Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Min ex hadde perfekt humor, vi lo alltid masse sammen og hadde mye intern humor. Vanskelig å forklare, men en barnslig humor, vi kunne le og gjøre noe morsomt utav alt. Veldig uselvhøytidlige, mye ironi osv. Veldig barnslig faktisk, vi kunne sitte og leke dyr sammen og le oss halvt ihjel. Men dette er en ex, uansett hvor mye jeg savne humoren vi hadde sammen har han ny dame og jeg ny type. Jeg har egentlig ikke tenkt over det før nå, fordi det skal masse til før jeg blir så trygg på en person at jeg tørr "åpne humoren i meg". Men nå har vi vært sammen noen måneder og fremdeles har vi knapt ledd sammen. De gangene jeg ler ler jeg av idiotiske ting jeg sier og gjør selv. Han ler litt av tv-programmer og diverse ting jeg ikke finner morsomt i det hele tatt. De gangene jeg har prøvd å spøke om ting blir han nesten sur. Jeg er vant til at alt kan spøkes om, men han er litt touchy. Kort sagt har vi helt ulik humor og dette kjeder meg litt. Har du og partneren din samme humor? Hvis ikke; sliter det på forholdet? Når man skal henge sammen flere timer i døgnet gjerne er det kjekt å kunne le litt og bare snakke tull. Kanskje det er jeg som har en absurd og barnslig humor, sier ikke det er han det nødvendigvis er noe gale med, men likevel så krasjer det.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 For meg er humør viktigere enn humor. Det er viktig å ha det gøy sammen, men det er endel ting jeg setter høyere hos en kjæreste enn at vi har samme humor. Jeg og en av mine ekser hadde en teit, barnslig, intern humor. Så utrolig mye piss vi snakket om, tenker jeg nå. Ufornuftig tull.. Meg og nåværende ler av noen av de samme tingene, men har egentlig veldig ulik humor. Allikevel fungerer vi veldig bra sammen...
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Tja, hvis man virkelig ikke skjønner hverandres humor og kanskje ofte misforstår eller irriterer seg over den andres humor kan det jo bli problemer, og det kan kanskje (men ikke nødvendigvis) være et tegn på at kommunikasjonen kan bli vanskelig på andre områder også..? Samboern min og jeg har ikke veldig lik humor, dvs både han og jeg har nok venner vi ler og tuller enda mer med enn hverandre, men samtidig deler vi også mye av den, og det er jeg glad for. Humor er viktig for meg. Men er forsåvidt enig i at humør er det viktigste
Gjest Gjest wondergirl Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 Jeg har dårlig erfaring med å være i et forhold hvor vi ikke ler av de samme tingene. For meg er humor såpass viktig. Og det å le sammen av en i utgangspunktet kjip situasjon kan snu det hele på hodet, og da er det plutselig ikke så ille likevel. Jeg og mannen min ler og tuller mye hver dag, det er en av grunnene til at vi har det så bra sammen.
-milla j- Skrevet 22. juni 2010 #5 Skrevet 22. juni 2010 For meg er det ihvertfall viktig at noe av humoren oppfattes av begge to, ellers blir det vanskelig å spøke og tulle, noe jeg gjør ganske ofte. Har vært ute for typer som ikke forstår noe av min humor mens de selv f.eks. synes det er kjempemorsomt med ting jeg synes er komplett tåpelige og barnslige. Så klart det er viktig. Men ja, humør er viktig også og hvis man er mye sammen kan det gå mot at vi oppfatter de samme tingene til slutt. Jeg har mye humor til felles med kjæresten min, vi kan le av ting som skjer som med andre kunne vært flaue eller pinlige og det er herlig. En av grunnene til at jeg trives så godt sammen med ham, det er lov å være tullete om det er nå med vilje eller ikke
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juni 2010 #6 Skrevet 22. juni 2010 Jeg går og tenker på det samme for tiden. Kjæresten min og jeg har også ulik humor, og i førsten var det virkelig irriterende. Nå har han trappet ned den humoren, og samtidig har vel jeg begynt å ta litt etter han og jeg prøver å lære meg den. Slik håper jeg at vi kan nærme oss hverandre og få en felles humor. Jeg synes humor er viktig, og tror det er viktig for å kommunisere godt, men jeg vet ikke om det er livsnødvendig for et forhold. Jeg lever i troen på at man sammen kan utvikle en felles humor, men det varierer hvor lett det er og hvor lang tid det tar. Når man har veldig ulik humor i utgangspunktet, tar det vel lengre tid å finnes en felles... Jeg har også en slik eks som humoren klaffet fult med, og i dag kan jeg flire bare av å tenke på de morsomme kallenavnene vi hadde på hverandre, så med han var det lett å utvikle felles humor og det skjedde uten at man trengte å anstrenge seg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juni 2010 #7 Skrevet 22. juni 2010 Jeg tror man kan lære seg å sette pris på andres humor. Altså, Bill & Ted blir jeg bare irritert av mens han kan kose seg skikkelig, men hans egen humor som han bruker i hverdagen kan man ofte bli vant til og også like. Vet ikke om du fulgte med på det kongelige bryllupet i helgen, men der sa Victoria: "han hadde en rar type humor jeg lærte meg å like". Men man må jo være åpen for det! Er det stor aldersforskjell mellom deg og kjæresten din ? Du må jo kunne være deg selv i ditt eget forhold, og ikke holde tilbake deler av deg selv fordi kjæresten din rynker på nesen. Vi har mye morro, og ler hver dag. Det trenger ikke være noe vi gjør eller noe som skjer, kun at vi synes vi selv er morsomme. Gleder meg alltid til han kommer hjem fra jobb, og sitter nærmest og tripper de siste 20 min før jeg vet han skal komme Tror det er viktig for samlivet å ha det morsomt. Jeg ser for meg at jeg skal leve med samme partner til jeg er gammel, og da må jeg ha en som ikke må være seriøs hele tiden.
Gjest molte Skrevet 22. juni 2010 #8 Skrevet 22. juni 2010 Jeg og samboeren har også ganske forskjellig humor, men det har aldri føltes som noe problem. Synes egentlig det er litt søtt når han kommer med en dårlig vits Vi kan le av de samme tingene og tulle med hverandre også, og vi tør å være "morsomme" selv om den andre kanskje ikke forstår. Det er viktig med takhøyde og aksept for forskjeller i et forhold.
datajente Skrevet 22. juni 2010 #9 Skrevet 22. juni 2010 Jeg og samboeren har også ganske forskjellig humor, men det har aldri føltes som noe problem. Synes egentlig det er litt søtt når han kommer med en dårlig vits Vi kan le av de samme tingene og tulle med hverandre også, og vi tør å være "morsomme" selv om den andre kanskje ikke forstår. Det er viktig med takhøyde og aksept for forskjeller i et forhold. Veldig godt sagt! Takhøyde og aksept for forskjeller er noe av det viktigste i et forhold.
fink Skrevet 22. juni 2010 #10 Skrevet 22. juni 2010 ja, vi har samme type humor. Slik var det ikke med en av mine ekskjærester, og husker det ødela litt. Det at han (I mine øyne) hadde så sykt dårlig humor, svekket rett og slett inntrykket mitt av ham. Jeg kan ikke komme på så mye konkret, men husker at han helt oppriktig mente at American pie-filmene var dritbra...
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2010 #11 Skrevet 22. juni 2010 Hei. Har hatt samme problem selv. Hadde en eks der kjemien var helt perfekt, alt "stemte" liksom - sex, humor, den generelle kommunikasjonen - men samtidig viste han seg å være utrolig egoistisk og eiesyk, og hadde to veldig forskjellige sider. Han kunne bytte personlighet fra en dag til en annen. Da viste det seg selvfølgelig at det forholdet ikke kunne fortsette, selv om det virkelig var kjærlighet, det tok meg lang tid å kommer over ham. Nå har jeg verdens beste kjæreste, han er utrolig attraktiv, smart, omtenksom og snill, behandler meg bra, og han har ambisjoner samtidig som han alltid tar seg tid til meg. Perfekt, med andre ord. Rent bortsett fra at jeg synes noe mangler, og da tror jeg egentlig det handler om kjemi. Jeg synes vi har veldig forskjellig humor, snakker ofte forbi hverandre (noe som irriterer begge) og sexlivet er jo i og for seg bra, men ikke akkurat noe fyrverkeri. Ikke meningen å "ta over" tråden her, men hva tror dere andre, kan man lære seg å få bedre kjemi?? I utgangspunktet er jeg veldig enig i at humor er viktig, men det er vel ikke alt som betyr noe...
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juni 2010 #12 Skrevet 22. juni 2010 Skjønner hva du mener. Har en eks med totalt ulik humor enn meg. Jeg liker litt sånn sarkastisk humor, kan godt "liksomfornærme" andre og vennene mine er sånn også så det går alle veier, men han skjønte ikke det i det hele tatt og ble tok det personlig hver gang. Det var ufattelig slitsomt, han var så selvhøytidelig. Det varte ikke lenge for å si det sånn.
Analeigh* Skrevet 22. juni 2010 #13 Skrevet 22. juni 2010 Vi har veldig lik humor, og det var det som førte oss sammen. Jeg hadde ikke klart å være sammen med en som ikke hadde vært like tørr, småspydig, barnslig og sarkastisk som jeg er. Vi erter hverandre mye, ler av teite ting og har det kjempemorsomt sammen. Eksen min og jeg hadde også samme humor (til han fant ut at det var for barnslig og ukult), for meg er det faktisk viktigere å matche på det enn på andre ting.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juni 2010 #14 Skrevet 22. juni 2010 Humøren MÅ stemme for min del. Den er viktigere enn det aller meste. Hvis jeg ikke kan le sammen med mannen hvis vi ikke kan le av hverandre, har vi ingen ting sammen å gjøre.
Gjest MikeWaters Skrevet 22. juni 2010 #15 Skrevet 22. juni 2010 Veldig godt sagt! Takhøyde og aksept for forskjeller er noe av det viktigste i et forhold. Jeg sier det en gang til jeg, "Takhøyde og aksept for forskjeller er noe av det viktigste i et forhold". Enig med andre ord
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå