Gjest Hilsen A. Skrevet 24. september 2003 #1 Skrevet 24. september 2003 Hei, poden skal ha med seg pølser og lomper en gang i uka når de skal på tur. Problemet er at jeg må kaste lomper hver uke da ingen her er noe særlig begeistret for lomper... Så kommer det store spørsmålet: Går det ann å fryse lomper?! Hilsen A. :)
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2003 #2 Skrevet 24. september 2003 Det går fint an, men det kan hende at lompene blir litt "skjøre" etterpå. Tin dem helst mellom to servietter e.l. så unngår du at de blir klisne.
Tusenfryd Skrevet 24. september 2003 #3 Skrevet 24. september 2003 Hvis du sjekker holdbarhetsdatoen kan det hende det ikke er noe problem - mange har laaaaang holdbarhet... (masse kjemikaliedritt nettopp for dette). Vi kjøpte lomper i sommer med holdbarhet til april 2004.
Gjest Hilsen A. Skrevet 24. september 2003 #4 Skrevet 24. september 2003 Skal prøve å fryse og se, men Tusenfryd, holdbarhetsdatoen gjelder vel i uåpnet stand, eller ?! Lompene som lå i en tett brødpose fra forrige uke var det iallefall mugg på idag... Hilsen A. :)
Tusenfryd Skrevet 24. september 2003 #5 Skrevet 24. september 2003 Ja, det er klart - de kan ikke være åpnet - men når man har åpent de, kan man jo legge dem i noe luft-tett? Ellers får de bare fryses ned med en gang. Eller så kan du jo spise dem? Vi har ofte lomper som turmat vi. Med smør og spekeskinke for eksempel. Og så ruller vi dem sammen. Smør og brunost er også godt.
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2003 #6 Skrevet 24. september 2003 Må poden ha med lomper forresten? Du kan jo også kjøpe/bake pølsebrød og fryse, for så å ta opp akkurat det som trengs til hver tur.
Gjest Hilsen A. Skrevet 24. september 2003 #7 Skrevet 24. september 2003 Joda, Revetispa, jeg har forsøkt å "omvende" ham til pølsebrød - ikke denna gutten!!! :x Og hadde vi likt lomper hadde det jo ikke vært noe problem - det gjør vi altså ikke... Ikke noe stort problem - bare unødvendig å kaste 7 lomper i uka fordi bare 3 blir spist på tur. Kunne jo alltids servert mere pølser en annen dag, men det er nok av denslags mat synes jeg!!! Spurte om det var mulig for skolen å få penger av oss foreldre og så stille lomper. De stiller ketchup og sennep. Det var visst ikke så lett. Men det er tydelig at det ikke er veldig mange som fryser lomper - får vel bare prøve og se, da... Hilsen A.
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2003 #8 Skrevet 24. september 2003 Jeg håper poden liker lomper uten pølse også. Lomper med pålegg er super skolemat!
Gjest Jamila Skrevet 25. september 2003 #9 Skrevet 25. september 2003 En pakke lomper koster under en tier. Foreldrene kan enten slutte å være så kresne, slik at hele pakka med lomper spises opp. Alternativt kan de koste på seg den tieren slik at ungen får en skoletur med lomper til pølsene sine, selv om det betyr å kaste bort lomper for 5 kr i ettertid.
Gjest Anonymous Skrevet 25. september 2003 #10 Skrevet 25. september 2003 Og hadde vi likt lomper hadde det jo ikke vært noe problem - det gjør vi altså ikke... Ikke noe stort problem - bare unødvendig å kaste 7 lomper i uka fordi bare 3 blir spist på tur.Hilsen A. Kjære Jamila, det er jo det jeg har skrevet... Leit at du oppfattet hele diskusjonen som du gjorde, ikke meningen å hisse deg opp!! Jeg kom bare med et spørsmål jeg tenkte andre kanskje hadde en løsning på. Hilsen A.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå