Gå til innhold

Lost!

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Noen som så avslutninga på Lost? Hva er greia? Noen som kan forklare meg, for jeg ble ikke stort klokere...

Er det liksom sånn at alle døde i flykræsjet, og at alt bare har handlet om å komme seg over til den andre siden lissom?? hva med Dharma og de andre som har vært på øya? Hva er øya? Gud, jeg blei så forvirra, og litt skuffa over at det ikke var mer oppklarende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også fælt på! Så bumber tråden litt :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, de døde på "different times, different places". Øya var ekte, og Jack døde der (det ser man på slutten, han dør når flyet som bla.a Kate drar med). Kate og Sawyer f.eks. levde sannsynligvis et langt liv (kanskje sammen?) før de døde. Hurley og Ben levde også på øya, Hurley ble jo nye Jacbob etter at Jack døde.

Grunnen til at de alle var sånn de var da de traff hverandre, er at de kom sammen med de menneskene de har "spent the most important time of your live med".

Men jeg ble ganske skuffet over slutten jeg også. Likte ikke at den ble sånn kvasireligiøs.

Skrevet

Ble heller ikke klokere! Har brukt seks år på denne serien og skjønner mindre nå enn før!

Hva med Michael og Walt? Det var jo mye fokues på Walt i noen episoder. Han var jo synsk. De fikk vi ikke vite noe mer om. Syns dette var en litt for snau avslutning.

Hvorfor ble Ben igjen? Var han ikke død? Håper noen kan forklare meg dette med teskjeer!!

Skrevet

Lost

Jeg syns avslutninga var fin jeg (nå er det en stund siden jeg så den, så har hatt litt tid på å fordøye den).

Selv om den ikke svarer på alle spørsmålene, så runder den av historien for karakterene på en bra måte. Lost har jo hele veien egentlig vært en karakterbasert serie, alle mysteriene rundt gir bare mer kjøtt på skjelettet. Tror episoden hadde vært mye dårligere hvis de heller hadde brukt tida på å avsløre alt av mysterier vi lurer på.

Skrevet

Hvor var han med eyelineren, piloten og sønnen til han Dharma-mannen da alle var samlet i kirka på slutten? Jeg la i allefall ikke merke til dem..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, de døde på "different times, different places". Øya var ekte, og Jack døde der (det ser man på slutten, han dør når flyet som bla.a Kate drar med). Kate og Sawyer f.eks. levde sannsynligvis et langt liv (kanskje sammen?) før de døde. Hurley og Ben levde også på øya, Hurley ble jo nye Jacbob etter at Jack døde.

Grunnen til at de alle var sånn de var da de traff hverandre, er at de kom sammen med de menneskene de har "spent the most important time of your live med".

Men jeg ble ganske skuffet over slutten jeg også. Likte ikke at den ble sånn kvasireligiøs.

TS her. Virker grei den forklaringa der. Men; man ser jo i siste episodene at de går rundt hjemme i de vanlige livene sine, prater med folk, og støter på hverandre. Jack er jo også der! Og han prater med de andre sykepleierne osv.. Hvordan kan det ha seg? De er vel ikke både på øya og hjemme..?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, alt det som skjer "hjemme" i sessong er ting som egentlig skjer etter at de har dødd. De må løse sine egne "issues" før de kan gå videre, og de har "skapt seg" en alternativ virkelighet i perioden mellom døden og når de skjønner at de er døde og kan gå videre.

Skrevet

Nei, alt det som skjer "hjemme" i sessong er ting som egentlig skjer etter at de har dødd. De må løse sine egne "issues" før de kan gå videre, og de har "skapt seg" en alternativ virkelighet i perioden mellom døden og når de skjønner at de er døde og kan gå videre.

Jeg støtter denne teorien litt, vil legge til at det er snakk om to forskjellige verdener og liv. Man kan ikke sammenlikne øya og det som skjer i klippene til virkeligheten.

Dette er mine teorier:

Alle døde i flykrasjet. Det finnes ingen øy som forsvinner, flytter på seg osv.(Vi får tidlig vite at flyet blir funnet i havet og passasjerene identifisert) Grunnen til at vi blir presentert for en øy, er fordi det gir et bilde på hvordan disse ukjente menneskene som døde sammen, faktisk delte samme lidelser personlig. Øya lar oss få se at disse personene kunne hatt relasjoner til hverandre, og kampen for det man elsker, og som sakt i episoden: "handler om å huske, og det å gi slipp..." En øy er noe abstrakt for å vise hva de kan oppleve, dele, kjempe for, og miste sammen.

---------------------------------------------------------------------------

De krasjet på øya fordi Jacob ville ha dem der. De opplever rare ting, ting som strider i mot logikken produsentene lovet oss. De reiser fra øya, men må tilbake. Og nå dør de, og noen flyr hjem. Så møtes de i kirken når alle er døde.

Personlig liker jeg ikke denne teorien, vi har ikke BÅDE øy og virkelig verden.

------------------------------------------------------------------------------------

så dette var de to teoriene jeg sitter igjen med, men går for nr 1.

De parallelle historiene vi får fra virkeligheten skaper bare et bilde av hvordan karakterene var før, hvordan de ville vært om krasjet ikke skjedde, og hvordan ting hadde blitt senere om de hadde møttes tilfeldig, tror jeg.

Ellers har jeg mange spørsmål uten svar, men dreier seg stort sett om ting på øya, uten betydning nå. Ting som øyas kraft, Jacob, magnetismen, monsteret, og alle disse folkene som dukker opp, vrakrester av skip, helikopter...Har så mange spørsmål rundt disse tingene, slaveskipet oppi fjellet, lastebåten på havet, helikopteret, fallskjermhopper osv, hvordan er det mulig? Hvis min teori om at øya ikke eksisterer, så er vel alle disse tingene med i "ikke-eksistensen" også da..?

Noen som deler mitt syn?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på om du egentlig har sett alle episodene i sessong 6?

Alle de tingene du spør om, Hercules, blir jo faktisk forklart. Og som det står lenger opp her, døde de alle på "different times, different places", så de døde ikke i flykræsjet. De som døde på øya døde der, og f.eks. Sun og mannen døde i en ubåt, de som kom seg hjem døde forskjellige steder.

Men, vi får ikke se noe av livet til de som kom seg hjem, for alt som skjer "hjemme" i sessong 6 er bare karakterens fantasi, noe de har skapt for å kunne gjøre noe med sine egne "issues" slik at de ble klare til å gå videre.

På slutten av siste ep. i sessong 6 spør jo Jack faren sin om øya ikke var virkelig, men faren bekrefter at det er den.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter denne teorien litt,

Det er jo ikke en teori, det er jo dette som faktisk skjedde, og som også blir forklart i serien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...