Gå til innhold

For mye deljer om tidligere one night stands og at de er i samme vennekrefts

Anbefalte innlegg

Gjest Liteen
Skrevet

Rett før jeg ble sammen med samboeren min var han en natt med en annen dame. Jeg viste om henne, men ikke hvem hun var. Ved en tilfeldighet fant jeg ut at hun er en jente i utvidet vennekrets og at jeg har vært i flere intime grillingser og fester med opptil 5 personer sammen med henne uten at jeg viste det.

Jeg fant ut av dette etter en stund og da raste verden min sammen fordi jeg har hatt et ønske om å ikke treffe ekser og one-night stands annet enn på gata og tilfeldig, nettopp fordi jeg ikke ville ha et ansikt/forhold til dem. Nå endte det opp med at jeg fikk vite ganske mye detaljer rundt hva som skjedde og det er vel kanskje noe at det værste som kunne skjedd. Det spiser meg opp levende.

Jeg lukker øynene og alt jeg ser er henne og detaljene rundt det jeg vet skjedde. Jeg vet at dette er irrasjonelt og jeg må komme meg bort fra desse tankene, men følelsene overstyrer logikken. Nå får jeg ikke sove fordi jeg våkner stresset, jeg har drømmer om dette og matlysten er også helt borte. Jeg og samboeren min har hatt et helt fantastisk forhold før dette og jeg skulle så inderlig ønske jeg kunne skru tiden tilbake til før jeg fikk vite om dette. Han er egentlig veldig støttene og skjønner meg, men jeg er redd at får jeg ikke kontroll over dette snart så vil det ødlegge forholdet.

Er det noen som har erfaringer med det samme? Hvordan skal jeg kunne klare å overstyre følelsene med logikk? Er jeg helt på bærtur?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er jeg helt på bærtur?

Ja.

Gjest No_glitter
Skrevet

Når du får disse tankene, sørg for å gjøre noe annet så du får dem over på noe annet. Det går over hvis du gir det litt tid og endrer måten du tenker på. Vit at du også har en fortid, tenk på hva DU har gjort tidligere istedet, kanskje det kan hjelpe. Det er uansett ikke noe kjekt å føle på dette, jeg kan skjønne at du synes det er vanskelig. Bærtur? Ja. Nei. Ikke ødelegg forholdet deres med negative tanker - om det er nå hans fortid eller ting han sier eller ting han kanskje kan komme til å gjøre - spiralen går nedover og det er bare du som kan stoppe det. Øv deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...