Gå til innhold

Farge kjole og sko

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Giftet meg for noen uker siden, og er ikke av dem som selger brudekjolen sin. Har derimot lyst til å klippe av den og farge den slik at jeg kan bruke den som festkjole. Har i tillegg lyst til å farge brudeskoene også. Både kjole og sko er i sateng.

Er det noen som vet hvilken type farge man kan bruke, og hvor man får kjøpt sånt? .

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke noe problem når det gjelder sko.

Vet Grændsen Skotøymagasin i Grensen 12 her i Oslo selger skofarge. Den er ikke tynn, og er for permanent farging av sko, vesker, belter osv som ikke er av skin.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har drevet mye med å farge klær, men vanlige tekstilfarger fungerer bare på naturmaterialer som lin, silke, ull og viskose. Det finnes også tekstilfarger for kunststoffer, men min erfaring er at det lett blir skjoldete og ujevnt i fargen. I tillegg er også ganske risikabelt å farge en brudekjole hjemme i vaskemaskinen eller i en kjele.

Siden du likevel skal få sydd om brudekjolen så den blir kortere, ville jeg spurt på systua/de som skal sy om kjolen, om de vet hvordan du kan få farget den. Kanskje de har mulighet til å gjøre det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...