Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Jeg skal gifte meg til helgen Jeg har skrevet en kort liten tale, men ønsker å ha et passende (kort) dikt i tilegg. Noen som tips/anbefalinger?
Frk. Belle Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 Dette synes jeg er så fint: ”Takk for stunda” Ta vare på stunda, slepp a inn når a banker på, rødd plass åt døkk mitt i søkna, for stunda er her og nå. Lær å sette deg litt neppå, såmmå åssen a er, for noe har a gå gi deg, det er derfor a er her. Ta godt vare på stunda og takk for den tida hu satt, for akkurat denne eine, hu kjem alder att. Du trudde for lenge at stunda var noe du skulle få, berre du eingong var ferdig, med det du dreiv på med nå, men du rakk alder å åpne, de gonga hu banke på, og skjønte for seint at stunda støtt er her og nå. Ellers så har jeg fått tips om at Rolf Jacoksen har mange fine kjærlighetsdikt.. Eller kansksje er det en strofe fra en sang du liker? Lykke til!
Frk. Belle Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 Her er et annet: Eg vil koma inn til deg medan du søv kjenna angen den sovande kroppen utstråler og med eit ord mildt som ein morgonhimmel varsamt løfta deg ut av søvnen -Helge Torvund-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå