Enigma90 Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Jeg ønsker meg kraftigere legger og mer muskuløse lår, men vet ikke helt hvordan jeg skal begynne treningen eller hvilke øvelser som jeg må utføre. Jeg vil aller helst øke volumet på leggmusklene mest, så det er de jeg kommer til å prioritere, men ønsker også noen øvelser for mer muskuløse lår. Noen som kan gi meg litt informasjon/tips? På forhånd takk!
ablaze Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Knebøy og utfall er bra for å trene opp lårmuskler. Dette kan gjøres både med og uten vekt (lurt å bli trygg på øvelsen før en legger på ekstra vekt - spør gjerne om teknikk hvis du går på treningssenter eller les/se videoer på nettet). Stå på en kant (kan være et trappetrinn eller et eller annet aent hvor en kan slippe hælen ned lavere enn resten av foten er). Slipp hælen ned og løft deg opp (høyere enn trappekanten (eller hva du står på). Løftet trenger ikke være mer enn 5-6 cm arbeidsvei. På treningsenter pleier det være apparat hvor en kan gjøre dette med vekt på også). God øvelse for legg. Ellers så er step aerobic en veldig effektiv og gøy måte å trene opp hele beina.
Supraspinatus Skrevet 22. juni 2010 #3 Skrevet 22. juni 2010 Jeg ønsker meg kraftigere legger og mer muskuløse lår, men vet ikke helt hvordan jeg skal begynne treningen eller hvilke øvelser som jeg må utføre. Jeg vil aller helst øke volumet på leggmusklene mest, så det er de jeg kommer til å prioritere, men ønsker også noen øvelser for mer muskuløse lår. Noen som kan gi meg litt informasjon/tips? På forhånd takk! Jeg ville trent hele kroppen på et styrkeprogram. http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/ Jeg har tro på at dette programmet passer for deg enten du er mann, eller kvinne.
Leifr Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 Jeg ville trent hele kroppen på et styrkeprogram. http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/ Jeg har tro på at dette programmet passer for deg enten du er mann, eller kvinne. Ja, det der er et enkelt og greit og velprøvd program for relative nybegynnere. Og så mye knebøy som det inneholder vil det garantert gjøre en del for beina.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå