Gå til innhold

Bare fanatikere vasker seg

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor blir man kalt fanatiker om man for eksempel vasker frukt og grønnsaker og vil at det skal bli vasket?

Hvorfor er man fanatiker fordi man kanskje vasker seg litt ofte?

Og hva om man er ute og går på restaurant. Er man fanatiker om man tar en tur på toalettet for å vaske hendene før man spiser?

Eller hvis man vasker hendene før lunch på jobb når man ikke har jobber der man blir skitten på hendene slik en bilmekaniker mest sansynlig vil bli?

Eller om man vasker hendene før hver måltid når man bare har vært hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det blir vel å ta litt hard i synes jeg .

Personlig vasker jeg all frukt som IKKE skrelles og spises rå.

Grønsaker kommer litt ann på,de fleste blir nok skylt i alle fall.

Vask av hendene før mat er vel normalt og samme etter do besøk vil jeg tro.

Noen tipper over litt og kan utvikle tvangshandlinger som kan være f.eks overdrevet vasking av hender /steder som benkeplater osv .

Men fanatisk synes jeg ikke det er

Skrevet

Tror kanskje fanatiker stempelet lettere kommer når man skriver ting som "iiiiiiik min venninne vaska ikke grønnsakene , jeg kommer til å bli kjempesyk " og " hun må jo være sååååååå urenslig å ekkel "

Skrevet

Synes ikke det du skriver er fanatisk i det hele tatt. Det er helt normalt og god folkeskikk å vaske hendene før en spiser. Kanskje ikke like viktig når man er alene, men når man spiser sammen med noen bør man iallefall gjøre det. :)

Skrevet

nei, det er da ikke fanatisk. Om man vasker hendene bruker man jo såpe i tillegg til vann, og da har det jo en hensikt. hadde du bare skylt hendene i vann vil jeg ikke si det hadde noen hensikt annet enn å skylle bort smuss. Når jeg svarte i "vaske grønnsaker og fukt-tråden" var jo det noe av det jeg trakk frem, at siden man bare skyller frukt og grønnsaker blir noe av vitsen borte, det fjerner ikke bakterier, dermed har det ikke så stor hensikt.

Men siden man bruker SÅPE på hendene har det en funksjon.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tror kanskje fanatiker stempelet lettere kommer når man skriver ting som "iiiiiiik min venninne vaska ikke grønnsakene , jeg kommer til å bli kjempesyk " og " hun må jo være sååååååå urenslig å ekkel "

Ingen har skrevet dette, heller ikke i tråden du så subtilt hinter til.

På KG utarter tråder ofte i retning av at flertallet er opptatt av å konstruere en normalitet som de inkluderer seg selv i, ved å ekskludere andre. Og for at det å ikke vaske grønnsakene skal fremstå som normalt, må det å faktisk vaske den fremstilles som fanatisk. Noe man får til ved å overdrive og sette på spissen det andre sier, slik du (uten særlig hell) prøver deg på her (du prøver sikkert å være morsom samtidig - det virker ikke heller).

Dermed får vi problemstillingen som trådstarter undrer seg over, der det plutselig framstår som normalt og på sin plass å rakke ned på normal kjøkkenhygiene.

Skrevet

Ingen har skrevet dette, heller ikke i tråden du så subtilt hinter til.

På KG utarter tråder ofte i retning av at flertallet er opptatt av å konstruere en normalitet som de inkluderer seg selv i, ved å ekskludere andre. Og for at det å ikke vaske grønnsakene skal fremstå som normalt, må det å faktisk vaske den fremstilles som fanatisk. Noe man får til ved å overdrive og sette på spissen det andre sier, slik du (uten særlig hell) prøver deg på her (du prøver sikkert å være morsom samtidig - det virker ikke heller).

Dermed får vi problemstillingen som trådstarter undrer seg over, der det plutselig framstår som normalt og på sin plass å rakke ned på normal kjøkkenhygiene.

Det jeg ville frem til er stempelet som altfor ofte blir satt i kg debatter .

Jeg opplevde at i denne (subtilt) refererte til debatten ble det satt stempler begge veier .

Det opplever jeg ofte i debatter her , man kan ikke ha et syn og godta at andre har et annet .

Det er derfor jeg har satt alt på spissen her .

Jeg har ikke noe problem med at folk vasker grønnsakene sine .

Men jeg føler meg ikke som en uhygienisk gris fordi jeg ikke skrubber jordbæra før jeg spiser dem .

Og hvorfor skriver du dette som anonym? det er da ikke noe her som kan avsløre din identitet irl.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke hysterisk å vaske frukt og grønnsaker, og det er ikke hysterisk å dusje hver dag eller skifte sengetøy hver uke. Samtidig synes jeg kanskje det er greit å prøve å være litt tilpasningsdyktig - f eks dusjer jeg hver dag når jeg er hjemme/har tilgang på dusj, men jeg kan også fint dra på en hytte- eller telttur hvor jeg ikke får dusjet på ei uke. Jeg synes det er rart hvis folk har "manglende dusjing på fjellet" som en problemstilling de tenker mye på.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Phaedra,mod

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Phaedra,mod

Da bør du kanskje også fjerne livesens spørsmål om hvorfor man skriver som AnonymBruker? Minst like off-topic som det som ble slettet nå nettopp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...