Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Jeg har en ca 8 år gammel bil som jeg kjøpte brukt for ett par år siden ved at den ble finansiert gjennom et fiansieringsselskap for la oss si 100 000 kr. Jeg sjekket heftelsene på bilen her om dagen og ser at det fremdelses står at det er heftelser på bilen for 100 000 kr, men dette stemmer jo ikke siden jeg har betalt ned masse og har cirka halvparten av salgssummen igjen å betale ned. Er det noen som vet om dette stemmer.. skal salgsummen stå som heftelse helt til hele gjelden er betalt ned eller er det meningen at finansieringsselskapet skal oppdatere dette etterhvert? Synes dette virker litt rart siden det kan bli vanskeligere for meg å selge bilen hvis folk ser det er høy heftelse på den. Noen som vet?
feuerstein Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Det er riktig som det står, heftelsen blir stående med opprinnelig beløp til den slettes. Du kan i en eventuell annonse gjøre oppmerksom på at reelt utestående beløp er lavere, noe finansinstitusjonen kan attestere for deg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 hmm ok, ikke helt det svaret jeg hadde håpet på men men. Takk for svar feuerstein.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå