Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er i en kinkig situasjon og trenger litt råd.

Jeg og typen bestilte tur via travelstart for en stund siden. Det ble slutt så nå kan vi ikke reise. Vi var i kontakt med reiseselskapet, som sier at siden vi ikke har avbestillingsforsikring har vi ingen rettigheter. Vi har ikke engang mulighet til å selge billettene å endre navna. Kan dette stemme? Vi har ikke krav på noe tilbake...med mindre det inntreffer en akutt sykdom eller dødsfall i nærmeste familie (hva betegnes som akkutt sykdom??) Synes dette er skikkelig kjipt, og lurer på hvilke rettigheter jeg egentlig har...hvis jeg har noen?

Er det noen som kunne svart hadde jeg vært evig takknemlig! :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på vilkårene på reisen dere har kjøpt, det.

Skrevet

Det er ingen generelle, lovbestemte rettigheter til å avbestille reiser. Så da må du sjekke ut vilkår hos selskapet dere har kjøpt hos (som det ser ut til at du har gjort uten hell), eventuelt reiseforsikringen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke slik at om man betaler mer enn 50% av reisen med kredittkort kan det være reiseforsikring inkludert? Jeg mener å ha hørt at det er noen banker som tilbyr dette.

Skrevet

Er det ikke slik at om man betaler mer enn 50% av reisen med kredittkort kan det være reiseforsikring inkludert? Jeg mener å ha hørt at det er noen banker som tilbyr dette.

Noen kredittkort har det. Men vanlige reiseforsikringsvilkår inkluderer uansett ikke slike situasjoner som det TS omtaler.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Tja... Strengt tatt kan dere enda reise...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Noen kredittkort har det. Men vanlige reiseforsikringsvilkår inkluderer uansett ikke slike situasjoner som det TS omtaler.

Det er helt sant, men det er jo alltids en mulighet for at det kunne være en forsikring innbakt som kunne komme til nytte i dette tilfellet. Sparebanken Vest har visstnok både reise- og avbestillingsforsikring, og denne kunne kanskje komme til nytte om det var et slikt kort TS hadde brukt til å betale med? :klø:

Avbestillingsforsikring reise

* Dekning av utgifter ved avbestilling av forhåndsbetalt reise

* Avbestillingsforsikring omfatter ikke personer som er fylt 75 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...