Gå til innhold

Flexuskort

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte må man validere fleksuskortet? Altså månedsbilletten?

Har skjønt at man må gjøre det når man skal ta t-bane og buss o.l, men hvis jeg f.eks validerer det på bussen og skal ta t-banen 10min etterpå, må jeg validere når jeg går på t-banen også da? Eller gjelder en validering for en viss tid?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Når du validerer kortet for første gang er det gyldig i 30 dager. Ruter vil gjerne at du skal dokumentere hver eneste reise du tar, men du kan ikke få bot så lenge du har betalt og validert første dagen. Ta vare på Ruterkvitteringen, for det er mye teknisk krøll og feil i det systemet. Har selv opplevd både å ikke få validert, og at pengene ikke hadde blitt registrert på kortet (men likevel trukket av konto).

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så man trenger altså ikke å validere hver gang man skal reise? Så deilig! Har nemlig stressa med å finne fram det kortet hver gang jeg skal på noe transport :fnise:

Skrevet

Jeg validerer annenhver uke elns, får holde det.

Gjest Krizzy
Skrevet

Validerer når den går ut, men ellers når jeg har tid.. :) Har jeg GOD tid til bussen kan jeg finne fram billetten for å validere den.. Har jeg dårlig tid, prioriterer jeg å rekke bussen :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...