Gå til innhold

Bleker dere tennene?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Folket på KG: bleker dere tennene deres en gang i året?

Ikke noe er så fælt som gulbrune tenner...

Videoannonse
Annonse
Gjest ThatWoodcut
Skrevet

Jeg bestilte tannblekingskit fra en side jeg ikke husker navnet på nå for en liten stund siden. Jeg skulle egentlig bleke tennene to ganger per dag i 10 dager, men den andre dagen klarte jeg å smelte den ene skinnen fordi jeg la den i for varmt vann :fnise:

Siden jeg var blakk og ikke hadde råd til å kjøpe ny har det på en måte falt litt vekk...Nå har jeg heldigvis ikke gulbrune tenner, så blekingen var bare for å få den ekstra wow-effekten :)

Skrevet

Jeg har bleket tennene med sånn kit et par ganger, men har ikke noe sånn fast mønster på det. Er det sånn at man skal gjøre det en gang i året??

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har aldri bleket tennene og de er veldig hvite! Jeg røyker, drikker rødvin, te og kaffe. Aldri hatt hull. Merkelig for resten av skrotten er ikke så feilfri :)

Gjest ThatWoodcut
Skrevet

Det er vel en gang hvert halvår tror jeg...eller når tennene begynner å få mer farge?

Skrevet

Nei, men burde virkelig. Har noen prøvd Crest White Strips "Supreme"? Har hørt mye bra om WS, men aldri hørt om Supreme.

Skrevet

Nei, det har jeg ikke behov for :)

Skrevet

min sambo får mye plakk, og etter å fjernet det ofte i alle år gikk han for å bleke de når vi var på ferie . Det ble helt utrolig flott. Dette har han gjort 2 ganger med 3 års mellomrom.

Jeg har aldri hatt plakk eller tannstein, og jeg prøvde meg på flere steder i Thailand. Men de ville ikke utføre bleking på tennene mine. De var så utrolig hvite fra før...

Jeg ville se åssen det ble med hollywood smil, men de sa det ikke var noe grunn til å bleke så hvite tenner... Så de er kritiske og nøye. Sambo der i mot hjalp de med rens og bleking med en gang.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Nei, bleker ikke tennene. De er ganske hvite fra før. Dessuten så røyker jeg ikke, og det forhindrer en del dritt på tennene. :)

Skrevet

Jeg har planer om det, men ikke kommet så langt enda. Har alltid hatt ganske hvite tenner, men føler at de har blitt gulere med årene og synes det er en fin måte å se ung og fresh ut på for jeg er ikke noe for disse botoxgreiene (ikke at jeg trenger det enda heller, men kommer ikke til å gjøre det uansett). Har bestemt meg for at tannbleking og hårfarging skal være de eneste tingene jeg skal gjøre for å forlenge "ungdommen". I tillegg til trening, men det er jo en selvfølge og helt naturlig.

Skal jammen få ut fingern å bleke tennen i sommer :)

Gjest Emera
Skrevet

Hm, denne tråden får det til å virke som om tannbleking er en del av livet, liksom. Noe man bare må gjøre. Her har jeg visst gått glipp av noe, ser jeg. Er det bra å bleke tenner flere ganger i året rutinemessig? Jeg bare spør nå, for å understreke det, for jeg aner ingenting om dette.

Selv bleker jeg aldri tennene, det ser jeg ikke noe behov for.

Skrevet

Har forstått det slik at bleking av tennene ikke er bra fordi det svekker tannemaljen. Stemmer ikke dette?

Skrevet (endret)

Nei, bleker ikke tennene. De er ganske hvite fra før. Dessuten så røyker jeg ikke, og det forhindrer en del dritt på tennene. :)

Det å røyke har ikke stort med fargen på tennene å gjøre etter min erfaring -jeg har tent pinner nå i over 15år, drikke vin, kaffe og te gjør jeg også og har kritthvite tenner, men kjenner flere andre ikke-røykere og med sunnere "kosthold" som virkelig har fått farge på tennene.

Men -jeg har tenkt så langt at det er noe jeg kommer til å gjøre når jeg blir eldre. Slo ut deler av en fortann noen år tilbake og satt inn ehh...er det plastikk mon tro? I allefall så vises det ikke nå, men tennene vil jo bli mørkere med årene og da vil "ekstradelen" min vises som en hvit stripe på tanna, og da kan det jo være greit å få en jevn farge i kjeften etterhvert -for å slutte å smile, det klarer jeg ikke! :biggrin:

Endret av Colargol
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt gule tenner. Skoletannlegen på barneskolen prøvde å trøste meg med at da hadde jeg sterkere tenner denn dem med hvite tenner! Dette var før jeg var så bevisst på det selv, så takk for den skoletannlege! :fnise:

Har veldig lyst på hvitere tenner ja, og laget skinner hos tannlegen og kjøpte blekemiddel der. Jeg så ingen endring, og gikk tilbake til tannlegen, og hun mente jeg skulle prøve en gang. Kjøpte så nytt blekemiddel, men det gav ingen endring på mine tenner.

Har hørt i ettertid at det er bare dem som har hvite tenner opprinnelig det virker på, at det da bleker misfaring fra røyk, te, rødvin, osv. Det virket iallefall ikke på meg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det å røyke har ikke stort med fargen på tennene å gjøre etter min erfaring -jeg har tent pinner nå i over 15år, drikke vin, kaffe og te gjør jeg også og har kritthvite tenner, men kjenner flere andre ikke-røykere og med sunnere "kosthold" som virkelig har fått farge på tennene.

Men -jeg har tenkt så langt at det er noe jeg kommer til å gjøre når jeg blir eldre. Slo ut deler av en fortann noen år tilbake og satt inn ehh...er det plastikk mon tro? I allefall så vises det ikke nå, men tennene vil jo bli mørkere med årene og da vil "ekstradelen" min vises som en hvit stripe på tanna, og da kan det jo være greit å få en jevn farge i kjeften etterhvert -for å slutte å smile, det klarer jeg ikke! :biggrin:

Røyking er ikke så ille som te og rødvin. Jeg både røyker og drikker vin, men har veldig hvite tenner. Kjenner også flere ikkerøykere med ganske missfargede tenner. Røyken behøver ikke å få skylda for absolutt alt!

Skrevet

Jeg har gjort det to ganger for flere år siden, og de fikk virkelig det lille ekstra jeg var ute etter. Betilte meg et nye tannblekingstrips fra Crest for noen mnd siden, men har ikke brukt denne typen enda. Har kommet en ny type som skal være superduperkjempe bra. :roll:

Skrevet

Har ikke bleket tennene, men kunne tenkt å prøve en gang :) Røyker ikke, så har ikke særlig gule tenner altså, men hadde vært moro å se hvordan de ble :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Selv bleker jeg aldri tennene, det ser jeg ikke noe behov for.

Det skal sies at det kan være en ekkel og disgusting opplevelse å se en mann som smiler og viser fram sine gule tenner.

Menn over 30 bør bleke tennene sine minst 1 gang hvert 5.år.

Er dere klar over hvor stygt gulbrune tenner er? Det kan skru lysten på sex bort hos kvinner?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har forstått det slik at bleking av tennene ikke er bra fordi det svekker tannemaljen. Stemmer ikke dette?

Jo, det stemmer. Men en tannbleking hvert 5.år skader verken menn eller kvinner om en er over 30 ;-)

Skrevet

Jo, det stemmer. Men en tannbleking hvert 5.år skader verken menn eller kvinner om en er over 30 ;-)

Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...