Gå til innhold

Hjelp! Forlover med lite penger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fått oppgaven som forlover, og vi blir bare 4 i utdrikningslaget...MED bruden...

Er det noen som vet om noen veldig billige massasje-folk som masserer på lørdager i Oslo?

Ser at studenter ikke behandler i helger og andre ikke i riktig tidsrom...

Utdrikningslaget skal være 31. Juli.

Vi er jo bare 3 som skal betale og ingen av oss har noe særlig med midler...

Hadde også lyst til å ordne no pole-dancing kurs på kvelden, men det er jo svinedyrt...

Er det noen som kan hjelpe???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å gjøre noe som ikke koster så mye penger?

Idéer til billigere utdrikningslag:

Ha piknik til lunsj, og middag og drinker hjemme hos noen. Så slipper dere å bruke så mye penger på mat og drikke.

Ha hjemme-spa istedenfor å betale noen proffe.

Aktiviteter i en park kan jo også være like moro som de man betaler for - det finnes jo lekeplasser hvor det er hinderløyper - hva med å invadere en av disse for en times tid? (forhåpentligvis synes ungene det er morsomt).

Ellers kan dere dra på et av Oslos offentlige bad. På vestkantbadet har de også spa Vestkantbadet helsesenter - enkelte av behandlingene er faktisk ikke så dyre - hvis dere lar bruden få en massasje, mens dere andre koser dere i bad og badstu? F.eks. aromamassasje til 440kr - sammen med bad og badstu ville jeg vært veldig fornøyd med det hvis en del av mitt utdrikningslag var spa-relatert.

Hvis dere bare er 4, vil det nok være dyrt å få privat-timer på dansing. Kanskje dere heller kan sjekke om det finnes noen dansekurs som man kan bli med på, eller finn en salsaklubb el.l. som har kurs/dansekveld.

Sjekk ut flere utdrikningslag-poster her - det er flere ting som er gratis - f.eks. gjettekonkurranse for bruden. Om dere har filmkamera, kan dere filme spørsmål fra deg til brudgommen på forhånd, og så må bruden gjette hva han har svart.

Jeg håper dette hjelper dere på vei! Tenk utradisjonelt, og hva som kan være morsomt/koselig uten å nødvendigvis koste så mye. Bruden forstår helt sikkert at med en mindre gruppe, er det også vanskeligere å ha de dyreste aktivitetene.

Skrevet

Jeg kom forresten på en idé til: tema er barndom, og finn frem hoppestrikk (sjekk regler på nett), rockering, musefletter med sløyfer i håret, paradis, sprettball, osv.

Dette er aktiviteter som er perfekt for 4 personer (til hoppestrikken finner dere en stolpe til å binde strikken rundt, så får dere sløyfe-formet strikk når tre står og en hopper).

Aktivitetene kan også brukes som en del av dagen uten å ha barndom som tema hele dagen.

Skrevet

var i student-utdrikkningslag i helgen. Alle betalte 500,- som dekte spa-behandling til bruden, litt alkohol og diverse. Mens hun var på spa lagde vi champagne-lunsj hjemme. Alle var kledd i tema etter yndlingsfilmen hennes. Etter en bar-til-bar runde (ganske kort, alle spanderte litt på bruden), drog vi hjem, der det kom en dame som hadde magedanskurs, omtrent 1,5time, kostet vel 1500 tror jeg. Etterpå hadde vi de typiske aktivitetene, spørrelek ol. Gryterett til middag og alle hadde med egen alkohol. Til sammen brukte jeg vel omtrent 1000 kroner, derav 500 på alkohol og taxi.

Skrevet

Takk for informativt svar. :)

Ja, bruden trenger ikke utdrikningslag sier hun, men hun har betydd såpass mye for meg og jeg har snappet opp ting hun kunne tenkt seg å prøve, så det er derfor jeg gjerne ville oppfylle noen ting der...

Hadde også lyst til å prøve å få til et scrappekurs, men finner ingen som passer... Det trenger jo ikke å være så dyrt tenkte jeg på...

Ser ut som det kanskje må bli i Jessheim, så vi får se hva vi kan få til. :)

Tusen takk for tips! :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg arrangerte for to år siden et "budsjett-utdrikningslag":

-Bruden ble hentet kl 10 av meg og ei annen venninne med "champagne" (mozell) med jordbær i. Så fikk hun bind for øynene, og vi kjørte henne rundt i ca 15 min til hun var ordentlig desorientert. Det hun ikke visst var at vi kjørte rundt i ring, og endte opp på favorittplassen hennes bare et par hundre meter fra huset hennes. Det var bl.a. der brudgommen fridde.

Der var det piknik med venninnegjengen (påsmurte hjemmelagde rundstykker og juice). Vi hadde også en gavelek, der alle deltagene hadde fått i oppdrag å kjøpe en gave til maks 30 kr som sa noe om forholdet deres til bruden, så måtte bruden gjette hvem gaven var fra og fortelle historien.

- Deretter fikk bruden et gordterihalskjede og et kart, med ca 35 sukkertøy på. Hun driver med orientering, og på alle postene var det et spørsmål. For hvert spørsmål skulle hun spise ett godteri av kjedet. De første spørsmålene var enkle og uskyldige, som "hva er mellomnavnet ditt" (hun har et merkelig mellomnavn, hun er ganske flau over) og "fortell om den gangen du adopterte en hund" (som femåring forelsket hun seg i nabohunden, så hun kidnappet den, og mente den ville få et godt liv inni klesskapet hennes...). For hvert spørsmål ble det mer og mer privat, og spørsmål 15 og 16 var "hvor mange hadde du sex med før du traff brudgommen" og "hva er favorittstillingen din". Dette stresset henne for hun forsto jo at spørsmålene ble verre og verre, og at hun hadde mange sukkertøy igjen, så når det på spørmål 18 sto en mann hun aldri hadde sett før i rød silke g-strengtruse med en dildo i hver hånd, var hun klar til å stikke av. Men på den lappen sto det: "Gratulerer, du har vært kjempe flink!! Nå kan du dele ut resten av sukkertøyene til gjengen, også skal vi gå inne på ungdomskolen for venninnefotografering". Mannen var en kompis av mannen min, som underviser i foto på ungdomskolen, så han tok bildene gratis (og hvis noen lurer: Dildoene blir brukt til å undervise ungdommene i ta på kondom rikig, g-strengen var en gave han hadde fått i sitt utrdikningslag).

- Så gikk vi på den lokale puben der vi tok oss noen pils i sommersola. Det at alle ble servert Munkholm var det ingen som visste før senere på kvelden... (et tips for å spare penger og ingen merket forskjell!!!!)

- Deretter gikk vi på butikken for å handle mat til kvelden. Der fikk bruden i oppdrag å handle snacks, men snacksen måtte hun stjele fra andre menneskers handlekurver...

- Så dro vi hjem til meg, der bruden som også driver med scrapbooking skulle holde scrapbookkurs. Så lagde vi minnealbum fra bildene fra fotograferingen + bilder som hadde blitt tatt i løpet av dagen. Vi skrev ut bildene på vanlig skriver. Jeg hadde handlet inne noe kartong, pyntepapir og pynt, men har endel utstyr selv, så dette fikk alle bruke fritt.

- Så lagde vi middag, og koste oss med god mat, godt drikke og sing-star resten av kvelden.

Hele dagen kom på 350,- per pers og bruden var storfornøyd... :) Lykke til!!!

Skrevet

Wow!

Det var mye smart der! Jeg kjenner ingen fotograf, men jeg har jo et ganske så greit kamera selv da... Kunne gjort noe av det samme med scrapping som du nevnte. :)

Kjempegode tips! Tusen takk! :) :)

Vi bor et godt stykke fra hverandre, så jeg er usikker på hvordan vi kan gjøre det med steder vi kan være... Kunne egentlig vært hos meg, men jeg bor lengst unna og langt inni skogen...hehe...

Jeg har ikke vært med bruden hele hennes liv, så jeg vet egentlig ganske så lite om livet hennes, så jeg kan ikke ha no særlig spørsmål om private ting... Vi gikk på skole sammen i russetiden og hadde god kontakt da. Mistet kontakten igjen etter skolen og fikk knallkontakt igjen i år. Ble bestevenninner på 10 sekunder liksom. :) Og siden hun ikke har no særlig andre venninner og føler seg som seg selv sammen med meg ville hun at jeg skulle være forloveren hennes. :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...