Riskrem Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Noen andre som har lest Eat Pray Love? Jeg ble nettopp ferdig med boken og den har forandret livet mitt for alltid. Jeg har opplevd mye negativt i livet mitt, og det føltes som en enorm lettelse at også noen andre har gått gjennom det samme, og til en viss grad gjort arbeidet for meg ved å skrive det ned med ord. Boken lærte meg også om tankenes kraft; at man ikke behøver å bli styrt av negative tanker, men at man også må erkjenne at de er tilstede som en del av deg selv. Det var ikke én side jeg ikke leste med stor innlevelse og interesse. Boken er også morsomt skrevet, spennende, interessant, klok. Jeg vil anbefale den til alle kvinner. Hva synes dere om boken?
Gjest redstar Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 Har ikke lest den, men gjerne jeg skulle. Kunne abselutt være noe for meg. Er den på engelsk?
Satsuma Skrevet 22. juni 2010 #3 Skrevet 22. juni 2010 Du får den både på norsk og engelsk (og helt sikkert nesten hvilket som helst språk du skulle ønske). For min egen del synes jeg boka var helt grei. Tror dette har sammenheng med at jeg de siste årene har drevet en del med selvutvikling, lest mye alternativ litteratur, tatt kurs i meditasjon, yoga, reist mye, osv. På en måte gjort veldig mye av det samme som forfatteren. Så for meg ble det ikke livsforandrende, men jeg tror at den kan bli det for veldig mange. Den er lettlest og morsomt skrevet. Forfatteren har en bakgrunn og et utgangspunkt som veldig mange vestlige jenter og kvinner vil kjenne seg igjen i (når det kommer til type problemer, hva som ga depresjon, osv). Tror den vil inspirere mange til å ta tak i sitt eget liv, spesielt når det kommer til å reise ut og oppdage verden. Og det er jo flott, så jeg har kjøpt den til flere venninner og familiemedlemmer allerede
Gjest Sitronmelisse Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 Ja! Dette var sommerens kosebok for min del. Fin, morsom og inspirerende bok. Lessons learned: nyte øyeblikkene, sette av tid til meditasjon og slutte å tenke negative tanker om seg selv og finne sinnsro. Og så synes jeg følgende var flott sagt: "Tutti kom bumsende ned trappen med favnen full av bøker, og satte seg på morens fang. Wayan lo og kysset datteren, og all tristheten etter snakket om skilsmissen var forsvunnet fra ansiktet. Jeg så på dem og tenkte at små jenter som betyr alt for mødrene sine, vokser opp til å bli mektige kvinner (min utheving). Hvis jeg skal være litt kritisk, så var jeg en smule forundret over at forfatteren ikke reflekterte særlig mye over fattigdommen i India mens hun selv var der. Men dette rettet seg opp når hun kom til Indonesia. Ellers er den engelske tittelen på boka; "Eat, Pray, Love" litt annerledes enn den norske, som har fått tittelen "Spis, elsk, lev". Men Pray-delen i boka bør ikke skremme noen. Dette er en bok jeg kommer til å lese om igjen!
Wonders Skrevet 28. juni 2010 #5 Skrevet 28. juni 2010 hmmm kanskje jeg skal kjøpe den. Jeg hakke no spes probl fra barndommen osv...så føler denne boken blir litt på den heavye siden jeg ikke kan relatere noe slik som ts kan. Men nok en fin bok sikkert. Venter til litt flere svarer jeg... Har lurt litt på den siden Oprah digget den.
Riskrem Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 28. juni 2010 Jeg kommer også til å lese den om igjen, og gleder meg masse til filmen kommer 1. oktober! Man trenger ikke ha opplevd negative ting i livet for å få utbytte av boken altså. Jeg er ikke et offer av noe slag, men har opplevd flere ting som ikke har vært så morsomt, for eksempel et kjempevanskelig brudd med en tidligere samboer. På den måten kan jeg kjenne meg igjen i boken, og det føles bra
Barcelone Skrevet 28. juni 2010 #7 Skrevet 28. juni 2010 Jeg synes den var helt fantastisk. Selv om den var alvorlig synes jeg den var en skikkelig feelgood bok. Føltes som om jeg leste en skikkelig jenteroman. Gleder meg skikkelig til filmen! Tror alle kan lære noe av den uansett nesten =o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå