Rumohra Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Hei! Jeg vurderer å søke på sommerjobb på sykehjem. Har ingen erfaring med dette tidligere, men begynner å bli ganske desperat etter jobb. Arbeidsoppgaver er: Stell, pleie og aktivisering av våre beboere. Jeg lurer på om det er noen her som jobber/har jobbet på sykehjem og kanskje kan gi meg litt informasjon. Det jeg egentlig lurer mest på er hvor mye drittarbeid (bokstavelig talt) det er. Har hørt så mye skrekkhistorier.
The Kitten Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 Hei! Jeg vurderer å søke på sommerjobb på sykehjem. Har ingen erfaring med dette tidligere, men begynner å bli ganske desperat etter jobb. Arbeidsoppgaver er: Stell, pleie og aktivisering av våre beboere. Jeg lurer på om det er noen her som jobber/har jobbet på sykehjem og kanskje kan gi meg litt informasjon. Det jeg egentlig lurer mest på er hvor mye drittarbeid (bokstavelig talt) det er. Har hørt så mye skrekkhistorier. Jeg jobber en kort periode på sykehjem. Fant fort ut at det ikke var noe for meg. Om du skal jobbe på sykehjem, bør du ha bedre tålmodighet enn meg, og like å småsnakke med enn jeg gjør. Ellers er det forholdsvis enkelt. Kort sagt skal du passe på at beboerene har det bra. Det er litt drittarbeid, men ikke så mye. Uansett blir du fort vant til det. Tenfk deg at du har en hund du skla plukke opp etter (sorry hvis noen blir støtt, men var den besfe måten å forklare det på). Lykke til!
Berentsens Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 En del dritt kommer man naturligvis bort i. Det kommer veldig an på beborerne. Dersom de er sengeliggende blir det bleieskifting, noe som i seg selv kan føre til en del søl. Du skal hjelpe en del på toalettet, tørke, vaske, ta på bleie. Du vasker deg etterpå, så det kommer da vel til å gå bra?
The Kitten Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 Glemte å si at det var mye kjekt ogsà, men det var det virkelig.
The Kitten Skrevet 23. juni 2010 #5 Skrevet 23. juni 2010 Vet du hva slags pAsienter du skal jobbe med i så fall?
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juni 2010 #6 Skrevet 23. juni 2010 Hei! Jeg vurderer å søke på sommerjobb på sykehjem. Har ingen erfaring med dette tidligere, men begynner å bli ganske desperat etter jobb. Arbeidsoppgaver er: Stell, pleie og aktivisering av våre beboere. Jeg lurer på om det er noen her som jobber/har jobbet på sykehjem og kanskje kan gi meg litt informasjon. Det jeg egentlig lurer mest på er hvor mye drittarbeid (bokstavelig talt) det er. Har hørt så mye skrekkhistorier. HeiHei Jeg skal også jobbe som feirevikar på sykehjem i sommer, for tredje året på rad Jeg hadde heller ingen erfaring fra før, men jeg stortrives!! Dersom du er veldig var på lukter og diverse, så kan det være litt ekkelt den første uken, men jeg du blir fort vant til det! Når du blir kjent med pasientene, så bryr du deg ikke om at du må vaske/tørke dem nedentil osv. for du blir så glad i personene, og alt kommer naturlig. Det er i alle fall slik jeg føler det. Jeg anbefaler deg virkelig å søke på sommerjobb der. Det vil nok være skummelt i starten, men man kommer bedre og bedre inn i det etter hvert, og jeg synes det er en stor glede å dra på jobb nå Det at jeg fikk meg sommerjobb på et sykehjem har vært veldig avgjørende for veien min videre, for jeg bestemte meg etter en stund for at jeg elsket å jobbe med mennesker, noe som har ført til at jeg nå har søkt sykepleien Håper det var til hjelp, og at du kommer til å trives dersom du får jobb!
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juni 2010 #7 Skrevet 24. juni 2010 Jeg hadde sommerjobb på sykehjem i fjor, da på avdeling for demente. Jeg synes faktisk det var en kjekk jobb, mye bedre enn å sitte i kassa på butikken.. Vi jobbet ilag to stykker og hadde da ansvaret for ca 5 pasienter den dagen. Dvs at vi tok oss av alt stell og toalettbesøk når det gjaldt "våre" pasienter. Under måltidene samarbeidet alle vi som jobbet der med mating, dekking av bord osv. Selvfølgelig er det en del "drittarbeid", og dette var noe jeg gruet meg til før jeg begynte der. Men det var ikke så ille egentlig. Man får jo bruke hansker og kluter osv, så man er ikke direkte i kontakt med det. I ledige stunder satt vi oss ned og pratet med pasientene. Kun et fåtall var såpass friske at vi fikk noe fornuftig ut av dem. Ofte hadde vi samtaler som ikke hang på greip i det hele tatt. Jeg kunne f eks spørre: Hvordan står det til med deg idag da? Og pasienten kunne svare: Den er blå den. Så da var det bare å gjatte med. Kunne bli en del morsomt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå