Gjest Nefertiti Skrevet 24. september 2003 #1 Skrevet 24. september 2003 Var usikker på hvor jeg skulle plassere dette innlegget, så jeg prøver her. Hva heter den hunderasen som ligner på golden retriever, men pelsen er hvit, brun og svart. Så en liten valp i dag og den var så utrolig søt!! Sånn vil jeg ha :D
14062003 Skrevet 24. september 2003 #3 Skrevet 24. september 2003 Pelsen er altså alle fargene? Vel, en Berner er rød, hvit og sort er den ikke. Mange tar feil av labador og golden - labradoren kan være gul (hvit), brun eller sort, men ikke alt på en gang. Det er så vanskelig med valper :-( Men om du søker litt på nettet etter hund og bilde, så kanskje du finner noe som likner? Yahoo har vel sånt bildesøk har det ikke?
Gjest Liten Skrevet 24. september 2003 #4 Skrevet 24. september 2003 Kan høres ut som en berner sennen. Den er svart med hvite og rødbrune tegninger. Du kan se den her. *Liten har lyst på en berner når hun blir stor...*
Gjest Anonymous Skrevet 25. september 2003 #5 Skrevet 25. september 2003 Kan jo være en berner, ja.. Evt. en blanding.
Gjest Anonymous Skrevet 25. september 2003 #6 Skrevet 25. september 2003 Hva med Hovavart? Den ligner golden, men kan ha andre farger (men om det kan ha flere på en gang, vet jeg ikke). Skjønner ikke helt at Berner Sennen skal ligne på Golden, men vi ser jo litt forskjellig på det med likheter...
Sheba Skrevet 25. september 2003 #7 Skrevet 25. september 2003 Jeg vil også tro det er en Berner sennen-hund du mener. De er utrolig søte! Og sånn størrelsesmessig så er de vel omtrent som en golden retriver, kanskje en tanke større?
Gjest Nefertiti Skrevet 25. september 2003 #8 Skrevet 25. september 2003 Tusen takk for hjelpen! Det var Berner sennen. Utrolig søte! Spesielt som valper. :D
Imax Skrevet 26. september 2003 #9 Skrevet 26. september 2003 Enig i at Bernen sennen er en flott hund. men for guds skyld ikke kjøp en valp fordi den er søt. Velg den ut i fra dens egenskaper og hvordan den passer til deg. Vil du ha en 70 kgs hund med pelsstell? Den har godt gemytt, men blir fort litt større. Sorry for pekefingeren her (kanskje litt på siden av dette temaet), men jeg er så oppgitt over folk som velger rase kun ut fra utseende og ikke egenskaper. Mange hunder har blitt ødelagt pga det. :cry: 1
Gjest Nefertiti Skrevet 26. september 2003 #10 Skrevet 26. september 2003 Er helt enig med deg! Hadde ikke tenkt å velge den ut fra utseende heller Har hatt hund i 16 år, så jeg vet hva det betyr med godt gemytt. Men så den på gata og kunne bare ikke la vær å drømme om å ha en sånn hund
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #12 Skrevet 6. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Labrador Anonymkode: 6f887...1a5 Hvem er du som driver og leter opp gamle tråder som allerede er besvart? Tråden er fjorten år gammel, TS har bekreftet at hun har fått riktig svar, og du kommer deisende og svarer noe heeelt annet... Anonymkode: 7befd...17e 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #13 Skrevet 6. juni 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Labrador Anonymkode: 6f887...1a5 Men for Guds skyld, sjekk når tråder er laget før du tar deg bryet med å dra dem opp igjen 🙄🙄🙄 Anonymkode: 17512...9a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå