å åpne den og kjøpe ørepropper. Om jeg ikke gir etter må han vel gi seg til slutt?? Når morgenen kommer er han helt utslitt etter all mjauing og sover som en baby.
Auraya Skrevet 24. juni 2010 #6 Skrevet 24. juni 2010 Han har lært at hvis han bare er sta nok våkner du og gir han kos. Katter er skumringsaktive, så han synes sannsynligvis at dette er en veldig fin ordning. Og den eneste måten å venne han av med det er å slutte å belønne han med kos når han vekker deg. Kjøp deg ørepropper og ignorerer han fullstendig, samme hvor mye han bråker. Det vil nok ta noen netter, men han skjønner poenget etterhvert. Mine katter går fritt inn på soverommet mitt, og prøver seg med å vekke meg i blant, men jeg gir dem aldri oppmerksomhet da, men snur ryggen til, evt dytter dem vekk dersom de prøver å sette seg i ansiktet på meg. Og det funker fint, istedet for å vekke meg ligger de i fotenden på senga og venter på at jeg våkner av meg selv, og da får de som regel litt kos som en del av morgenrutinen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå