Gå til innhold

Koble Telenorrouter opp mot Get bredbånd?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg vurderer å si opp mitt bredbåndsabonnement hos Telenor for å gå over til Get. Grunnen til dette er at de er billigere, og jeg allerede har tv fra dem.

Kan jeg bruke multimodemet fra Telenor (som man visstnok beholder) å koble opp mot Get? Og hvordan virker dette? Get kjører jo bredbånd på kabel, mens Telenor bruker telefonnettet om jeg ikke tar heeelt feil?

Håper noen kan svare meg på dette, og helst litt fort :) Kundefolkene hos både Telenor og Get har jo ikke snøring på noe som helst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Modemet er nok spesifikt for hver leverandør, men routeren kan gjenbrukes. Hva er det du ønsker å oppnå ved gjenbruk av modem?

Skrevet (endret)

.

Endret av Huldriél
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er ikke alt i ett? Multimodem? Et sånt Zyxel. Hva jeg vil oppnå? Å slippe å betale enda en stor sum med penger for et modem om jeg ikke trenger det.

Såeh, hva trenger jeg for å få internett fra Get da?

Skrevet

Get har for tiden ikke etableringsgebyr, så du burde spare sånn ca kr 0 på å gjenbruke et modem.

Skrevet

Multimodemet vi hadde fra telenor tidligere (ca et år siden, men husker ikke om det var Zyxel eller et annet merke) gikk ikke an å bruke på den måten iallfall (gikk vel knapt an å bruke skrapet til noe som helst ;) ).

Det var generelt sært av seg, døde under høy last på trådløsnettet og det gikk ikke å "koble ut" modemdelen (altså å få nett inn i greia på annen måte enn gjennom telenornett).

Det du trenger er vel egnetlig bare en ny router, f.eks denne koster under 300 kr og har både kabel og trådløsnett: http://www.amentio.no/Avdelinger/datautstyr/Nettverk/Router/ASUS-RT-G32---Trådløs-ruter--4-portssviRT-G32-886995.aspx

Modem vil jeg anta følger med gratis fra get (og det kan hende det og er multimodem, eventuelt får du med en egen router gratis, så du burde sjekke det før du kjøper noe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...