Que Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Nå har det seg slik at jeg nettopp har fått tilbake mensen, etter at jeg tok den siste p-spøyta i desember (altså 6 mnd siden) Den kom først for ca 2 uker siden da vi var på ferie i Tyrkia (TYPISK), men varte kun i 3 dager, med lite blødning og svake menssmerter. Deretter gikk jeg 5 dager uten å blø før det startet på igjen på fredag. Denne gangen var både blødningene og smertene sterkere... Jeg er egentlig ute etter å høre deres erfaringer. Hvor lang tid tok det fra du fikk igjen mensen etter p-spøyta, før syklusen ble regelmessig? Og hvor lang tid brukte du på å bli gravid (altså etter at mensen kom tilbake)? Håper på en liten spire snart...
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 Jeg fikk første mesntruasjon elleve måneder etter at jeg tok siste sprøyte. Dette var en normal blødning, og etter denne var jeg tilbake i min gamle, litt ustabile syklus, og jeg hadde normal eggløsning. Samtidig mistet jeg også alle bivirkningene jeg ellers hadde fått av å gå på sprøyta. Jeg har ikke prøvd å bli gravid etterpå, så aner jo ingenting om hvor fruktbar jeg faktisk er, men syklusen min var ihvertfall som før ca 12 måender etter siste sprøyte. Det normale er vel at det tar 6-24 måneder, fikk jeg oppgitt fra min lege.
Phobaeticus Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 Hos meg tok det ca 1 år før mensen var tilbake og enda sikkert 6 mnd til før den var regelmessig. Jeg hadde ingen bivirkninger av P-sprøyten eller jeg mistet mensen helt men det syns jeg var greit Har ikke blitt gravid enda, men det skyldes manglende/sjelden EL, så tror ikke det har noe sammenheng med P-sprøyten.
Que Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2010 Hmmm.. okey.. Takk for svar;D Jeg har alltid hatt veldig regelmessig mens når jeg ikke har brukt prevensjon og etter p-pillebruk kom jeg inn i rytmen igjen med en gang og ble gravid på først forsøk sist. Så jeg er vel kanskje litt utålmodig av den grunn;) Men, man vil jo at det skal klaffe med en gang.. Vi får håpe kroppen henter seg fort inn og er klar for et nytt svangerskap snart;D
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juni 2010 #5 Skrevet 26. juni 2010 Jeg brukte p-sprøyte i ca tre år og mensen min kom ikke tilbake før etter to år. Da fikk jeg et par småblødninger og så fikk jeg hele syndefloden og blødde i fem uker! Det gkulle vel gjøres godt igjen at jeg ikke hadde blødd på fem år... Jeg har ikke prøvd å bli gravid etterpå, men syklusen min kom tilbake til sitt normale uregelemessige jeg, det tok bare litt tid. P-sprøyte er et mye større "inngrep" i hormonbalansen din enn p-pille, så det er bare å forvente at det skal ta litt lenger tid å komme tilbake til normalen enn etter p-piller.
Gjest Emo Fisk Skrevet 27. juni 2010 #6 Skrevet 27. juni 2010 Jeg brukte p-sprøyte i noen år, og hadde ikke regelmessig mens før etter ett år. Tok oss to år å bli gravide etterpå. P-sprøyte er noe helvetes hæsj..
Rockymor Skrevet 27. juni 2010 #7 Skrevet 27. juni 2010 Gikk på p-sprøyta i ni mnd for ca 11 år siden grunnet mens i tre av fire uker. Fikk da beskjed av GYN at det kunne ta opptil tre år før man ble gravid. I verste tilfelle.... han ville bare advare meg! Var bare 20 år da, så tenkte at jeg hadde all verdens av tid til å bli gravid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå