Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av MonThe
Skrevet

Hei :)

Når jeg og kjæresten vår gifter oss kommer nurket vårt til å være rundt fem måneder. Skal gifte oss i juli, og har lyst til å dra på bryllupsreise ikke så lenge etter bryllupet.

Har lyst til å reise til et sted for det er fin temperatur, og hvor vi kan være litt for oss selv. Samtidig vil vi dra til er sted hvor det er litt å se/oppleve.

Er ikke så veeldi interessert i å ligge ved en trangt basseng/strand med en hel masse andre bråkete turister..

Samtidig bør det vel heller ikke være for varmt eller for lang flytur..

Noen som har noen gode tips?? :)

Jeg har dessverre ingen tips, men jeg ville ønske dere lykke til med bryllup og ekteskap. Veldig koselig når to blir til en, og i dette tilfellet til tre :)

Skrevet (endret)

.

Endret av MonThe
Skrevet

Thailand! :-)

Vi reiste til Koh Samui med baby i august/september. En flott tid å besøke landet på, ikke for varmt og gode muligheter for å finne femstjernes overnatting til en rimelig penge.

Vi hadde bestilt tre netter før vi reiste ned, og betalte ca 300 kr natta for et trestjerners hotell. Deretter forflyttet vi oss til andre siden av øya, like sør for "hovedstaden" Nathon. Her fikk vi et femstjerners luksushotell for oss selv for samme pris! Herlig å ha en kjempelang strand omtrendt alene, og slippe alle strandselgere osv.

Fantastisk for par på bryllupsreise.

Skrevet

Jeg har ikke kjennskap til denne øyen, men har selv vært i Thailand flere ganger, og det kan anbefales :)

Skrevet

Thailand! :-)

Vi reiste til Koh Samui med baby i august/september. En flott tid å besøke landet på, ikke for varmt og gode muligheter for å finne femstjernes overnatting til en rimelig penge.

Vi hadde bestilt tre netter før vi reiste ned, og betalte ca 300 kr natta for et trestjerners hotell. Deretter forflyttet vi oss til andre siden av øya, like sør for "hovedstaden" Nathon. Her fikk vi et femstjerners luksushotell for oss selv for samme pris! Herlig å ha en kjempelang strand omtrendt alene, og slippe alle strandselgere osv.

Fantastisk for par på bryllupsreise.

Signerer. Har vært på denne øya i juli selv, og det er helt perfekt med tanke på at den ligger utenfor monsunbeltet.

Skrevet

Jeg ville ikke reist til Thailand med en baby, men vet det er mange som gjør det (er litt hysterisk jeg kanskje..?)

Hva med å holde dere i Europa, Roma, Vatikanet, Paris? Mange romantiske byer...

Eller finne dere en liten landsby i Italia, Frankrike, Spania hvor dere kan bo i en koselig hytte/leilighet sammen med babyen..

Jeg vil anbefale leilighet/hytte fremfor hotellrom når dere er 3 på tur. Det kan være fint å legge babyen på et rom og fortsatt ha en stue å sette seg i.

Lykke til med bryllup, bryllupsreise og ekteskap :)

Skrevet

Jeg ville ikke reist til Thailand med en baby, men vet det er mange som gjør det (er litt hysterisk jeg kanskje..?)

Hva med å holde dere i Europa, Roma, Vatikanet, Paris? Mange romantiske byer...

Eller finne dere en liten landsby i Italia, Frankrike, Spania hvor dere kan bo i en koselig hytte/leilighet sammen med babyen..

Jeg vil anbefale leilighet/hytte fremfor hotellrom når dere er 3 på tur. Det kan være fint å legge babyen på et rom og fortsatt ha en stue å sette seg i.

Lykke til med bryllup, bryllupsreise og ekteskap :)

Jeg tenker at det er mye enklere å reise med en så liten baby til Thailand enn en som har rundet året, og er mye mer aktiv. En fem måneder gammel baby vil forhåpentligvis sove mye på flyet, blir hovedsaklig ammet(?), sover sikkert mye om dagen, og du slipper å fly etter h*n overalt. Så jeg tror ikke det er noe problem å ta med et så lite barn til Thailand.

Skrevet

Jeg tenker at det er mye enklere å reise med en så liten baby til Thailand enn en som har rundet året, og er mye mer aktiv. En fem måneder gammel baby vil forhåpentligvis sove mye på flyet, blir hovedsaklig ammet(?), sover sikkert mye om dagen, og du slipper å fly etter h*n overalt. Så jeg tror ikke det er noe problem å ta med et så lite barn til Thailand.

Jeg tenkte mer på at en 5mnd baby ikke er ferdig med alle vaksinene sine jeg... Og hvordan en så liten baby reagerer på å fly vet man jo ikke hvis man ikke har flydd før? Har man trange øreganger kan trykket på øret gjøre veldig vondt. Da er det bedre med en flytur som tar 2 timer enn en som tar flere timer..

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

.

Endret av MonThe
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er dere nødt til å ha med en baby da? Ingen i familie som kan passe på?

Syns man skal være to på bryllupsreisen, en baby har ingen glede av å få være med, kommer ikke til å huske noe av det senere, og dere har godt av litt fri og nyte hverandre. Dessuten er det jo et helvete på fly, med unger som skriker. Værste jeg veit, andre steder har jeg muligheten til å gå, mens på flyet er man liksom stuck. Fatter ikke å begriper hvorfor noen reiser med barn under 3 år!

• 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...