hvitstil Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Dette er et tema som er i vinden for meg akkurat nå. Hva gjør dere? Kjøper dere nye ringer? I hvitt eller gult gull? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre og tiden løper litt fra meg. Har egentlig et luksusproblem. Litt deilig det også i disse stressende tider *ler* Jeg vet med ganske sikkerhet at jeg kommer til å få en enstensdiamant, hvittgull, i morgengave og der starter tankene mine.. Nå har jeg en gullring med spenndiamant som forlovering, min blivende mann har også dette, men uten diamant. -Så tenker jeg (bær med meg) den vil jo ikke passe sammen med diamantringen min... Så egentlig ønsker jeg meg en hvittgull giftering, helt enkel. Syns også at jeg kler hvittgull best, samboeren ønsker å fortsette å bruke sin i gultgull- Men vil det da sees at vi er gift? Med forskjellige ringer? Ønsker jo å vise at jeg er lykkelig gift for resten av livet :D
Modic Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 Personlig synes jeg det er finest når begge har samme type ring. Jeg ville synes det var rart om du hadde gult gull og han hvitt. Vi har beholdt forlovelsesringene, der det fra før av sto "Din XX, xx.xx.xx". Nå har vi gravert inn et hjerte etter forlovelsesteksten, og deretter "for alltid 26.06.10". I tillegg har vi pusset dem opp. Gleder meg til å ta den på igjen!!
ffjellrev Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Har hvitt gull forlovelsesring, skal bruke den videre som gifte ring. Vil bare advare om at den fine hvite går bort ganske fort. Har fått med den ett år nå, og gul gull fargen skinner igjennom. Synes fortsatt den er fint da Går ann å pusse den opp, men tar ikke mange månedene før den blekner igjen. En annen ting er at den lett kan se ut som en helt vanlig ring. (ting-ring; jeg rimer!)
tina89 Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 jeg har en i gult gull meg 3 stener formet som et hjerte. og han har en helt vanlig en. vi skal beholde disse og bruke de som gifteringer også. vi har ikke gravert noe i dem enda men vi kommer til og gravere både forlovelsesdatoen og giftedatoen i den når bryllupet nærmer seg =)
Gjest Pippelipp Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Et vennepar av meg har forskjellige gifteringer og jeg synes det ser litt rart ut og for meg hadde det vært litt stusselig å ikke hatt samme ring som mannen min.
ablaze Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Vi skal ha noe litt annerledes, så det blir enten ring i Tungsten: http://www.tungstenworld.com/ENIGMA-6mm-Black-Tungsten-Ring/ eller Titan: http://www.titaniumstyle.com/Merchant5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=AJC&Product_Code=1-012&Attributes=Yes&Quantity=1 Begge metallene varierer i mørkhetsgrad, men det blir nok noe som er så mørkt at en ser at det ikke er hvitt gull
hvitstil Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 21. juni 2010 tusen takk for svar alle sammen. Veldig flotte ringer dere har valgt ablaze, men tror ikke jeg tør og komme med enda et valg *ler* Er så enig med dere andre i at forskjellige ringer vil se litt rart ut... Ikke lett dette, hehe
Thinkerbelle Skrevet 21. juni 2010 #8 Skrevet 21. juni 2010 Jeg syns personlig ikke det gjør noe om man har forskjellige ringer - det kommer nok vi til å ha. Dette er jo en ring man skal gå med resten av livet, og da syns jeg det er viktigere at man er fornøyd med ringen, og at den passer personligheten. Det er for oss viktigere enn at de matcher.
Barcelone Skrevet 21. juni 2010 #9 Skrevet 21. juni 2010 Kan du ikke bare ha den ringen du får i morgengave på andre hånden?
lilleGrethe Skrevet 21. juni 2010 #10 Skrevet 21. juni 2010 (endret) Jeg har forlovelsesring i hvitt gull med tre diamanter. Vi har kjøpt gifteringer i palladium, som er et hvitt metall, dog noe mørkere (litt "gråere") enn hvitt gull på sitt blankeste. Min ring er smal, 2mm, mens hans er 7mm. Det passer best på hans store hender, mens mine små fingre er det finest med en smal ring. Gullsmeder anbefaler vanligvis samme metall på ringer man skal ha på samme fingeren, men jeg tenker som så at forlovelsesringen må jeg sende til rhodinering innimellom uansett (fordi den slites naturlig). Hvis jeg har giftering i palladium, trengs den ikke å gjøres noe med, og den skal jeg ihvertfall gå med alltid - forlovelsesringen kan det jo hende jeg ikke vil gå med hele tiden etter at vi er gift. Jeg liker den veldig godt, men kan tenke meg jeg kanskje tar den på til spesielle anledninger? Endret 21. juni 2010 av lilleGrethe
Gjest SmallTalk Skrevet 22. juni 2010 #11 Skrevet 22. juni 2010 Av alle ting så er faktisk dette noe jeg og samboeren har funnet en løsning på, og vi er ikke forlovet enda engang. Samboeren er "allergisk" mot pynt, og alt annet enn giftering er skrekken for han. Blir det en forlovelse så blir det forlovelsesring på meg og ikke noe ring på han. Den sparer han til vi gifter oss. Vi er begge ganske kresne og vi har ekstremt lik smak. Jeg liker ikke hvitt gull og det gjør ikke han heller. Ergo: alle ringer blir i gult gull. I tillegg liker han ikke ringer med stener som står ut (enstens) og det gjør ikke jeg heller, så da blir eventuell forlovelsesring en med stenene nedi ringen. Da bør vi få dem til å passe sammen på en finger.
Sørlandsmamma Skrevet 22. juni 2010 #12 Skrevet 22. juni 2010 Min kjære har Tungsten Carbide ring, de skal ikke kunne få riper og det trenger snekkeren min Det er ikke en ripe i den, egentlig ganske utrolig. Jeg har forlovelsesring og får gifteringen på når vi gifter oss, disse er kjøpt som et sett. Mannen bruker forlovelsesringen som giftering også, mest fordi han ikke vil ha 2 stk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå