Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg lyst til å rake av hele stasen! Har kronisk bad-hair day for tiden. Trenger så sårt litt hjelp av dere damer.

Har langt, fyldig hår som vanligvis ser fint ut, men nå oppfører det seg heller rart. Håret blir skikkelig fett etter nesten en dag. Ser ut som om jeg ikke har vaska det på nesten en uke! Jeg vet ikke hva jeg gjør galt?

Vasker det annenhver dag, bytter shampo og balsam merke i ny og ne, bruker lite hårprodukter, lar det lufttørke (utenom luggen, den blir fønet og rettet ut). Børster håret ca 1 gang i uka fordi det ser best ut ubørstet, får ikke floker. Ikke driver jeg å diller med håret heller. Hvorfor blir det da så fort fett, uformelig og kjedelig?

Driver også å mister dobbelt så mye hår som ellers.

Noen som er flinke med hår her som har tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Marlo
Skrevet

Har det slik i perioder jeg også, og nå er det en slik periode.

Skulle nesten tro at håret mitt sliter med å venne seg til sol og varme (har ikke vært mye utendørs etter at det har blitt sommer før nå).

Har slike perioder høst og vår også.

Skrevet

Hei=)

Ja her er det ikke mye sol og varme og skimte heller! Hehe

Får håpe det bare er en periode ja!

Gjest Nuppa_
Skrevet

Du kan jo bruke tørrshampo så det ikke ser så fett ut. Jeg har kjøpt en på Vita og den funker ganske greit.

Håper det går tilbake til normalt om ikke så lenge da!

Skrevet

Om håret ser fett ut etter dusj, vask det med grønnsåpe!! det gjør susen:)

Skrevet (endret)

Du kan jo bruke tørrshampo så det ikke ser så fett ut. Jeg har kjøpt en på Vita og den funker ganske greit.

Håper det går tilbake til normalt om ikke så lenge da!

Hmm. Absolutt verdt å prøve. Takk for tipset=) Men føles håret fett ut selv om det ser greit ut?

Edit: Skriveleif

Om håret ser fett ut etter dusj, vask det med grønnsåpe!! det gjør susen:)

Ehehe..Nei den kommer jeg ikke til å prøve;)

Endret av Ms.Blaise
Skrevet

Høres bare så skummelt ut med grønnsåpe! Men jeg kan vel alltids stikke innom apoteket å se hva de har der. Prøver tørrshampo først, og om jeg ikke blir fornøyd får jeg heller la det stå til å prøve tipset ditt;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som om jeg ikke har vaska det på nesten en uke! Jeg vet ikke hva jeg gjør galt?

Jeg hadde det slik for et par år siden, jeg spurte en frisør, og hun spurte om jeg hadde en stressa periode. Jeg hadde da 1/2 i forveien vært igjennom en skilsmisse, og hun mente det var grunnen. Rådet meg til å vaske håret med kaldt vann og ikke massere hårbunnen, helst bare stryke hånda over hode med shampo/balsam for å ikke trigge fettproduksjonen.

Mitt hår var så galt at det var fett i det jeg var ferdig med vask/føn. Jeg vasket med kaldt vann i noen uker (husker ikke eksakt dager), men det gikk over, og jeg fikk pent hår igjen.

Gjest Nuppa_
Skrevet

Jeg føler meg mer vel etterpå, men blir ikke helt det samme som å vaske det ordentlig. Men absolutt bedre enn å vaske det hver dag og forværre problemet.

Skrevet

Jeg vaska håret daglig før (typ i 25 år), og håret ble superfett etter kun en dag. Så var jeg på festival en uke uten muligheter til å vaske håret, og etter dette så begynte jeg å gå noen dager uten å vaske det. Kjøpte meg tørrshampo og bruker denne når håret ser ille ut. Nå vasker jeg det 2-3 ganger i uka, og håret mitt har aldri sett bedre ut eller lettere å style. Oppskriften for meg var altså å gå en stund uten å vaske det, for å så vaske det sjeldnere og sjeldnere. Nå er jeg dog storforbruker av tørrshampo, men det kan jeg overleve. Og nei, håret er ikke ekkelt av den grunn :P

Skrevet

Jeg hadde det slik for et par år siden, jeg spurte en frisør, og hun spurte om jeg hadde en stressa periode. Jeg hadde da 1/2 i forveien vært igjennom en skilsmisse, og hun mente det var grunnen. Rådet meg til å vaske håret med kaldt vann og ikke massere hårbunnen, helst bare stryke hånda over hode med shampo/balsam for å ikke trigge fettproduksjonen.

Mitt hår var så galt at det var fett i det jeg var ferdig med vask/føn. Jeg vasket med kaldt vann i noen uker (husker ikke eksakt dager), men det gikk over, og jeg fikk pent hår igjen.

Jo jeg har faktisk vært i en ganske stresset periode i det siste. Mye stress på jobb og usikkerhet med videre jobb. Nå har jeg heldigvis begynt på en rolig og midre stressende periode hvor alt går seg til av seg selv, så da blir det spennende å se om stress var triggeren! Takk for tanken=)

Jeg føler meg mer vel etterpå, men blir ikke helt det samme som å vaske det ordentlig. Men absolutt bedre enn å vaske det hver dag og forværre problemet.

Ja det er sant!

Jeg vaska håret daglig før (typ i 25 år), og håret ble superfett etter kun en dag. Så var jeg på festival en uke uten muligheter til å vaske håret, og etter dette så begynte jeg å gå noen dager uten å vaske det. Kjøpte meg tørrshampo og bruker denne når håret ser ille ut. Nå vasker jeg det 2-3 ganger i uka, og håret mitt har aldri sett bedre ut eller lettere å style. Oppskriften for meg var altså å gå en stund uten å vaske det, for å så vaske det sjeldnere og sjeldnere. Nå er jeg dog storforbruker av tørrshampo, men det kan jeg overleve. Og nei, håret er ikke ekkelt av den grunn :P

Men da prøver jeg meg på tørrshampo da! Og så skal jeg spandere på meg en frisørrunde etter ferien=)

Tusen takk for alle svar!=) Setter stor pris på at dere gadd å ta dere tiden!

Skrevet

Hei.

Jeg vil anbefale deg denne shampooen, for håret du beskriver:

REDKEN SCALP RELIEF - OIL DETOX SHAMPOO

http://www.blivakker.no/ProductPage.aspx?prid=2481&mfid=58&mgid=97&mfpgid=100

denne er også et godt alternativ til ditt hår

Daily Care - Treatment Shampoo for sunn hodebunn

http://www.blivakker.no/ProductPage.aspx?prid=3103&mfid=180&mgid=97&mfpgid=100

Vi har alle slike vanskelige hårperioder.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...