Gjest En Jente :) Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Jeg er forlovet, har to barn og hus og hele pakken med min kjære samboer. Alt er bra mellom oss, men vi har så klart hatt våre hindre, men dette handler ikke om det i grunn. Vel, vi satt her i stad og pratet om alt og ingenting, så pratet vi om utroskap (da jeg leste en tråd her inne), også snakket vi utifra den samtalen og kom inn på hva som faktisk skjer med en person når man blir bedratt på den måten. Vel, så presterer han å si: "Jeg er faktisk ikke redd for slike ting, om du skulle gjort noe slikt, er det jo faktisk bare bra for meg å bli kvitt deg, i tillegg vet man jo at man alltid finner seg en ny" Er det bare meg ? Eller er det en ganske ufølsom ting å si ??? Jeg følte meg litt verdiløs der jeg satt hehe ! Herregud for en gubbe..
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 Nei. Jeg syns ikke det var så tåpelig. Du vil jo helst finne ut hvis samboeren din er utro, jo før jo tidligere ikke san? ikke bli bedratt over flere år? Slik at du kan kaste han ut av livet ditt så fort som mulig. Det er nok det han mener. Jeg har sagt det samme til min samboer. Jo tidligere men oppdager at partner er idiot, jo bedre er det. Da kan man bli kvitt kreket. Han er jo ikke redd for det fordi han stoler på deg!
Gjest sol Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 Tror ikke jeg hadde reagert noe særlig. Men det er jo veldig ærlig, da vet du jo hvor du har han. Er du utro så blir du kasta ut! Det at han sier at han alltids finner seg en ny tror jeg er like mye for å beskytte seg selv som det er sant, altså noe man sier for å ikke miste håpet.
Frk Snasen Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 (endret) Han snakket jo bare sant ut i fra sin standard. Du hadde kanskje forventet litt mer kosemose rundt det hele, om at han nesten ønsket å finne repet, og legge seg ned for å dø hvis noe slikt skjedde (satt på spissen), men i stedet virket det som om han ble provosert og irritert over hele tanken på det. Mao: han likte tydeligvis ikke tanken på at du hadde hatt deg med en annen. Endret 23. juni 2010 av Frk Snasen
Emelie Skrevet 23. juni 2010 #5 Skrevet 23. juni 2010 Det er jo greit at han kaster deg ut hvis du skulle være utro, men jeg synes det var ufølsomt av ham og si at han lett finner en ny...
loffen Skrevet 23. juni 2010 #6 Skrevet 23. juni 2010 (endret) Jeg synes det var en ærlig og helt grei ting å si jeg! Ikke noe å ta på vei for. Endret 23. juni 2010 av loffen
Gjest En Jente :) Skrevet 23. juni 2010 #7 Skrevet 23. juni 2010 Jeg tok ikke på vei, som dere så lo jeg av det hele nederst, men jeg ble litt (ikke så alvorlig altså) fornærmet da han sa han lett finner seg en ny uansett. Da føler man egentlig at man er veldig lett erstattbar, see ? Dette var egentlig aldri et så alvorlig innlegg, jeg ble på ingen måte "såret eller opprørt", mer slik herregud for en fjottefyr også lo jeg. Syntes bare han uttalte seg litt dumt, selv om han jo har rett. Jeg vet jo også at jeg hadde funnet meg en ny mann om han og jeg gikk fra hverandre, men det betyr jo ikke at jeg synes det er hyggelig å høre at jeg er lett erstattbar :p
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juni 2010 #8 Skrevet 23. juni 2010 Hvem som helst som er utro gjør det lettere å bli kvitt kreket sier nå jeg. De første 10 mannfolka på gata etter man går fra en utro fjott er kanskje bedre. Så lite skal til å være bedre enn en utro jævel.
Gjest En Jente :) Skrevet 23. juni 2010 #9 Skrevet 23. juni 2010 Hvem som helst som er utro gjør det lettere å bli kvitt kreket sier nå jeg. De første 10 mannfolka på gata etter man går fra en utro fjott er kanskje bedre. Så lite skal til å være bedre enn en utro jævel. Ja enig så enig, men det var bare jeg som syntes han uttalte seg litt vel fritt. Altså, det er helt ok det han sier, men jeg sippet bare litt over det faktum at han SÅ lett erstatter meg og finner en ny. Han fikk det til å høres ut som å bytte strømselskap. "Ja ja om de vi bruker blir dyrere bytter vi de bare ut". Altså, man mister jo en hel del, så det bør ikke være sååååååååååååååååå enkelt å tenke på, bare det jeg følte ! men som sagt, jeg sitter ikke her og griner hehe !
Analeigh* Skrevet 24. juni 2010 #10 Skrevet 24. juni 2010 Jeg har også sagt det sånn til kjæresten min. Jeg har nulltoleranse og han pleier å fleipe med det, type: "Ja, du hadde jo kasta meg ut tvert du" eller "ja, da hadde jeg ikke sett mer til deg" for å lodde stemninga. Han har sagt han kan tilgi om jeg angrer, jeg sier det ikke er nubbsjans. Jeg er kjempeglad i ham, men om han viser seg å være utro så er han like dårlig som andre krek som er det. Da vil jeg ikke ha noe med ham å gjøre og synes det er greit at han vet det. Og ja, etter kjærlighetssorgen er over er det faktisk rimelig enkelt å finne seg en ny om man skulle ville det. Jeg reagerte heller på min som sa: "Vel om jeg vet det blir dønn slutt mellom oss om jeg driter meg ut en gang så må jeg jo lyve, ellers får jeg jo aldri se deg mer" hvorpå jeg sier at om jeg finner det ut igjennom andre at han har holdt noe sånt skjult så skal jeg selge ballene hans som lunsjspesial på subway.
-milla j- Skrevet 24. juni 2010 #11 Skrevet 24. juni 2010 Tror det er en ganske vanlig måte å sette eksempel på, å komme med meningen sin akkompagnert av reaksjonen. Jeg har gjort det selv
Gjest Prøvekandidat Skrevet 24. juni 2010 #12 Skrevet 24. juni 2010 [quote name=En Jente ' date='23 juni 2010 - 22:34' timestamp='1277328842' post='8185425] Vel, så presterer han å si: "Jeg er faktisk ikke redd for slike ting, om du skulle gjort noe slikt, er det jo faktisk bare bra for meg å bli kvitt deg, i tillegg vet man jo at man alltid finner seg en ny" Er det bare meg ? Eller er det en ganske ufølsom ting å si ??? Jeg følte meg litt verdiløs der jeg satt hehe ! Herregud for en gubbe..
¤¤¤Ariel¤¤¤ Skrevet 24. juni 2010 #13 Skrevet 24. juni 2010 (endret) *dobbelt* Endret 24. juni 2010 av ¤¤¤Ariel¤¤¤
¤¤¤Ariel¤¤¤ Skrevet 24. juni 2010 #14 Skrevet 24. juni 2010 Jeg er enig med han jeg, og det han mener er jo at hvis du skulle ødelegge alt dere har og ha så liten respekt at du er utro, ja da er det best for hans del å bli kvitt deg, for da er du ikke lenger den samme som han forelsket seg i. ...Og at han alltid ville funnet en ny....ja, det er jo klart at han ville ønsket å gå videre og finne en å dele livet med... Og du trenger ikke føle deg verdiløs før du har vært utro, men du har fått klar beskjed om at er du utro, da er du verdiløs for han, og alt dere hadde er det slutt på. Ingenting å bli fornærmet for dette.
Gjest molte Skrevet 24. juni 2010 #15 Skrevet 24. juni 2010 Høres ut som det var sagt lett humoristisk, men kanskje med alvor bak. Han ville sikkert ikke tatt lett på det om noe slikt skulle skje i virkeligheten.
Gjest MikeWaters Skrevet 24. juni 2010 #16 Skrevet 24. juni 2010 Vil man at partneren skal være trofast av frykt eller kjærlighet? Det gir ingen mening å si til noen at hvis du er utro så hiver jeg deg ut, har de lyst til å være utro så er de utro uavhengig av hvilke trusler de har fått hjemme. Og vil man virkelig i at noen er trofast på det grunnlaget?
Gjest MikeWaters Skrevet 24. juni 2010 #17 Skrevet 24. juni 2010 (endret) dobbel Endret 24. juni 2010 av MikeWaters
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2010 #18 Skrevet 24. juni 2010 Vil man at partneren skal være trofast av frykt eller kjærlighet? Det gir ingen mening å si til noen at hvis du er utro så hiver jeg deg ut, har de lyst til å være utro så er de utro uavhengig av hvilke trusler de har fått hjemme. Og vil man virkelig i at noen er trofast på det grunnlaget? Jeg er 100% enig med deg. Det der var en uttalelse av de helt håpløse og jeg hadde tenkt mitt om forholdet etterpå.
O'hara Skrevet 24. juni 2010 #19 Skrevet 24. juni 2010 Jeg skjønner hva du reagerer på, men samtidig så synes jeg det var en fin ting at han faktisk tør å være såpass ærlig og rett frem sammen med deg. Det betyr bare at han setter pris på deg og er så trygg at han kan si ting rett frem. Og jeg tviler på at han mener at du er lett erstattbar, men at han regelrett ikke godtar utroskap
I.am.me Skrevet 24. juni 2010 #20 Skrevet 24. juni 2010 Når man stiller et spørsmål (noe jeg går utfra at du gjorde), er det ikke alltid man liker svaret. Men du kan ikke dømme han for svaret han gav. Det er hans syn på saken. Jeg tenker nogenlunde det samme som han, jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå