VesleBråka Skrevet 24. september 2003 #1 Skrevet 24. september 2003 Jeg lurer på om jeg skal skifte prevensjon. Jeg synes p-pillene tar vel mye kverken på lysten, det er dobbelt prevensjon i den forstand. Jeg tenkte da på noe som enten ikke har hormoner i det hele tatt, f.eks pessar, eller P-ring som har mye lavere hormondoser. Pessar seff med sæddrepende krem og alt slik som legen anordner. Noen som har gjort dette? Noen som bruker noen av de over? Jeg vil ha tilbake gamle tiders sexlyst, men vil ikke betale med dårlig hud f.eks.
Gjest Poirot Skrevet 24. september 2003 #2 Skrevet 24. september 2003 Samme har jeg tenkt på, men kondom og pessar er jo kjipt når man er midt i akten... Spiral går ikke pga har ikke født, og alt annet virker så usikkert.
ivanka Skrevet 24. september 2003 #3 Skrevet 24. september 2003 må bare si hvor glimrende det fungerer med p-ring. fantastisk oppfinnelse, kan så definitivt anbefales.
VesleBråka Skrevet 24. september 2003 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2003 Jeg har en venninne som bruker pessar, og hun skryter veldig av det. Hun har prøvd de fleste p-pille merkene og ble håpløst sinna av dem. Klarte ikke å snakke til folk før 12 på dagen, det kom bare "HMPFRGH" i et fres. Hun sier det er bare å putte inn pessaret før man legger seg det. Men man har da ikke sex hver kveld ved sengetid nødvendigvis. Jeg tror hun også putter det inn hvis det ligger an til action, hun har brukt det så lenge at det er sikkert bare "svupp" på 2 sek og alt er klart. Jeg kjenner ingen på P-ring, men leste på prevensjon.net at den er veldig populær blandt de som har prøvd den. Det skulle visst være like sikkert som p-piller. Spiral kan heller ikke jeg bruke, har ikke født.
VesleBråka Skrevet 24. september 2003 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2003 Ivanka: så P-ring kverker ikke lysten?
ivanka Skrevet 24. september 2003 #6 Skrevet 24. september 2003 nope. har hatt bl.a. det problemet med bivirkninger av p-piller, men merker ikke noen bivirkninger av p-ring hittil (etter et halvt år). og så liker jeg at bare jeg husker å notere når ringen skal ut og den neste inn, kan jeg fullstendig glemme å tenke på prevensjon utenom 2 ganger et halvt minutt i måneden.
Gjest Poirot Skrevet 24. september 2003 #7 Skrevet 24. september 2003 Mener å huske at pessar er mindre sikkert enn p-piller. Noen som har en slik prosentvis oversikt over de ulike prevensjonstypene?
ivanka Skrevet 24. september 2003 #8 Skrevet 24. september 2003 har ikke noen nøyaktig prosentvis oversikt, men kondom ligger mellom 60-80%, p-piller 97-100%, p-ring 98-100%. pessar ligger definitivt lavere enn p-piller og -ring, men jeg vet ikke hvor mye lavere.
Fakse Skrevet 24. september 2003 #9 Skrevet 24. september 2003 Pessar hører til på 70-tallet, mens p-ring er fremtiden! Er overhode ikke i tvil om hva jeg vil anbefale! Er strålende fornøyd med p-ring, ingen bivirkninger, annet enn bittelitt mere utflod i starten(går over etter hvert) og kortere mens.
Gjest sexysadie Skrevet 24. september 2003 #10 Skrevet 24. september 2003 må bare si hvor glimrende det fungerer med p-ring. fantastisk oppfinnelse' date=' kan så definitivt anbefales.[/quote'] Enig Plutselig kom alt tilbake....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå