Gå til innhold

Om å sponse fattige slektninger

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ble inspirert av en annen tråd her inne: hørte en historie om en ung dame, som ikke var rik, men som hadde god oversikt og orden i økonomien, og som i sin omsorg for en fattig "minstepensjonist"-slektning, satte av et fast beløp hver måned gjennom flere år, for å hjelpe denne slektningen som angivelig nesten holdt på å sulte i hjel.

Så døde denne slektningen, og gjett hva som dukket opp da? En hemmelig konto med en betydelig sum penger på. Og det var kun en arving, nemlig kvinnens sønn. Som aldri hadde stillt opp for sin gamle mor, ihvertfall ikke med penger! Den unge damen arvet ingenting!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Krizzy
Skrevet

Det er et eksempel. :)

Antageligvis så er den slektningen bevisst på å spare litt til sin sønn, og kan derfor ikke bruke av disse pengene. Det kan føre til at hun holdt på å sulte i hjel. Standhaftig gammel, dame. :)Ting er ikke alltid sånn som man skal tro det er.

Likevel, tror jeg, at de fleste minstepensjonistene sliter med økonomien.

Skrevet

At sønnen har mage til å ta imot pengene er en sak.

Men at den eldre dama har mage til å ta imot hjelp fra andre, for å spare sine egne penger, er utenfor min fatteevne.

Hvis jeg skal spare penger, så sier jeg ikke til familie og venner "jeg har ikke penger", men at jeg sparer og derfor ikke kan bli med på xxx.

Skrevet

Det er mange fattige folk her i landet som ikke har råd til å betale regninger, fordi de spiser ute støtt og stadig, kjøper nye klær og sko hver måned, røyker, drikker, reiser og ikke gidder å tenke langsiktig når de gjør innkjøp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...