*snuppis* Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Når dere forlovet dere, var det bare kvinnen som fikk forlovelesesring eller fikk mannen også det? Er det mer vanlig at det kun er kvinnen som har det ?
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 Hei! Både jeg og forloveden har ringer. Så ikke på det som et spørsmål, bare helt naturlig at vi kjøpte ringer til begge
hegejenta30 Skrevet 22. juni 2010 #3 Skrevet 22. juni 2010 Vi har også ringer begge to. Like. Vi graverte bare elsker deg - navn og nå har ringene vært inne til puss og ny gravering. Har fått inn bryllupsdatoen vår.
#Angel# Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 Vi har også like ringer. Vi har gravert inn navn og forlovelsesdag, og kommer til å gravere inn bryllupsdato når vi kommer så langt.
Arkana Skrevet 22. juni 2010 #5 Skrevet 22. juni 2010 Vi hadde begge forlovelsesring (like, bortsett fra at min er en spennring med diamant) og vi brukte også forlovelsesringene som gifteringer. Har gravert inn "din elskede <navn>" og bryllupsdato. Så ingen vits i å gravere inn forlovelsesdato, den er jo ganske ubetydelig straks man har giftet seg.
ofelia Skrevet 22. juni 2010 #6 Skrevet 22. juni 2010 vi har lik forlovelsesring begge to. og nå ligger de nypussa og nygravert og venter på bryllupet
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juni 2010 #7 Skrevet 22. juni 2010 Når dere forlovet dere, var det bare kvinnen som fikk forlovelesesring eller fikk mannen også det? Er det mer vanlig at det kun er kvinnen som har det ? Vi har ihvertfall ring begge to, har aldri hørt om par som forlover seg der bare den ene har ring?! Det er jo mulig at det er vanlig noen steder, selv om jeg ikke har hørt om det da.
Capricorn Skrevet 22. juni 2010 #8 Skrevet 22. juni 2010 Må man ikke kjøpe dem i par da? Aldri hørt om at bare jenta har. Kanskje i USA.
Miss Puddel Skrevet 22. juni 2010 #9 Skrevet 22. juni 2010 i norge er det vel tradisjon med at man har like ringer også til forlovelse. mange bruker da samme ringsettet når man gifter seg. vi gjorde ikke det, fordi gubben hadde mistet sin og jeg hadde lagt på meg, s det passet bra å kjøpe nye. det med å bruke kun en flott ring med stein til damen, er vel mest en amerikansk tradisjon
Gjest Invicta Skrevet 22. juni 2010 #11 Skrevet 22. juni 2010 Begge har ring, min har diamanter mens hans er uten.
Frøken Mitzi Skrevet 22. juni 2010 #12 Skrevet 22. juni 2010 Vi har like, og var tenkt å bruke dei same til gifteringar, men ser dei har blitt så fort stygge, at vi kjem nok til å kjøpe nye i gult gull (har kvitt no) som gifteringar.
Thinkerbelle Skrevet 22. juni 2010 #13 Skrevet 22. juni 2010 Bare jeg har forlovelsesring, ingen av guttene i de forlovede parene jeg kjenner har heller forlovelsesring, bare jentene som har..
lilleGrethe Skrevet 22. juni 2010 #14 Skrevet 22. juni 2010 Tradisjonen i Norge er vel at man har forlovelsesringer som også er gifteringer. Da er det ikke så vanlig med ring-seremoni i kirken. Ofte er disse ringene helt enkle gullringer uten stener. Men det er mer og mer vanlig å følge tradisjonen som er vanlig i USA og UK med at hun får en forlovelsesring når han frir, ofte en diamantring. Da har han ikke forlovelsesring, mens de begge får giftering til bryllupet. Hun har da to ringer, forlovelsesringen og gifteringen. Disse bæres vanligvis på samme finger. Jeg fikk diamantring til forlovelsen, så vi følger den engelske tradisjonen. Jeg var forresten overrasket over at så mange her svarte de følger den norske tradisjonen, siden jeg har sett så mange her på KG som sier de følger engelsk tradisjon.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juni 2010 #15 Skrevet 23. juni 2010 Bare jeg har forlovelsesring, ingen av guttene i de forlovede parene jeg kjenner har heller forlovelsesring, bare jentene som har.. Bor dere i Norge eller utlandet? (Tenkte på det som er nevnt med at jenta ofte får ring ved frieri i USA/England). I Norge selges jo "forlovelsesringer" i par, men man kan vel forsåvidt bruke hvilken som helst ring når man forlover seg. Hvis du/han/dere kjøpte ringen i Norge, reagerte betjeningen/stilte spørsmålstegn ved at dere bare skulle ha en forlovelsesring? (Ikke vondt ment, har bare aldri hørt om dette i Norge før ).
Solstrålejenta Skrevet 23. juni 2010 #16 Skrevet 23. juni 2010 Hos oss var det bare jeg som bar forlovelsesring. Jeg ble fridd til med diamantring, så da ble det mest naturlig sånn. I kirken hadde vi ringsermoni hvor vi satt på gifteringer den dagen vi giftet oss... Jeg ser at i min vennegjeng praktiseres det litt av begge deler, men det blir stadig fler par der kun jenta har forlovelsesring. Vi er forøvrig begge fra Norge, men syntes denne løsningen passet godt for oss...
SiljeMa Skrevet 23. juni 2010 #17 Skrevet 23. juni 2010 Vi har ringer begge 2. Ringene er like og med forlovelsesdato inni og teksten: "bli min"
Thinkerbelle Skrevet 23. juni 2010 #18 Skrevet 23. juni 2010 Bor dere i Norge eller utlandet? (Tenkte på det som er nevnt med at jenta ofte får ring ved frieri i USA/England). I Norge selges jo "forlovelsesringer" i par, men man kan vel forsåvidt bruke hvilken som helst ring når man forlover seg. Hvis du/han/dere kjøpte ringen i Norge, reagerte betjeningen/stilte spørsmålstegn ved at dere bare skulle ha en forlovelsesring? (Ikke vondt ment, har bare aldri hørt om dette i Norge før ). Hei hei:) Vi bor i Norge, men min kjære er svensk (ikke at det har noen særlig betydning i forhold til temaet vil jeg tro). Jeg har en enstens diamantring som forlovelsesring, og det er derfor ingen ring fra et "par" Men - vi kommer heller ikke til å ha like gifteringer. Når jeg har spurt på gullsmeder både i Norge og Sverige har vi aldri fått til svar at det er et problem å bare kjøpe 1 ring, så jeg tviler på at det er slik at man "må" kjøpe i par. Tror forøvrig at det blir mer og mer vanlig at jenta har 2 ringer (en forlovelsesring og en giftering). Min kjære ville bare ha giftering. Vi kommer til å gifte oss i Sverige, og der er det veldig vanlig å sette på seg ringene i kirken.
Solstrålejenta Skrevet 23. juni 2010 #19 Skrevet 23. juni 2010 Vi kjøpte også forskjellige gifteringer, så det er ikke sånn at man må kjøpe dem i par. Der vi var kunne man iallefall mixe og matche sånn som man ville. Er jo ikke alltid den herreringen som hører til dameringen sitter optimalt heller med tanke på bredde, buet innvendig etc. Hos oss var det sånn at jeg ønsket en smal ring siden jeg har så tynne fingre(3 mm tror jeg den er) og mannen min ønsket ikke fullt så smal. I tillegg er min en alliansering i hvitt gull og hans er en helt enkel hvitt gull ring
I.am.me Skrevet 23. juni 2010 #20 Skrevet 23. juni 2010 Jeg er ikke forlovet, men blir jeg det, ser jeg helst at mannen også har ring det er pent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå