Gjest Nanette Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Jeg så en mor med barn og de hadde samme klær på, altså i samme stoff. Jeg vet det er kjøpt noe sted, og ikke hjemmesydd. Men jeg finner ingen butikker som selger klær til mor&barn, er det noen der ute som vet hvilken/e butikk som selger det?
Concertina Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Jeg var innom En gul knapp i Bergen, og de har kjoler fra Duns som er like til mor og barn, men på nettet ligger bare barnekjolene - går sikkert an å sende de en mail og høre? (denne og denne). Ellers så har My Cinnamon Girl har en mor&datter-kolleksjon og danske Rose Lille har mange søte kjoler til mor&datter
Gjest imli Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Sjokk at slike klær berre finnes til mor og dotter...
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 hvorfor ønsker man like klær til mor og datter?
NovaFlare Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 (endret) Har et familiebilde fra 80-tallet der jeg, min far og mor satt sammen, og alle hadde på blå dongeribukse med tilhørende dongerijakke - stilig Spesielt at mamma og pappa hadde lik hockeysveis, hoho! Endret 21. juni 2010 av NovaFlare
FangeLiv Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Polarn o pyret (skrives det sånn???) har jo endel klær som er samme stil og type til både mor og barn. Eller er det bare gravidklær og ikke etter-fødsel-klær...?
Gjest Nanette Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 Jeg var innom En gul knapp i Bergen, og de har kjoler fra Duns som er like til mor og barn, men på nettet ligger bare barnekjolene - går sikkert an å sende de en mail og høre? (denne og denne). Ellers så har My Cinnamon Girl har en mor&datter-kolleksjon og danske Rose Lille har mange søte kjoler til mor&datter Der var det litt ja, på den danske siden fant jeg ikke noen like klær, men de var fine. Sjokk at slike klær berre finnes til mor og dotter... Hva mener du... hvorfor ønsker man like klær til mor og datter? Fordi det er gøy! Polarn o pyret (skrives det sånn???) har jo endel klær som er samme stil og type til både mor og barn. Eller er det bare gravidklær og ikke etter-fødsel-klær...? Ja etter fødsel ja. Syns det er gøy jeg da.
marylinm Skrevet 21. juni 2010 #8 Skrevet 21. juni 2010 Sjokk at slike klær berre finnes til mor og dotter... jeg vet ikke om du vil ha til mor å sønn? kan jo finne like ting selv? jeg har både jente å gutt. men jeg å min sønn har hatt like sko. nå har begge hvite adidas sko. alle 3 har band t skjorter, og baggy dongeri bukser og "like" joggebukser. ellers kler jeg meg mer feminint, og da har vi ikke like klær selvfølgelig
Concertina Skrevet 22. juni 2010 #9 Skrevet 22. juni 2010 Der var det litt ja, på den danske siden fant jeg ikke noen like klær, men de var fine. Denne kjolen finnes til både voksen og barn De bruker å ha mer inne, men det var ikke allverdens nå.
cogito Skrevet 22. juni 2010 #10 Skrevet 22. juni 2010 Sjokk at slike klær berre finnes til mor og dotter... Er ikkje heilt sikker på kva du sikter til. Er vel berre hyggeleg at det finst like klede til mor og dotter? Treng vel ikkje himle med auga sjølv om du ikkje har ei dotter sjølv. Ønskjer du like klede til far og sønn? Det finst det også, ser du: "Far og barn" har ein konkurranse der du kan vinne det! :gjeiper:
O'hara Skrevet 22. juni 2010 #11 Skrevet 22. juni 2010 (endret) Jeg er enig med imli... Synes ikke noe om at mor og datter (eller sønn) kler seg likt. Men jeg synes ikke noe om å kle hverandre likt uansett, ikke par, ikke mor og barn og ikke far og barn. Jeg, personlig, skjønner ikke hvorfor man skal kle seg likt? Selv tenker og lurer jeg på om man har et enormt behov for å fortelle alle andre at man hører sammen? Edit: Men hver sin lyst, det er hvertfall helt uaktuelt for min del. Endret 22. juni 2010 av O'hara
Susan Sto Helit Skrevet 22. juni 2010 #12 Skrevet 22. juni 2010 Homeparty kolleksjonen "Me&I" har også like klær til mor og barn, og til far og barn. De har også nettbutikk med litt mer begrenset utvalg, tror jeg.
Gjest imli Skrevet 22. juni 2010 #13 Skrevet 22. juni 2010 Eg syns heller ikkje noko særleg om å kle seg likt som borna, uansett kjønn, men eg syns det er veldig typisk at slik greier alltid blir laga for (og sikkert av) kvinner og til jenteborn. Hadde vel gått an å lage litt meir kjønnsnøytrale klede så ein kunne kle seg likt uansett om ein hadde jente eller gut. Men klesindustrien (kjedebutikkane) er prega av flotte jenteklær og kjipe, stygge guteklær, og dette er vel berre enno eit uttrykk for det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juni 2010 #14 Skrevet 22. juni 2010 Eg syns heller ikkje noko særleg om å kle seg likt som borna, uansett kjønn, men eg syns det er veldig typisk at slik greier alltid blir laga for (og sikkert av) kvinner og til jenteborn. Hadde vel gått an å lage litt meir kjønnsnøytrale klede så ein kunne kle seg likt uansett om ein hadde jente eller gut. Men klesindustrien (kjedebutikkane) er prega av flotte jenteklær og kjipe, stygge guteklær, og dette er vel berre enno eit uttrykk for det. Dette er jeg så utrolig enig i! Jeg har to gutter å sliter med å finne fine stilige gutteklær. Men søtt, nydelig jentetøy finnes overalt, det er til og med egne butikker til jentetøy. Skulle tro at alle designere har eller ønsker seg jenter.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juni 2010 #15 Skrevet 22. juni 2010 sønnen min går i burberry baby, og jeg går i klær fra dressmann. Ikke noe likt her i heimen;)
Gjest imli Skrevet 22. juni 2010 #16 Skrevet 22. juni 2010 Dei fleste designere av barneklær er sikkert kvinner, og syns det er mest moro å lage jenteklær, eller noko slikt? Til dei heilt små (0-1 år) finns det litt fint til gutar og, men så fort ein må opp i str 2 år, er det veldig, veldig vanskeleg å finne noko, med mindre ein vil at gutungen berre skal gå i blått og sort, spiderman/superman- og dødningehovod-mønster...
Gjest AnneShirley Skrevet 22. juni 2010 #17 Skrevet 22. juni 2010 så fort ein må opp i str 2 år, er det veldig, veldig vanskeleg å finne noko, med mindre ein vil at gutungen berre skal gå i blått og sort, spiderman/superman- og dødningehovod-mønster... Usj! Jeg har virkelig noe å "se fram mot" skjønner jeg.. Jeg har mest sansen for kjønnsnøytrale enkle klær til små barn, jeg.
Susan Sto Helit Skrevet 22. juni 2010 #18 Skrevet 22. juni 2010 Dei fleste designere av barneklær er sikkert kvinner, og syns det er mest moro å lage jenteklær, eller noko slikt? Til dei heilt små (0-1 år) finns det litt fint til gutar og, men så fort ein må opp i str 2 år, er det veldig, veldig vanskeleg å finne noko, med mindre ein vil at gutungen berre skal gå i blått og sort, spiderman/superman- og dødningehovod-mønster... Sånn sett synes jeg Lindex er veldig mye bedre enn de andre kjedebutikkene. Og Me&I har også en god del kjønnsnøytralt. Dessuten finnes det både svenske og danske merker som spesialiserer seg mer på dette. Vi har en relativt kjønnsnøytral garderobe til lillegutten på 3.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juni 2010 #19 Skrevet 22. juni 2010 Dei fleste designere av barneklær er sikkert kvinner, og syns det er mest moro å lage jenteklær, eller noko slikt? Til dei heilt små (0-1 år) finns det litt fint til gutar og, men så fort ein må opp i str 2 år, er det veldig, veldig vanskeleg å finne noko, med mindre ein vil at gutungen berre skal gå i blått og sort, spiderman/superman- og dødningehovod-mønster... Jeg er fortsatt like enig! Er så lei av blått og svart med dødningshoder eller spiderman! Det må da være spennende å designe gutteklær også...
Vera Vinge Skrevet 22. juni 2010 #20 Skrevet 22. juni 2010 Jeg vil bare først understreke at jeg ikke legger meg borti hvordan andre kler barna sine, men jeg er likevel nysgjerrig på hva som gjør at man ønsker å kle seg selv og barna i samme klær, eller å kle søsken likt for den saks skyld?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå