Gå til innhold

Gifte meg for andre gang :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er en ryykende fersk KG-bruker, men jeg skjønner det er mange flotte, kloke og engasjerte mennesker her!

Kort oppsummering om meg; 37 år, skilt og har en vidunderlig jente på 5,5 år fra første ekteskap. Har funnet lykken på ny, og vi ønsker å gifte oss og etterhvert få barn! :rødme:

Når man gifter seg for andre gang er det på en måte ikke like naturlig med stort kirkebryllup føler jeg. Vi ønsker kirkelig vielse, men trenger ikke være 80 gjester og full pakke med kjole m slep og slør etc :o) Har grublet i det vide og det brede, men sliter litt med å bli enig med meg selv om hvordan jeg ønsker det.Finner lissom ikke formen på det.... Vi skal på 1 ukes ferie til Spania i September, og nå har jeg begynt å tenke på om vi skulle kombinert ferie og vielse der nede....?

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men kanskje er det noen der ute som har giftet seg for andre gang (eller vært i bryllup til noen som gifter seg for andre gang...), og som har gode, søte, morsomme, rare og nyttige erfaringer og tips å dele?

Lurer på det meste jeg faktisk (føler meg like grønn som da jeg skulle gifte meg første gang :fnise: ). F.eks; er det vanlig å velge samme forlover andre gang? Er jo fortsatt like nær venninne med min forlover fra sist (og hun gjorde en strålende jobb!!), men noen har sagt at det betyr ulykke -å ha samme forlover, og det må jeg ikke gjøre :nei: ??! Har en annen veldig god venninne jeg gjerne har som forlover (hvis hun vil da :o)) og jeg tror nok ikke hun "første" blir veldig såret om jeg velger en annen.... Men; er som dere skjønner litt i tvil her.... Noen erfaringer der ute??

Alle råd og tips tas i mot med takk :-)

Ha en strålende dag alle KG'ere :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen velger det enkelt, mens andre går for full pakke. Dere må sammen bestemme hva dere ønsker. Min mann hadde vært gift før, men jeg ville ha full pakke, noe han respekterte. Han kunne fint klart seg med et enkelt, men siden det var mitt første ville han at jeg skulle få det slik jeg ville ha det.

Alt mulig rart som skalb ringe ulykke hehehe, men jeg ahdde valgt samme forlover en gang til, fordi hun er min beste venninne.

Skrevet

Jeg gifter meg også for andre gang nå.

Vi har valgt det enkelt, i den forstand at det er KUN foreldre og søsken og våre forlovere som får delta under vielsen og på bryllupsmiddagen.

Vi har hagefest dagen etter så familien får være med på å markere dagen vår.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg gifter meg også for andre gang og hadde også flere tanker rundt dette.Ikke minst hadde alle andre også meninger,spesielt da de litt eldre.Det var mange og er mange som mener at man ikke bør gifte seg kirkelig og ikke i hvit kjole.For meg er noe annet unaturlig så jeg skal gifte meg i kirka igjen.Dette er også fordi jeg må ha i minne at min kommende mann ikke har vært igjennom dette og han vil gjerne feire dagen vår på en skikkelig måte og han vil se meg i fin kjole og la meg få være en prinsesse.Jeg var veldig ung når jeg giftet meg så jeg følte at jeg ikke tok skikkelig del i planleggin og diverse,så kjenner jeg gleder meg denne gang til å gjøre ting litt skikkelig.

Jeg skal ha to forlovere..den ene er den min bestevenn som også var min forlover forrige gang og han gjorde en superjobb.Ettersom han bor borte og jeg har også fått flere venninner er det naturlig for meg å velge en annen forlover som kan hjelpe til med kjolevalg,planlegging og annet.Dette syntes de begge var greit.

Jeg gleder meg til å begynne å planlegge min store dag og endelig skal jeg få gifte meg med den personen jeg skal dele resten av mitt liv med

Velger å være anynom for å være sikker på at ingen kjenner meg igjen..da det fremdeles er ett litt ømt tema

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...