Gå til innhold

Tatovering

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 21 år og har tenkt på å tattovere meg i noen år nå.

Har kommet fram til at jeg kunne tenkt meg en tatovering av en svale. Da tenker jeg på en såkalt old school sjømannstatovering. Jeg har vært mye til sjøs hele livet. Allerede da jeg var 10 dager var jeg på min første båttur, og siden da har det vært seilas omtrent hver sommer. Det sies at etter en sjømann hadde seilt 5000 nautiske mil, tatoverte han en svale, og jeg synes det kunne være en artig måte å innlemme mitt forhold til havet i tatoveringen. Svalen står for mye annet vakkert også, men for meg er det viktigste tilhørigheten til havet. Når det er sagt er jeg også utrolig glad i dyr, og vil gjerne utsmykke kroppen min med et.

"problemet", om man kan kalle det det, er at svaletatoveringer ikke akkurat er i fåtall nå om dagen, og det kan vel fort bli oppfattet som en ren "motetatovering". Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal la meg plage av dette.

Hva synes dere om ideen jeg har, og ville dere avstått fra svalen og deres personlige forhold til den fordi så mange har en?

Kom gjerne med synspunkter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke så veldig glad i tatoveringer, men allikevel:

Hva så om det er mange som tar tatovering av svale nå for tiden? Hva andre gjør spiller vel ingen rolle med tanke på hva du skal ha på din kropp? - Så lenge det har en betydning for deg, noe det virker som det har.

Syns du skal forholde deg til at en svaletatovering betyr noe for deg, ikke forhold deg til hva som er populært eller la det skremme deg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jepp, den er såpass personlig at jeg hadde ikke brydd meg om at det var noe alle andre tok også. Dessuten har jeg vel ikke intrykk av at det er en sånn veldig motetatovering, ikke som f.eks. kirsebærblomster og slike ting. (Selv vil jeg ha det, men tenker som deg at for mange tatoverer det).

Nei, når det er såpass personlig synes jeg du skal gå for det :) Kan ikke gjøre en bitteliten personlig vri på den også da? Selv om du allikevel beholder old school stilen på den.

Skrevet

Da må du nesten ta med påskriften "swallow" med krøllskrift.

Skrevet (endret)

TS her:

Tusen takk for svar! :)

Lema: Du har vel rett. :) Jeg er vel bare redd for at jeg må "forsvare" tatoveringen min i øst og vest, men de fleste som har tatovering blir kanskje bedt om å forklare "betydningen" uansett motiv...

AnonymBruker:

Hehe, gøy at du sier det. Jeg synes kirsebærblomster er utrolig vakre, og gjør utrolig fine tatoveringer, men jeg har ikke inntrykk av at de så mye vanligere enn svaler? :P Har de en betynding for deg? For i så fall er vi jo i samme situasjon. :fnise: Det er en god idé å gjøre en personlig vri, synes jeg. Planen er at jeg tegner den selv, og gjerne gjør den litt spesiell, slik at den ikke er prikk lik alle andres.

edit: skrivefeil

Endret av fink
Gjest Airi Chikako
Skrevet

Jeg synes det er en fantastisk idé! Hva så om mange andre har en svale, når du har en såpass god grunn til å tatovere den? Den ideen appelerte veldig til meg altså :) Jeg har noen venner med svaletatoveringer, fler enn én. Men hva så? Hva så om ukjente mennesker, som man uansett ikke skal bekymre seg for å imponere, tror at du har tatt tatoveringen fordi den er på moten? Jeg syntes det var en veldig god idé :)

Skrevet

Jeg synes det er en fantastisk idé! Hva så om mange andre har en svale, når du har en såpass god grunn til å tatovere den? Den ideen appelerte veldig til meg altså :) Jeg har noen venner med svaletatoveringer, fler enn én. Men hva så? Hva så om ukjente mennesker, som man uansett ikke skal bekymre seg for å imponere, tror at du har tatt tatoveringen fordi den er på moten? Jeg syntes det var en veldig god idé :)

Hei, og takk for svar :klemmer:

Så hyggelig at du liker ideen! Du har sikkert rett :)Heldigvis har ingen i min omgangskrets en svaletatovering, for dét er kanskje litt verre enn om mange ukjente har en.. Jeg skal prøve å ikke la meg stoppe av hva fremmede synes. Dere har vel rett i at det er min tatovering og at dens betydning for meg er viktigst. :)

Flere som har vært i samme situasjon?

Skrevet

Jeg har en svale på kroppen. Elsker lille fuglen min :)

Har kun fått spm om betydning, og det er ikke så ofte. Som regel er det "så fin" :)

Du skal tatovere deg for din egen del. Ingen andres.

Er jo noe som du skal ha resten av livet, så da er det greit å like det selv ;)

Skrevet

Jeg har en svale på kroppen. Elsker lille fuglen min :)

Har kun fått spm om betydning, og det er ikke så ofte. Som regel er det "så fin" :)

Du skal tatovere deg for din egen del. Ingen andres.

Er jo noe som du skal ha resten av livet, så da er det greit å like det selv ;)

Takk for svar:)

Kan jeg spørre hvor på kroppen du har den? :)

Skrevet

Plassert på hofta, man ser vingene over kanten på bikinitrusa :P

ca 5 cm i diameter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...