Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 I kontakt med banken sa de at det ville ta meg to uker å få et nytt VISA-kort med bilde, finnes det et sted man kan gå for gyldig legitimasjon i løpet av 5-7 dager?
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 (Jeg skal ikke fly forresten, skal bruke legitimasjonen for å vise at jeg er over 18)
Hanselot Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 I kontakt med banken sa de at det ville ta meg to uker å få et nytt VISA-kort med bilde, finnes det et sted man kan gå for gyldig legitimasjon i løpet av 5-7 dager? Du kan anlegge bart eller skjegg om det ikke blir for mye fjortispreg over den, da kan det hende du ikke blir spurt om leg.
cogito Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 Du kan vel bruke det gamle VISA-kortet som legitimasjon sjølv om det er utgått som bankkort?
HumHum Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Hva med Pass? fødsels attest ? Eller nødpass - det får man jo på dagen.
Gjest molte Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 Eller nødpass - det får man jo på dagen. Må det ikke da legges frem bevis på at man skal ut og reise?
Gjest SmallTalk Skrevet 21. juni 2010 #8 Skrevet 21. juni 2010 Har du pass? I såfall så kan du jo bruke dette.
HumHum Skrevet 22. juni 2010 #9 Skrevet 22. juni 2010 Må det ikke da legges frem bevis på at man skal ut og reise? Neida.
Gjest molte Skrevet 22. juni 2010 #10 Skrevet 22. juni 2010 Eller nødpass - det får man jo på dagen. Uten legitimasjon?
Gjest Marlo Skrevet 22. juni 2010 #11 Skrevet 22. juni 2010 Pleier folk virkelig bare ha 1 type legitimasjon? Her hjemme har jeg VISA, førerkort, fødselsattest, pass etc Dersom jeg mister førerkortet, så har jeg visakortet og omvendt, skulle jeg miste lommeboka med både visakortet og førerkortet så har jeg fødselsattest eller pass her hjemme.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juni 2010 #12 Skrevet 22. juni 2010 Uten legitimasjon? Må jo ha det. Da er man vel like langt
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juni 2010 #13 Skrevet 22. juni 2010 Uten legitimasjon? Fødselsattest kanskje? Et sted må man jo begynne får å få første legetimasjon.
Gjest Iah Skrevet 22. juni 2010 #14 Skrevet 22. juni 2010 Men en fødselsattest er da ikke gyldig som legitimasjon?
cogito Skrevet 22. juni 2010 #15 Skrevet 22. juni 2010 Jo, faktisk. Første gongen eit barn skal ha pass til dømes, skal du legge ved fødselsattest. På innanlandsfly er fødselsattest også gyldig legitimasjon for barn som ikkje har pass.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juni 2010 #16 Skrevet 22. juni 2010 Jeg har ikke førerkort, derfor kan jeg ikke bruke det som legitimasjon. Grunnen til at jeg trenger nytt legitimasjon er fordi VISA-kortet jeg har har et bilde som er ganske så ulikt meg.. så jo, jeg kan jo forsøke å bruke det, men er redd for å ikke bli trodd rett og slett. Men det er kanskje bare be dem ringe politiet hvis de mener jeg har falskt leg? For det er jo meg.
Gjest Marlo Skrevet 22. juni 2010 #17 Skrevet 22. juni 2010 Om du viser ett leg som er ekte, og du ikke blir trodd så kan du jo be dem ringe politiet ja. Vet ikke hvordan det er i din by, men her ringer alltid dørvaktene politiet dersom de stopper noen med falsk legitimasjon
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juni 2010 #18 Skrevet 22. juni 2010 Da blir det det som blir løsningen, har ikke sjansen til å få meg et annet legitimasjon på den korte tiden. Det er snakk om en festival så jeg vet ikke hvordan dette blir håndhevet, men de kan vel ikke bare nekte meg når jeg viser et ekte leg uten å kontaktet politiet eller lignende?
Gjest Marlo Skrevet 22. juni 2010 #19 Skrevet 22. juni 2010 Blir de tverre og nekter deg innpass, så ringer du politiet og forklarer situasjonen og spør om det er muligheter for dem å komme å løse situasjonen.
Gjest Iah Skrevet 22. juni 2010 #20 Skrevet 22. juni 2010 Jo, faktisk. Første gongen eit barn skal ha pass til dømes, skal du legge ved fødselsattest. På innanlandsfly er fødselsattest også gyldig legitimasjon for barn som ikkje har pass. For barn i en slik sammenheng ja, men voksne kan vel neppe bruke fødselsattesten sin som legitimasjon og det er jo det som er problemstillingen i denne tråden. Jeg tviler meget sterkt på at du får handlet på polet med en fødselsattest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå