SiljeMa Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Jeg lurer litt på hva som er vanlig når det gjelder fotograf. Jeg har sett at noen leier inn en som er der under hele vielsen og litt på festen etterpå. Vi ønsker selvsagt å ha mest mulig bilder fra dagen, men vil jo ikke at noen av gjestene skal måtte stresse med bilder hit og dit osv. Hvordan har dere andre løst dette?
hegejenta30 Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 Det beste er å ha en som har hovedansvar for å ta bilder, både i kirken, utenfor og på festen. Men det koster om du ikke kjenner noen liker å fotografere og som er flink til å ta bilder. Også er det en vurdering som må gjøres - er denne som følger dere hele dagen egnet til å ta de offiselle brylluppsbildene eller ønsker dere også en profesjonell fotograf? Vi fikk ikke tak i fotograf - selv om vi begynte å jakte i desember - så vi nøyer oss med en proff-amatør som liker å ta bilder og som gleder seg veldig til å fotografere oss. Han er forøvrig nabo og venn av svigers og skal ikke ha en krone for jobben. vi kjøper bare minnekort til han som brukes den dagen, så får vi alle bildene i raw (høy oppløsning) så vi kan gjøre hva vi vil med de. Han skal ta bilder i kirken, utenfor og på stranda (gifter oss på Hvaler og hva er vel mer naturlig enn at vi finner en fjære å ta noen bilder på??). Vi tar selv bilder av maten (7-retters) på restauranten når vi skal spise kun sammen med foreldre, søsken og forlovere. Dagen etter skal vi ta en del bilder selv - samt låne bort vårt kamera til noen utvalgte så de får tatt bilder av oss (om det blir fotosession da).
Sunshine Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 Vi skal kun ha fotograf under vielse og til brudebildene. Mange av gjestene våre har gode kameraer og er flinke fotografer så vi regner med at vi får masse fine bilder fra hele dagen.
ejoty Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 Vi skal ha profesjonell fotograf når vi tar bilder mellom vielsen og middagen. Under selve vielsen og middagen er det kun gjester som tar bilder. For vår del var prisforskjellen mellom vår løsning, og den halve/hele dagen-pakken som ble tilbudt ganske stor. Vi fant ut at det ikke er så sannsynlig at vi kommer til å bruke bildene fra vielsen eller middag til noe spesielt, slik at vi trengte en profesjonell fotograf til dette.
lilleGrethe Skrevet 25. juni 2010 #5 Skrevet 25. juni 2010 Vår fotograf skal ta bilder under vielsen og ca én times fotosession med oss etter vielsen. Han kommer også til å ta bilder utenfor kirken mens folk mingler og gratulerer oss. Resten av dagen er vi avhengig av at gjester tar bilder. Vi har spurt gjestene om det er noen av dem som har lyst/mulighet til å ha det som oppgave (så vi vet det blir tatt bilder), og utstyrer dem gjerne med gode kameraer hvis de ikke har det selv. (Både vi og mine foreldre har speilreflekskamera, men har ikke tenkt å ta bilder selv den dagen.)
Supramundane Skrevet 25. juni 2010 #6 Skrevet 25. juni 2010 Vi hadde en venninne av meg som også er profesjonell fotograf med oss hele dagen. Hun var med meg til frisøren på morgenen, var med da jeg hadde på kjolen, på reisen inn til lokalet. Under vielsen, middagen og hele festen. Gjestene tok bilder når de selv ønsket, men hun tok 400 fantastiske bilder som alle som har ønsket har fått kopier av. Det fungerte strålende for oss. Jeg hadde snakket mye med henne på forhånd om hvilke forventninger jeg hadde, hva jeg var veldig opptatt av å få med på bildene osv.. Blant annet ville jeg ha "portretter" av alle gjestene, men gjerne flere gjester på samme bilde. Men altså bilder der ansiktene deres er godt synlig sånn at vi kan se tilbake på de senere. I tillegg tok vi gruppebilde av samtlige som var der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå