Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bare først understreke at jeg ikke legger meg borti hvordan andre kler barna sine, men jeg er likevel nysgjerrig på hva som gjør at man ønsker å kle seg selv og barna i samme klær, eller å kle søsken likt for den saks skyld?

Det lurer jeg også på. Men når dét er sagt - jeg har en helt fantstisk bildeserie av min mor og jeg fra svært tidlig åttitall - begge iført knallrosa snekkershortser. Det er en bildeserie vi har stor moro av i dag... ;)

Skrevet

Usj! Jeg har virkelig noe å "se fram mot" skjønner jeg..

Jeg har mest sansen for kjønnsnøytrale enkle klær til små barn, jeg.

Samme her.

Sånn sett synes jeg Lindex er veldig mye bedre enn de andre kjedebutikkene.

Og Me&I har også en god del kjønnsnøytralt. Dessuten finnes det både svenske og danske merker som spesialiserer seg mer på dette.

Vi har en relativt kjønnsnøytral garderobe til lillegutten på 3.

Ja, Lindex har faktisk ein del OK kjønnsnøytrale klær til litt større ungar og. Eg prøver og å kle ungane ganske kjønnsnøytralt. Men saknar verkeleg meir farger på guteklærne... Kan verkeleg ikkje gutar gå med andre fargar enn blått, sort og til naud grønt? :klø:

Jeg er fortsatt like enig! Er så lei av blått og svart med dødningshoder eller spiderman!

Det må da være spennende å designe gutteklær også...

Tydelegvis ikkje, elles så er det slik at ein syns guteklea må vere så "tøffe" som mogleg...

Skrevet

Jeg synes ikke små barn skal kle seg i svart, jeg. Det føles grunnleggende feil. Men jeg er glad i farger, og da er, som nevnt, Lindex best av billigkjedene. Ellers har PoP veldig fine barneklær i friske farger. :)

Ved en tilfeldighet hadde jeg og snuppa matchende antrekk en gang. Rød/hvit-stripete topp og jeans. :ler:

Skrevet

Samme her.

Ja, Lindex har faktisk ein del OK kjønnsnøytrale klær til litt større ungar og. Eg prøver og å kle ungane ganske kjønnsnøytralt. Men saknar verkeleg meir farger på guteklærne... Kan verkeleg ikkje gutar gå med andre fargar enn blått, sort og til naud grønt? :klø:

Tydelegvis ikkje, elles så er det slik at ein syns guteklea må vere så "tøffe" som mogleg...

Basisfargene i skapet her er faktisk brunt og dels orange...

Og vi har veldig mye Lindex og Me&I. (Noen av Lindex-klærne er nok opprinnelig fra jenteavdelingen, men det er det ingen som ser!) :fnise:

Rart det der med at gutter liksom skal være så "tøffe" fra veldig tidlig av.

Hva skjedde med 70-tallets "la barn være barn"?

Skrevet

Basisfargene i skapet her er faktisk brunt og dels orange...

Og vi har veldig mye Lindex og Me&I. (Noen av Lindex-klærne er nok opprinnelig fra jenteavdelingen, men det er det ingen som ser!) :fnise:

Rart det der med at gutter liksom skal være så "tøffe" fra veldig tidlig av.

Hva skjedde med 70-tallets "la barn være barn"?

Eg likar og veldig godt oransje og brunt, særleg til eldstemann som er mørk og brunøyd. Men ikkje lett å få tak i, sjølv om eg og har vore i jenteavdelinga meir enn ein gong ;) Syns og både raudt, gult og grønt er fint. Prøver vel i grunnen å unngå blått så godt eg kan (bortsett frå olabukser), dei får jo så mykje blått i gåver uansett...

Synd det er blitt slik ja, trenden verkar å vere søte jenter og tøffe gutar... Syns generelt alle ungar bør gå i alle farger. Det er snittet det kjem an på (eg ville feks ikkje kledd guten i kjole eller blonder), ikkje fargen. Meiner no eg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...