Gå til innhold

Hvor oppbevarer dere småting?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer veldig på hvor folk gjør av lommebøker, kortholdere, adgangskort, tyggis, røyk, mobil, nøkler osv når dere kommer hjem etter å ha vært ute.

Selv har jeg nøkkeloppheng, mens alt annet blir liggende i en stygg haug på kjøkkenbordet. Eventuelt ligger noe igjen i veska som jeg slenger fra meg.

Noen som får det til litt finere og praktisk enn meg? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har slike ting i vesken, og det som ikke brukes så mye har jeg i en skuff for "viktige ting". For nå er skuffen ganske rotete (nyinnflyttet), men planen er å kjøpe noen små kurver fra Ikea til ulike ting, så det blir litt mer orden. (skuffen inneholder nå pass, kortleser, vaskekort, kamera med tilbehør, minnepinner sant en liten mappe med oversikt over betalte regninger og andre viktige papirer)

Skrevet

Jeg har en rund "tallerkenholder" i flettet tre-aktig stoff fra Kremmerhuset som ligger på et lite bord ved siden av inngangsdøren. I denne slenger jeg alle slike små viktige ting når jeg kommer inn døra. :)

Gjest Cupcakes
Skrevet

det meste har jeg i veska, men det som ikke brukes så ofte ligger i en skuff i komoden i gangen, der har vi noen kurver oppi hvor vi har sortert disse tingene i kategorier: solbriller, røyken til samboer, diverse ekstra ting til reiser, diverse lepsyler og annet stæsj. nøkklene blir ofte liggende oppå denne kommoden :) og veska plasseres på toppen av skohyllen.

Skrevet (endret)

Legger det i ei treskål bestefaren min har laget :)

Har også en kommodeskuff til større ting.

Endret av einna
Gjest Pucifer
Skrevet

Har det som regel på kjøkkenbenken

Gjest Dulcis
Skrevet

Vi har to små kurver på en kommode i gangen, en til meg og en til sambo. :)

Skrevet

Vi har hver vår "roteskuff" på kjøkkenet som vi legger sånt i :-)

Skrevet

Jeg har mitt alltid i vesken, og mannen har en kurv/kiste i gangen der han legger sine ting :)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg legger tingene på det stedet som er nærmest der de skal brukes neste gang.

Nøkler, sigaretter, solbriller, ipod blir lagt på kommoden ved utgangsdøra. Da får jeg dem alltid med meg.

Skrevet

Jeg har en kurv med hengslet lokk som jeg kan slenge slikt oppi, som regel er det bare snakk om nøkler, pass, apotekmappa mi med resepter, og kanskje reflekser o.l. Har ellers mobilen framme hele tiden, og resten blir igjen i veska. Kurven står på kommoden i gangen.

Skrevet (endret)

Henger nøkler på en av knaggene i gangen. Mobilen ligger litt tilfeldig rundt omkring, mens resten forblir i den veska jeg bruker mest. Vesker henges alltid rett inn på en knagg bak døra på soverommet når jeg kommer hjem.

Men har vurdert å ha en skål på kommoden i gangen som man kan legge slikt i, da mannen har lett for å fylle opp nattbordet (rett innenfor døra som går fra gangen) med småtteri. Ellers har jeg en skuff i nattbordet som jeg oppbevarer ting som pass og andre viktige saker.

Jeg kan ikke fordra småtteri som ligger og skaper rot der jeg skal drive med andre ting, som på kjøkkenbenken eller spisebordet, hvor det kan være fristende å legge fra seg ting.

Endret av Vera Vinge
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi har en kurv i gangen, der oppbevarer vi nøkler, bilnøkler, ladere o.l. Ipod-er ligger oppå et skap på stua, og dermed blir de ikke med så ofte ut heller ... Men veldig fornøyd med å ha en kurv å gjemme småtterier i. :jepp:

Skrevet

Det ligger som regel på stuebordet. Eller på nattbordet mitt ved senga. Nøkler henger i gangen.

Skrevet

De daglige tingene (Mobil, lighter, sigg, lommebok, nøkler, håndkrem, tyggis og lypsyl) ligger i veska jeg bruker akkurat da, resten ligger vel stort sett der jeg la det sist. ;)

Gjest D.O.A.
Skrevet

I gangen er det plassert en kurv hvor nøkler legges.

Lommebok ligger somregel i vesken jeg har brukt den dagen, flyttes kun på hvis jeg trenger noe i den hjemme, feks bankkort hvis jeg skal inn i nettbanken osv.

Mobilen har jeg som regel med meg, men det hender og at den blir liggende i vesken til noen ringer/sender sms.

Ellers har jeg ikke bruk for det jeg har i vesken, feks håndkrem, leppomade osv, har jeg jo også hjemme, så jeg prøver å unngå å bruke fra vesken for da glemmer jeg bare å legge det tilbake ;)

Skrevet (endret)

Nøkler: Nøkkelskap.

Ellers: Vesker, skuff i stua.

Mobilen er der jeg er, eller på kjøkkenbenken/stuebordet.

Endret av ¤¤¤Ariel¤¤¤
Skrevet

Nøkler, lommebok (med alle aktuelle kort), mobil, penn, tusj og litt annet forblir i bukselommene også når jeg er hjemme. MP3-spiller forblir i brystlommen på jakken som jeg henger fra meg i entreen (jeg lytter aldri på den hjemme). Diverse personlig utstyr som jeg egentlig bare er nødt til å bruke på jobb (f.eks. verneutstyr) forsøker jeg å oppbevare på arbeidsplassen, men hvis jeg må ta det hjem fordi jeg skal jobbe et annet sted eller planlegger å bruke noe utstyr privat så har det lett for å bli rot. Avhengig av hva det er/hvordan det er formet prøver jeg å henge det opp med jakkene, legge det i hyllen for hansker/reflekser/luer eller sette det inn under en liten benk i entreen.

Nøkler jeg sjelden trenger bor i et lite skap oppå kjøleskapet. Kort jeg sjelden trenger bor sammen med passet og utenlandske kontanter i bokhyllen på soverommet.

Mobilladeren er nå heldigvis bare en usb-kabel som bor sammen med pcen i bærevesken, jeg lader mobilen min direkte fra pcen. Tidligere hadde jeg et utall ladere strødd rundt i egne og andres boliger, kontoret, båten, bilen osv, så jeg kan tenke meg at familie og venner er glad for at jeg nå har kuttet ned til kun én kabel som går i første og beste pc i nærheten :ler:

Skrevet

Jeg har satt fine fat/boller på forskjellige steder i huset, hvor det er naturlig å legge fra seg småtterier. Feks på sjenken ved inngangsdøren og kommoden på soverommet. Letter den evige prosessen med å lete etter ting... ;-)

Skrevet

Hos oss er det mannen som skaper dette rotet, for jeg legger fra meg slike ting i veska, mens mannen ikke har veske, men fyller opp jakke- og bukselommer når han er ute og strør det utover når han kommer hjem. Blir gal noen ganger av at alt på død og liv må plasseres midt på kjøkkenbordet eller stuebordet, og deretter flyttes rundt på når disse bordene skal brukes til andre ting.

Men siden jeg kjøpte oppbevaringstårnet fra Menu har han faktisk brukt den. Eller han skjønner i det minste at det er der han skal lete etter tingene sine når jeg har ryddet dem vekk ;) Oppbevaringstårnet står på en liten kommode i gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...