Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 På nav sine sider står utbetalingsdatoene for juni: 23., 25. og 30. Hva er poenget med det? Jeg har til nå fått penger den 23., men i dag har det ikke kommet inn noe, da får man jo bare håpe og tro at de kanskje kommer den 25. eller kanskje den 30. Dette er jo bare tull, hvorfor kan de ikke ha en dato som alle andre?
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 På nav sine sider står utbetalingsdatoene for juni: 23., 25. og 30. Hva er poenget med det? Jeg har til nå fått penger den 23., men i dag har det ikke kommet inn noe, da får man jo bare håpe og tro at de kanskje kommer den 25. eller kanskje den 30. Dette er jo bare tull, hvorfor kan de ikke ha en dato som alle andre? Det er ikke alle andre ytelser som har en utbetalingsdato. Sykepenger, f.eks, har også mer enn en utbetalingsdato per måned. 1. Fordi at den egentlige utbetalingsdatoen skal være siste virkedag i måneden, men det er omgjort nå. 2. Fordi at saksbehandlerne skal slippe å utbetale pengene til hver eneste person hver eneste måned manuellt, men at systemet kan gjøre dette istedenfor. Forklaring: Jeg tolker utifra innlegget at du har et løpende vedtak på foreldrepenger, og at det ikke er avtalt ferie, far skal ha fedrekvote denne måneden eller lignende som gjør at utbetalingen vil stanse. Når det står at utbetalingensdatoen er den 23. har pengene allerede gått fra NAV 3-4 dager før utbetalingsdatoen. Pengene er sendt banken for overføring til konto... At du "kanskje" får dem den 25 eller 30, ville jeg sett litt bortifra. Det kan være banken din som er litt treg i sommervarmen, f.eks. For alt du vet kan det hende at pengene står på konto i morgen eller NÅ For øvrig, håper jeg du har sjekket kontoen din etter klokken 16.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå