Gelica Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Jeg har nå gått inn for å stramme opp og gå ned i cm og gjerne kg både her og der. Mitt mål er å gå ned i cm da det meste har begynt å stramme litt vel mye kan man si. Skulle veldig gjerne gått ned rundt 5-7 kg også, men det er viktigere for meg å kvitte meg med cm. Tidligere har jeg ikke trent i det hele tatt, har en stillesittende jobb og har spist ca 2 ganger om dagen. For ca 10 dager siden startet jeg å trene til 30 day shred (puh) pluss at jeg har spist lite og ofte (4-5 ganger om dagen) Skuffelsen var imidlertid stor når jeg både målte meg (legger, lår, rumpe, mage, armer) og alle mål er klin like nå som for 10 dager siden. Vekten stod også på det samme. Hva gjør jeg feil? Burde jeg spise mindre? Føler meg egentlig veldig trøtt og sliten om dagen og da blir jeg vel enda trøttere? For å gi en liten pekepinn på hva jeg spiser, kan en dag bestå av følgende: Kl 08:00 1 stk Tynt knekkebrød (finn chrisp pluss fullkorn) uten noe på Kl 11:00 Salat med skinke/kylling eller 2 grove brødskiver med magert pålegg Kl 14:00 1 stk finn chrisp eller En frukt Kl 17:00 Vanlig middag, bare mindre porsjon enn vanlig + salat eller grønnsaker Kl 20:00 2 brødskiver eller 2 knekkebrød med magert pålegg I tillegg prøver jeg å drikke ca 1,5 liter vann per dag. Drikker et lite glass melk til middag og kvelds Jeg har en merkelig svakhet for tomatjuice og kan drikke 1-2 liter av dette per uke. Jeg blander da tomatjuice, farris, tabasco og sitron. (Jeg drakk like mye av dette tidligere også) Hva gjør jeg feil, hvorfor står jeg helt stille både på vekt og mål når jeg faktisk både rører på meg og spiser oftere og mindre? Noen som kan hjelpe meg på rett vei?
Gjest Coarvi Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 www.lavkarbo.no Åh herregud... TS har ikke prøvd i to uker en gang, og er ikke overvektig og så skal lavkarbofanatikerne kaste henne på denne ekstreme dietten allerede? TS - du har bare holdt på i 10 dager. Jeg syns du er litt utålmodig... Husk, jo mindre du har å ta av (5-7 kg er ikke mye, regner med det ikke er kjempemange cm det er snakk om heller da), jo lenger tid tar det å faktisk kvitte seg med det. 10 dager er jo ingenting. Dessuten, er 30 days shred den eneste treninga du får? Er ikke det bare snakk om 20 min hver dag? Det er i så fall ikke mye, du burde trene litt mer, og kanskje litt mer variert, få inn noe kondisjon. Og er du sikker på at du spiser mindre enn før, totalt sett? Hvor ofte du spiser er ganske irrelevant for centimetrene dine, det er det totale inntaket som teller (men om det å spise ofte hjelper deg med å spise sunnere og du trives med det er det bare flott!). Men, sånn egentlig syns jeg ikke du skal henge deg for mye opp i hvor mye du spiser, hvertfall ikke ennå. 10 dager er ingenting. Prøv heller å trene litt mer, finn noe du trives med, og vær tålmodig!
Gelica Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. juni 2010 Åh herregud... TS har ikke prøvd i to uker en gang, og er ikke overvektig og så skal lavkarbofanatikerne kaste henne på denne ekstreme dietten allerede? TS - du har bare holdt på i 10 dager. Jeg syns du er litt utålmodig... Husk, jo mindre du har å ta av (5-7 kg er ikke mye, regner med det ikke er kjempemange cm det er snakk om heller da), jo lenger tid tar det å faktisk kvitte seg med det. 10 dager er jo ingenting. Dessuten, er 30 days shred den eneste treninga du får? Er ikke det bare snakk om 20 min hver dag? Det er i så fall ikke mye, du burde trene litt mer, og kanskje litt mer variert, få inn noe kondisjon. Og er du sikker på at du spiser mindre enn før, totalt sett? Hvor ofte du spiser er ganske irrelevant for centimetrene dine, det er det totale inntaket som teller (men om det å spise ofte hjelper deg med å spise sunnere og du trives med det er det bare flott!). Men, sånn egentlig syns jeg ikke du skal henge deg for mye opp i hvor mye du spiser, hvertfall ikke ennå. 10 dager er ingenting. Prøv heller å trene litt mer, finn noe du trives med, og vær tålmodig! Takker for svar. Jeg er enig i at jeg nok er veldig utolmodig etter 10 dager, men jeg håpet at det å starte med trening fra og ikke ha trent i det hele tatt samt at jeg spiser mindre og oftere skulle øke forbrenningen å gi en liten kickstart sånn at jeg skulle merke en ørliten forskjell i hvert fall. Det er helt ritig at treningen ikke varer mer enn 20 min. Det er både styrke og kondisjon og jeg faktisk utslitt og gjennomsvett etter en økt. Tiden strekker ikke helt til med jobb, barn pluss at vi er i en flytteprosess så 20 min trening per dag har jeg klart å få innimellom alt. Har hørt mye positivt om denne treningsvideoen, men vi får se om det fører til noe.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juni 2010 #5 Skrevet 23. juni 2010 Hvorfor i alle dager spiser du så stor kvelds og luft til frokost? Prøv å få det store inntaket om dagen, og helst en større frokost. Og nå vet jeg ikke hvordan du lager middagen, men du trenger mer fett i kosten.
Gelica Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. juni 2010 Jeg spiser så lite til frokost fordi jeg ikke finnes sulten så tidlig, så det er bare for å få startet systemet liksom. Jeg synes ikke 2 brødskiver eller 2 knekkebrød er så mye på kvelden, men kanskje jeg skal kutte ned til en brødskive eller et knekkebrød. Når det gjelder fett prøver jeg å få i meg minst mulig av det for å prøve å gå ned i cm og vekt.
Gjest Coarvi Skrevet 23. juni 2010 #7 Skrevet 23. juni 2010 Hvorfor i alle dager spiser du så stor kvelds og luft til frokost? Prøv å få det store inntaket om dagen, og helst en større frokost. Hvorfor det? Det er likegyldig når hun spiser hva, så lenge hennes måltidsrytme fungerer bra for henne. Om hun så vil spise kun et enormt måltid til dagen kan hun gjøre det.
Meruidi Skrevet 23. juni 2010 #8 Skrevet 23. juni 2010 hei jeg hørte av en av de personlige trenerene på jobben min (elixia) hun fortalte at hun kuttet ned mat etter 18, spiste frukt og drakk te, og at det hjalp kjempe mye. jeg vet ikke om det fungerer for deg men nå vet du det vertfall lykke til og ps! ting tar tid, det verste er å få hastverk når man skal ned i vekt/cm
en kompis Skrevet 23. juni 2010 #9 Skrevet 23. juni 2010 Visst du ikke er sulten på morgenen så skal du heller ikke spise. Overhodet ingen vits å tvinge maten i seg når man er mårratryne:p Skal man ha det godt, så skal men ikke gå rundt å sulte..så spise deg mett på kvelden. 20 minutter trening er ganske kort, den er jo akkurat blitt varm når man er ferdig:p øk aktivitetsnivået ditt.
Pjukset Skrevet 23. juni 2010 #10 Skrevet 23. juni 2010 TS, hva er "vanlig middag" for deg? Kan du nevne hva du pleier å spise? som kommentar til noen innlegg før meg, lavkarbo-kosthold er ikke ekstrem-kosthold. Det gjelder å spise langsomme karbohydrater og ikke raske, lavkarbo er ikke ensbetydende med høyprotein/fett og ikke noe karbohydrater.
Gjest Kiro Skrevet 25. juni 2010 #11 Skrevet 25. juni 2010 Åh herregud... TS har ikke prøvd i to uker en gang, og er ikke overvektig og så skal lavkarbofanatikerne kaste henne på denne ekstreme dietten allerede? Absolutt ingen lavkarbofanatiker! =) Jeg er ei ung jente som vet hvordan det er å ikke klare å gå ned i vekt. Da kan det være et alternativ å kutte ned på karbohydratene! Det fungerer hvertfall for meg! Det er heller ingen ekstrem-diett, det finnes MANGE ulige retninger innenfor lavkarbo, noen av dem "ekstreme", mens Lindberg f.eks. kan ikke kalles ekstrem. Hvertfall ikke etter min mening. Er det ikke meningen at man skal kunne komme med tips som har fungert for en selv, uten at andre skal kaste med øynene og kritisere en?
wahaj Skrevet 28. juni 2010 #12 Skrevet 28. juni 2010 Visst du ikke er sulten på morgenen så skal du heller ikke spise. Overhodet ingen vits å tvinge maten i seg når man er mårratryne:p Skal man ha det godt, så skal men ikke gå rundt å sulte..så spise deg mett på kvelden. 20 minutter trening er ganske kort, den er jo akkurat blitt varm når man er ferdig:p øk aktivitetsnivået ditt. Prøvd det før du sier noe. Det er kjempe bra trening, man blir veldig svett og sliten etterpå. Og man kjenner virkelig at man har trena, selv om det kun er 20 min.
Ellam Skrevet 28. juni 2010 #13 Skrevet 28. juni 2010 Jeg synes det virker som at du spiser for lite jeg da, med det eksempelet du kom med. Har selv god erfaring med vektklubben til vg der du skriver inn det du spiser og så regnes energinivået ut, i tillegg til andel protein/karbohydrater/fett. Finnes sikkert flere slike klubber ala det samme som vg sin da.. 20 minutt hver dag er jo mer enn ingenting da, og alle monner skal jo dra Lykke til videre:)
Gjest Coarvi Skrevet 29. juni 2010 #14 Skrevet 29. juni 2010 Prøvd det før du sier noe. Det er kjempe bra trening, man blir veldig svett og sliten etterpå. Og man kjenner virkelig at man har trena, selv om det kun er 20 min. Selv om man virkelig kjenner at man har trent betyr det ikke at man har trent nok. Hvis jeg spurter i 10 minutter kjenner jeg også at jeg har "trent", men det betyr ikke at jeg kan sitte i ro resten av dagen med god samvittighet. Ønsker man å forbrenne en betydelig mengde kalorier, og gjerne komme i bedre form kondisjonsmessig også, må det faktisk mer enn 20 minutter til. Ikke mye mer, men litt mer.
en kompis Skrevet 30. juni 2010 #15 Skrevet 30. juni 2010 Hva forbrenner man på 20 minutt? 100-150 kcall?
Gjest brutal_mann Skrevet 30. juni 2010 #16 Skrevet 30. juni 2010 www.lavkarbo.no Jah... Om dette var riktig skullejeg vert smellfeit...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå