Gå til innhold

barn i bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

er ikke det bare ekstra arbeid? de blir leie og trette, og lager bråk og støy. min venninne hadde ikke sin datter på 3 år i sin bryllupsmiddag da de giftet seg. jeg synes dette var helt naturlig og fornuftig. det er lang "kjedelig" middag for barn og en lang kveld som gjerne gjør at foreldre må gå tidlig ghjem. er det bare meg som mener dette? :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg! Barn i bryllup er en uting. De plukker på ting, hyler, løper hit og dit, og nekter å ete annet enn grandiosa og grillpølse.

Skrevet

Vi skal ha vår niese og nevø i bryllupet, men ingen andre barn. De er vår brudepike og brudesvenn. De får lov til å være med hele dagen og kvelden, men jeg regner med at foreldrene har oversikt over når det er nok, og tar de tilbake til hotellet.

Vi prøver også å tilrettelegge så godt vi kan. Jeg lager en pose til hver av dem med ting som kan underholde dem - tegnesaker og klistremerke-bøker som de gjerne kan sitte med ved bordet, et engangskamera hver, juicekartong (til mellom vielsen og festen), osv. I tillegg har vi tenkt å ta med Lego som de kan bygge med når de har gått fra bordet.

Hvis jeg hadde hatt muligheten til det, skulle jeg gjerne hatt et eget rom der vi kunne lagt dem utover kvelden (om nødvendig), men det er det dessverre ikke mulighet til i lokalet vårt.

Hadde foreldrene bodd i nærheten og hatt familie/venner som kunne passet barna på kvelden, hadde vi kanskje valgt annerledes, men når de kommer langveisfra, ser vi dette som den beste og eneste løsningen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi kommer til å ha tre barn tilstede - mot min vilje.

De to på 3 og 5 år vet jeg kan være stille og se tv, evt spille tv-spill.

Det som plager meg mest er babyen på under 1 mnd som kommer til å være der.

Det høres kanskje ut som jeg ikke liker barn - noe jeg gjør - men når dette er MIN dag, så ønsker jeg ikke at noen andre skal løpe rundt, hyle og bråke og tiltrekke seg all oppmerksomhet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det høres kanskje ut som jeg ikke liker barn - noe jeg gjør - men når dette er MIN dag, så ønsker jeg ikke at noen andre skal løpe rundt, hyle og bråke og tiltrekke seg all oppmerksomhet.

Trodde der var DERES dag, jeg..

Skrevet

Der jeg kommer fra blir bryllup sett på som en familiedag, og barn i nær familie er naturlige gjester fra kirken til de sovner av utmattelse utpå natta en gang. Ikke pleier man å ha egen barnemeny, og det går helt greit! Om ikke annet så liker de aller fleste barn potet knadd i saus. Ikke pleier de å løpe rundt under middagen, heller. Det kommer naturligvis an på alderen til barna, men er det barn i barnehagealder pleier man å legge til rette for de ved å ha et lite bord med tegnesaker noen legoklosser og småbiler i et hjørne. Så kan de være der litt dersom de får lopper i blodet. Etter middagen fungerer de jo bare som muntrasjonsråd, og de holder ofte ut lenge. Sist bryllup med barn til stede jeg var i, sovnet siste barnet (4-5 år) på en sofa i festlokalet i 3-4-tida. Et av mine beste minner fra barndommen er da tante og onkel giftet seg da jeg var 5-6 år gammel. Hvorfor skal barn frarøves slike minner bare fordi de voksne mener at de ikke vil klare å sitte stille under en hel middag, eller at de kommer til å få varige arr på sjelen av å se at tante Klara blir fnisete av 3 glass vin?

Skrevet

Der jeg kommer fra blir bryllup sett på som en familiedag, og barn i nær familie er naturlige gjester fra kirken til de sovner av utmattelse utpå natta en gang. Ikke pleier man å ha egen barnemeny, og det går helt greit! Om ikke annet så liker de aller fleste barn potet knadd i saus. Ikke pleier de å løpe rundt under middagen, heller. Det kommer naturligvis an på alderen til barna, men er det barn i barnehagealder pleier man å legge til rette for de ved å ha et lite bord med tegnesaker noen legoklosser og småbiler i et hjørne. Så kan de være der litt dersom de får lopper i blodet. Etter middagen fungerer de jo bare som muntrasjonsråd, og de holder ofte ut lenge. Sist bryllup med barn til stede jeg var i, sovnet siste barnet (4-5 år) på en sofa i festlokalet i 3-4-tida. Et av mine beste minner fra barndommen er da tante og onkel giftet seg da jeg var 5-6 år gammel. Hvorfor skal barn frarøves slike minner bare fordi de voksne mener at de ikke vil klare å sitte stille under en hel middag, eller at de kommer til å få varige arr på sjelen av å se at tante Klara blir fnisete av 3 glass vin?

Jeg er så enig!!

Et bryllup vil man feire med de man er glad i, og barn er en selvfølge der! Jeg skal ha to nevøer og en niese som "brudebarn" :), og gleder meg til å tullprate med dem under middagen og under festen. :rødme:

Skrevet

Barn under 6 år har ikke noe i bryllupet mitt å gjøre og det er min kommende mann veldig enig med meg på.

Skrevet

Det kommer ingen barn som ikke er avhengig av mor for å få mat i vårt bryllup. Vi vil ha en voksenfest, og de foreldrene vi har snakket med så det som en selvfølge at barna ikke skulle være med. De gleder seg til en langhelg med barnefri!

Skrevet

Signerer Wadjet i sin helhet. :jepp:

Gjest goodtwin
Skrevet

Jeg synes det kommer litt an på relasjoner jeg. Når jeg var liten (6-7år og atpåklatt) giftet søsteren min seg. Da trur jeg nok at jeg hadde blitt ganske skuffet om jeg ikke fikk være med i bryllupet. Men når tanter og onkler og søskenbarn og sånn giftet seg (mens jeg fortsatt var like liten) hadde jeg barnevakt hjemme mens mamma og pappa var i bryllup, og det var helt greit.

Nå kan det være at TS siktet til enda yngre barn da?

Gjest loren
Skrevet

vi skal ha med eget barn, pluss to nieser, de vil være 4, 5 og 7 og blir med så lenge de holder før barnevakt henter dem. Null problem.

Kunne ikke falle meg inn å utelate min egen sønn på en så viktig dag for meg og pappaen hans!

Skrevet (endret)

Det er ekstremt sjeldent at barn yngre enn 1 mnd LØPER rundt...

Endret av Miss Puddel
Skrevet

Eneste barnet hos oss er min sønn på 5 år, og jeg kunne ikke finne på å utelate han selv om han ikke kan sitte stille i mer enn 5 minutter og kommer til å løpe rundt. Han er det viktigste i mitt liv, og jeg i hans, og feiringen hadde føltes helt feil for meg om han ikke var med. Han får grillpølse og saftis til dessert =)

Skrevet (endret)

Det kommer til å bli en del barn i vårt bryllup, tantebarn etc. Gutte våre kommer til å være 4,5 og 6,5 år når vi gifter oss. Men skal ha noen til å være barnepass på de så vi slipper å tenke så mye på at de er rolig etc. Men når middagen er ferdig har vel ikke barna der så mye å gjør, kansje litt kaker og så skal de hjem. Da blir det fest ;)

Endret av Pearlys
Skrevet

Vi hadde en på 8, og to under et halvt år. Alle oppførte seg kjempefint, og reiste hjem med barnevakter en stund etter middagen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er ekstremt sjeldent at barn yngre enn 1 mnd LØPER rundt...

Les innlegget engang til.. Det står to barn til 3 og 5 ÅR .. De kan finne på å løpe

Skrevet

Jeg er uenig med hun som bekymrer seg mest for babyen. I den alderen dier de og sover stort sett... Da synes jeg det er verre med større barn...

Men vi hadde ett barn i vårt bryllup, niese på 4 år. Hun fikk to nye dukker i presang av oss, som hun lekte med i fred og ro...:) Og hun syntes det var gøy å forte seg alt hun kunne til stolen sin da hun så servitørene i døra!:)

Gjest Pippelipp
Skrevet

Vi hadde tre barn i bryllupet vårt, en på fem, en på drøyt halvannet og en baby. Babyen sovnet i vogna si, han på halvannet ble lagt når han ble trøtt (vi feiret på et hotell) og tredjemann sovnet under bordet før han også ble lagt. Besteforeldrene deres tok hånd om dem og det var bare koselig å ha dem der. Det er ingen som glemmer hvem som er hovedpersonen selv om det er barn til stede, jeg skjønner ikke helt den problemstillingen, men hvis dere ikke ønsker barn fordi dere vil ha et voksenbryllup, kan jeg godt forstå det også. For oss ble det akkurat sånn som vi hadde håpt det skulle bli, og vi er akkurat så barnslige at vi liker å leke med nevøene våre. MEN det hadde ikke gått hvis det ikke hadde vært for hotell og besteforeldre som tok seg av dem. :kgbaby:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Singerer, og ser selv på et bryllup som en familiebegivenhet og ikke en slags party/ voksenfest. Barn kan dessuten få onkel Ola og Kari til å tenke seg litt om før han tar mer påfyll. Rundt midnatt begynner i alle fall barna å bli så overtrette at det er på tide å roe de ned med en barnevakt eller to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...