Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal være 5 dager i Køben i sommer, og tenkte kanskje det kan la seg kombinere med en dag eller to ved stranda? Noen tips til steder som ikke ligger så langt unna? Der du kan dra på dagstur, eller med en overnatting. Elsker Danmark, og er lenge siden jeg har vært der, så jeg gleder meg masse :)

Andre tips til ting å se / gjøre litt utenfor byen? Har med meg en engelskmann som aldri har vært i Danmark før, så vil få med oss mest mulig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slenger meg med på denne tråden, da jeg og kjæresten også skal til København i sommer!:)

..Og ikke for å kuppe tråden, men kanskje noen har andre tips/anbefalinger , f.eks. restauranter, opplevelser, hotell etc??

Skrevet

Helt greit at du "kupper" tråden! Jeg skal også reise med kjæresten, og tar mer enn gjerne imot tipsene du etterspør også :-)

Ser det en del sider på nettet såklart, men virker som om de er mer rettet mot sightseeing / familieferie. Jeg tenker mer på shopping, restauranter, altså litt uflukter / bad hvis det er varmt, etc.

Og: hvilke bydeler burde vi besøke? Har hørt at både Vesterbro og Nørrebro er ganske trendy, stemmer det?

:-)

Skrevet

Hei

Reiser til Køben førstkommende søndag og blir der en uke selv- elsker danmark og ikke minst København. Skal bo på Vesterbro- blir visst sammenlignet med Grünerløkka?

Når det gjelder bading er det et havnebasseng på Islandsbrygge - ikke langt fra tivoli. Ønsker du en strand så tar du en tur til Amager Strandpark

...Ellers er København full av opplevelser. Hvis du er glad i kunst kan jeg trygt anbefale både Nationalmuseet og Glyptoteket, med en stor samling skulpturer av Degas!

...Og god mat og koselige puber finner du overalt!

Litt mer info om shopping her

God tur til alle oss :)

Skrevet

Suprt, flott å vite om disse badestedene! Jeg har også hørt at Nørrebro skal være et kult område, noen som har vært der? Tar gjerne imot tips til hva man bør gjøre i disse bydelene, ikke bare i sentrum. Er Amager strandpark en ekte kystrand, eller er den bygget opp?

God tur til dere andre og! Vi drar om 2 uker. Håper at vi alle får sol og flott vær! :-)

Skrevet

Kom igjen, noen flere med Køben-tips til oss? :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...