Gå til innhold

St.Hans aften

Krummelure

Anbefalte innlegg

Det er strålende sol,og St. Hansaften. Vi skal sitte i vannkanten og spise reker med familie. Skal du noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må befinne deg langt unna meg, for her er det alt annet enn strålende sol :)

Men på tross av guffent vær, blir det grillkos med venner. Tradisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bommet på dagen, og skal "feire" i morgen.... Hmmmm.... Nå skjønner jeg de "merkelige" kommentarene de siste dagene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bommet på dagen, og skal "feire" i morgen.... Hmmmm.... Nå skjønner jeg de "merkelige" kommentarene de siste dagene....

Ikke så rart. Mange som blander Sankthans og Sankthansaften, meg selv inkludert.

Selve Sankthans eller Jonsok som dagen også kalles er den 24. juni, men det er helst Sankthansaften, 23. juni, vi feirer her i landet. Sankthans er til minne om døperen Johannes, men egentlig er det vel helst midtsommer og sommersolverv vi feirer denne dagen. 24 juni, St. Hansdagen var alminnelig helligdag inntil 1771, fortsatt er 24. juni fridag i enkelte norske kommuner.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks og nada. Det har liksom bare sklidd helt bort de siste årene og ikke har vi barn heller. Jeg ble overrasket over antallet grillende mennesker i Oslo-parkene i går kveld, før det plutselig gikk opp for meg hvorfor de var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg var det en helt vanlig onsdag. Jobbet så da ble det ikke noe feiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte tradisjonen med å gå ned på Laksevåg og se på tønnebålet, selv om det i år ikke helt så ut som om arrangørene visste hvordan dette med ild fungerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk såvidt med meg at det var sankt hans, men var en helt vanlig dag ja.. Har pleid å dra til stranda og se bål og slikt tidligere da jeg bodde i Oslo.

De "feira" med rømmegrøt til middag her jeg er innlagt da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...