Linsi Skrevet 1. mai 2002 #1 Del Skrevet 1. mai 2002 Er det noen som har vært i Malaysia her? Kom gjerne med tips og erfaringer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avenodite Skrevet 2. mai 2002 #2 Del Skrevet 2. mai 2002 Jeg har vært på øya Tioman, like utfor Malaysia. De reklamerer med at øya er en av de 10 fineste i verden... Egner seg sikkert bra som bryllupsreisemål. Var litt rolig der, men flott. Fikk sett øgler , Pytonslanger, apekatter. Og ble veldig solbrendt på ryggen etter å snorkle hele dagen.... Mye flott å se på i havet. Var og en dagstur til en påleby i Malaysia. Men husker ikke navnet. Tror jeg reagerte mest på alt søppelet som lå og fløyt. Vi var på en restaurant der de kastet alt på sjøen når de ryddet av bordene, colabokser, matrester, servietter. Toalettet var et hull i gulvet der alt fallt i sjøen, og like bortenfor fisket de middagen vår.---- Synes det er kjempespennede og oppleve andre kulturer og folkeslag.. Men det er godt å komme hjem igjen etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 3. mai 2002 #3 Del Skrevet 3. mai 2002 Jeg har hatt fine turer til Malaysia og Singapor med ryggsekk og etter dette elsker jeg Malaysia. Vi fløy til hovedstaden KL var et par netter på et fint hotell og fløy ut til Kota bahru fra der tok vi bår til øya Pula Perhentian et paradis på jord mer info om øya finne du her: http://www.perhentianferry.com.my/Pulau_Perhentian.htm et tips få en bungalow hos mamas med ac og på stranden, billig og ok. Fra Kotha Baru tok vi tok vi tog langs hele landet og inn til Singapor. Her bodde vi 4 netter på et helt ok hotell midt i horestrøket, men det er helt ufarlig tom det er så kontrollert som så mye annet. Singapor er bra, men det et dyrer enn KL. Deretter dro vi med buss inn til Malaysia igjen til den eldste byen i Landet Malacca, før vi igjen dro til KL. KL som hovedstad er allt jeg forventer meg av en storby. De har det iniverselle euro/am greiene, men i tillegg har de østens sjarm. lokale markeder og kule skyskrapere gitt hånd i hånd. Og det beste vi fikk info om at vi kunne spise overalt, fra enhver lokal liten bod, men var skepstisk, men det var bare tull. Spis hvor du vil, og gå gjerne der de lokale år, du får middag for 10 kr. Og KL er så sammensatt at du kan spise deg gjennom verdensdelene. OBS gjør deg oppmerskom på at enekelte steder er mer strengt muslimsk enn andre, bla er det lite med alkohol på øyene utenfor Kotha Baru. Du vil også de at KL er et yndet sted for saudi par på bryllupsreise og da møter du de vandrende teltene som du bare ser øynen på. Jeg møtte forresten en av disse i heisen på hotellet ned til svømmebassenege, jeg hilste og spurte om hun skulle ned å bade, ja svarte hun og gikk til bassenget og satte seg under solparasollen og så på mens mannen og barna badet. Well thats life. Lykke til, og kos dere det er et sted jeg vil tilbake til. så 10 dager på en av øyene, feks Perhentian Island vil dere klare for litt over 10.000,- pr pers. vel og merke hvis dere ordner selv via Internett og booker fly selv. Her er lenke til bosteder på øya: her kan du søke lese mer og finne off side til malaysia http://www.penangresort.com/hotels/kl45.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 4. mai 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 4. mai 2002 TUSEN takk for hjelpen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 6. mai 2002 #5 Del Skrevet 6. mai 2002 Værsågod Dete r hggelig at folk tar seg tid til et lite takk når de får info. Noen ganger når jeg ahr skrevet inn tips så er jeg i tvilom den som spurte i det hele tatt gidder å lese det fordi tråden blir "brutt! ( med det mener jeg ingen flere innlegg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå