Gå til innhold

Fortelle venninde at jeg har følelser for henne

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

På nyåret møtte jeg en jente som jeg syntes var helt fantastisk. Vi har vært gode venner. Vi prater om stort sett alt. Men vi har ikke vært i nærheten av fysisk kontakt. Dette er noe hun er veldig striks på.

Det som har skjedd nå er at jeg begynner å bli betatt av hun. Jeg har lyst til å fortelle henne dette.

Hvis hun ikke har det på samme måten, men bare ønsker å være en veldig god venn; Hvor stor er da sjansen for at hun ikke vil se meg som venn lenger? Dette er en fantastisk person jeg ikke vil miste ut av livet mitt. Heller en venninde jeg er skjult forelsket i, enn å ikke være med huenne i det hele tatt.

Hva burde jeg gjøre? I dette tilfellet har jeg jo kanskje noe å tape.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du også jente? Dersom du er det, og hun ikke er lesbisk/bifil, så kan det kanskje være litt "kleint" å fortelle det til henne?

Dersom du føler at det er viktig for deg å fortelle om disse følelsene, så kan det være lurt å gjøre det. Du må selvsagt vurdere hva som kan skje. Vil hun flippe ut? Vil hun kutte kontakten med deg? Kanskje har hun følelser for deg?

Skrevet

Hvis hun absolutt avstår fra fysisk kontakt kan dette være et ganske sikkert tegn på at hun ikke er interessert. Spesielt hvis du oppfordrer til det og gir henne muligheter.

Sånn fungerer ihvertfall jeg.. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en mann på 28 år. Hun er 25. Hun har ikke fysisk kontakt med folk hun ikke er sammen med. Høres rart ut, men sånn er hun.

Frågen er hva jeg skal gjøre

Skrevet

Forsøk å prat med henne. Du kan ta det litt forsiktig, og fortelle hvordan du føler det. Og så forteller du at du ikke vil ødelegge vennskapet deres.

Skrevet

Du kan jo spørre litt forsiktig og prøve å finne ut hva hun føler før du sier noe om dine egne følelser.

Skrevet

Jeg er en mann på 28 år. Hun er 25. Hun har ikke fysisk kontakt med folk hun ikke er sammen med. Høres rart ut, men sånn er hun.

Høres det rart ut? :klø:

Herregud, er det virkelig mulig.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo spørre litt forsiktig og prøve å finne ut hva hun føler før du sier noe om dine egne følelser.

Dårligste rådet EVER!

En mann som ikke er mann nok til å si noe, men spør MEG om hva jeg føler først slik at jeg skal blottlegge meg og risikere alt uten at han risikerer noe, har jeg lite til overs for.

Mitt forslag er mer av "det enkle er ofte det beste"-typen. Gå på fest, prøv å kysse henne. Vrir hun seg unna, er hun ikke interessert og du kan unnskylde deg dagen etterpå, si at du var litt full og ble litt forvirret i gjerningsøyeblikket. :)

Gjest Cipheria
Skrevet

Men vi har ikke vært i nærheten av fysisk kontakt. Dette er noe hun er veldig striks på.

Hvordan striks?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hun er Steins på den måten at hun ikke kysser eller ligger med folk hun ikke er sammen med. Men en gang må det første kysset komme. Men det skjer ikke i fylla. Fylla kan ikke unskyldes!

Hadde tenkt å fortelle hva jeg følte først, så høre om hun har det på den samme måten. Viktig at jeg er den første ja.

Frykten er hva som vil skje om hun ikke har noe mer følelser, enn som venn.

Jeg har faktisk noe å tape her. Vennskapet!

Hvordan ville dere reagert?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tja. Jeg møtte en gang en fyr som var utrolig grei og morsom, og vi var gode venner. Så kom bomben fra ham.

Alt ble feil. Jeg ble omtrent skuffet og sint inni meg over dette, over at han ikke kunne bare være venner og måtte fortelle meg at han hadde mer på lager.. Mistet en god kamerat der. Det ble for rart å skulle være gode venner etter dette.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

det trikset om å forsøke å kysse noen på fest m¨være gitt av noen som er 16 år.

slikt gjør man aldeles ikke, og spesielt ikke mot en venn.

jeg sier MOT fordi det kan bli veldig ubehagelig for vedkommende, og oppfattes som et aldri så lite svik.

jeg vil tro at hun ikke er interessert siden hun sier hun er striks på kroppskontakt. for meg er det en måte å si at "er jeg interessert, så sier jeg ifra, ellers: ikke ta på meg."

hvis du tør kan du si det til henne på en ærlig og ryddig måte, som kanksje toner ned dine forventninger til hennes følelser.

jeg hadde ordlagt meg noe slikt:

- jeg setter stor pris på vårt vennskap, og vil gjerne fortsette det.

- det har dermed oppstått en situasjon for min egen del, og jeg føler ikke det er helt riktig hverken å fortelle om det, eller la være

- jeg har vært betatt av deg en stund, og nå som det ikke ser ut til å gå over med det første ønsker jeg bare å legge kortene på bordet, selv om jeg vet det kan bli ubehagelig for oss begge

- så de tre viktigste grunnene til at jeg er betatt(og her snakker man aldri om utseende, men om personlige kvaliteter.)

- jeg har ingen forventninger til at du føler det samme - men man selvsagt har man jo et ønske om det når man er betatt av noen.

det er utrolig viktig at du ikke retter samtalen som et spørsmål, men at du holder det til å være ærlig om ditt ståsted.

ikke legg ivei om "jeg tenker på deg hele tiden, du er den vakreste kvinne på denne jord" etc, men konsentrer deg om HENNE. det er jo en grunn til at du er betatt av henne og ikke den vakre naboen.

kanksje dere har god kjemi, kanksje hun får deg til å le, kanksje du har stor respekt for henne på en eller annen måte.

det verste er alltid når en person eklærer sine dype følelser med begrunnelse med ytre faktorer. det føles useriøst og litt nedlatende.

fortell hvordan det går da...og husk, ha som utgangspunkt at hun ikke er interessert.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

det trikset om å forsøke å kysse noen på fest m¨være gitt av noen som er 16 år.

slikt gjør man aldeles ikke, og spesielt ikke mot en venn.

jeg sier MOT fordi det kan bli veldig ubehagelig for vedkommende, og oppfattes som et aldri så lite svik.

jeg vil tro at hun ikke er interessert siden hun sier hun er striks på kroppskontakt. for meg er det en måte å si at "er jeg interessert, så sier jeg ifra, ellers: ikke ta på meg."

hvis du tør kan du si det til henne på en ærlig og ryddig måte, som kanksje toner ned dine forventninger til hennes følelser.

jeg hadde ordlagt meg noe slikt:

- jeg setter stor pris på vårt vennskap, og vil gjerne fortsette det.

- det har dermed oppstått en situasjon for min egen del, og jeg føler ikke det er helt riktig hverken å fortelle om det, eller la være

- jeg har vært betatt av deg en stund, og nå som det ikke ser ut til å gå over med det første ønsker jeg bare å legge kortene på bordet, selv om jeg vet det kan bli ubehagelig for oss begge

- så de tre viktigste grunnene til at jeg er betatt(og her snakker man aldri om utseende, men om personlige kvaliteter.)

- jeg har ingen forventninger til at du føler det samme - men man selvsagt har man jo et ønske om det når man er betatt av noen.

det er utrolig viktig at du ikke retter samtalen som et spørsmål, men at du holder det til å være ærlig om ditt ståsted.

ikke legg ivei om "jeg tenker på deg hele tiden, du er den vakreste kvinne på denne jord" etc, men konsentrer deg om HENNE. det er jo en grunn til at du er betatt av henne og ikke den vakre naboen.

kanksje dere har god kjemi, kanksje hun får deg til å le, kanksje du har stor respekt for henne på en eller annen måte.

det verste er alltid når en person eklærer sine dype følelser med begrunnelse med ytre faktorer. det føles useriøst og litt nedlatende.

fortell hvordan det går da...og husk, ha som utgangspunkt at hun ikke er interessert.

Dette var jo eksakt det jeg hadde planlagt å si! Kan jo nesten ikke bruke det nå. Det ville blitt flaut om det ble oppdaget. Får gi det litt mer tid jeg tar mot til meg

Skrevet

Frågen er hva jeg skal gjøre

Er vel ikke noe rart med det,eller? :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Foreslår dere at jeg forteller dette, eller skal jeg la være? Er feigt av meg selv ¨la være. Tenk om dette er den store og den ene kjærligheten.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vente med å fortelle.

Hvorfor burde jeg vente? Hvor lenge skal jeg vente? Og hva skal jeg vente på? Ser ikke noe problem i å vente ennå lenger selv.

Ulempen er at hun kan tro at alt vi har finni på bare er fordi jeg er keen på henne, men sånn er det ikke. Det er gjort av vennskap. Men kommer jo IKKE til å si: Jeg har vært keen på deg i 6 mnd. har bare ikke turt å si det ennå. - Det blir nok bedre å si: i det siste har jeg fått følelser for deg eller noe i den duren.

Men hvis vi fortsetter som venner en stund til kan jo mye skje. Begge veier.

Jeg har aldri hatt det sånn med en jente før. Vi vi føles som soulmates.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hva har du å tape? :) Grip sjansen

Jeg kan tape venskapet om hun ikke klarer å være venn lenger. Dette er den eneste vennen jeg har av annet kjønn. resten av vennene mine er gutter

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Om hun hadde vært interessert, hadde du merket det, vil jeg tro.

Og om noen hadde betrodd slikt til meg når jeg ikke var interessert, om meg, hadde forholdet helt klart forrandret seg. Jeg hadde bevisst holdt meg på en armlengdes avstand, for å ikke komme opp i situasjoner som kunne blitt vanskelige.

Som jeg ser det, kan du faktisk miste henne for godt.

Jeg råder deg til å bremse, så har du både vennskap og den gode følelsen inni deg intakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...