Gjest Trine Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Dette blir nok et rotete innlegg, men søker råd her, da jeg ikke føler det er riktig av meg å prate med noen kjente om dette.. Jeg reiser på en ukes tur med kjæresten denne uken. De siste måneden har vi såvidt pratet sammen. Har vært en sms her og der, men aldri ordentlig pratet. Vi møttes en kveld i forrige uke, og den kvelden sa verken han eller jeg knapt et ord til hverandre. Vi prater kun om praktiske ting. Han har tidligere sagt at når jeg er på tilstelninger, vil han ikke at jeg skal fortelle han om det -da han blir sjalu. Dette har gjort at jeg føler jeg ikke kan snakke med han om like mye som tidligere, og er nok en av grunnene til at vi ikke kommuniserer like godt lenger. Det føles som om vi er venner. Og det er en merkelig tanke, men samtidig et faktum. Det jeg nå tenker er hvordan kommer det til å bli å være på reise med ham i en uke bare oss to? Og jeg føler på et tidspunkt at jeg er nødt til å ta dette opp med han, da underveis på reisen hvor vi sees og kan prate ordentlig, men er så usikker på hvordan og når det "passer best" (den grad det gjør det på en ferie).. Det føles rart å ha intimkontakt med han (kysse), og sex frister ikke i det hele tatt Det er så leit, for dette er virkelig en godgutt. Men han føles mer ut som min beste venn enn en kjæreste. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal få forklart han hvordan jeg tenker og føler. Kanskje han også tenker slik? Han har jo nødt til å ha merket selv at det er en slags vegg mellom oss.. Hva mener dere? Har dere noen råd å gi meg? Er virkelig rådvill her..
Gjest ThatWoodcut Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 Kanskje det hjelper at dere er sammen en uke uten andre forstyrrelser? Nå vet jeg ikke om dere skal til en hytte i gokk eller hotell midt i et eller annet sentrum da... Men en miljøforandring kan nok også være lurt. Prøv å ha det morsomt sammen. Ikke stress med "samtalen", vent litt og se om ting løsner og ta heller "samtalen" når det blir naturlig.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 Er vel bare to ting som kan skje her: 1) Dere snakker ikke sammen hele ferien, det blir superkleint og rar stemning 2) Det løsner plutselig, fordi dere har fått tid til hverandre.
Gjest Trine Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 Kanskje det hjelper at dere er sammen en uke uten andre forstyrrelser? Nå vet jeg ikke om dere skal til en hytte i gokk eller hotell midt i et eller annet sentrum da... Men en miljøforandring kan nok også være lurt. Prøv å ha det morsomt sammen. Ikke stress med "samtalen", vent litt og se om ting løsner og ta heller "samtalen" når det blir naturlig. Ja, jeg har tenkt den tanken jeg også. Vi har det alltid gøy sammen, så det er heldigvis ikke noe problem Får håpe ting løsner, men å snakke om det må vi på et tidspunkt tror jeg. Han har en tendens til å lukke seg inne dersom det er noe galt, og det gjorde han forrige gang vi møttes. Han har heller ikke pratet noe om turen vi skal på de siste ukene -noe han har til vane å gjøre.
Gjest Trine Skrevet 20. juni 2010 #5 Skrevet 20. juni 2010 Er vel bare to ting som kan skje her: 1) Dere snakker ikke sammen hele ferien, det blir superkleint og rar stemning 2) Det løsner plutselig, fordi dere har fått tid til hverandre. ..eller en blanding.. Har skjedd tidligere, men da bestemte vi oss for å satse og prøve å komme ut av "vi-er-kjærester-men-føles-som-gode-venner"-greia. Nå ser det ut til at vi er der igjen..
I Grosny Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Dette virker uharmonisk og komplisert. Han er så forelska i deg at han ikke klarer å snakke om vanlige ting, og får vonde tanker når han tenker på at du snakker med andre, mens du er så fedd øpp av dette at forelskelsen er borte vekk. Dere må ta en liten prat før dere drar. Han gleder seg sannsynligvis til en romantisk ferie med sterk sengeslitasje morgen, middag og kveld, mens du har lyst på badestrender og shopping med en god kamerat. Hvis det er sånn blir minst en av dere veldig skuffet, og muligens furten og sutrete med vondt i hodet i sommervarmen. Jeg tror at å dra uten å ta en prat først er å risikere tidenes verste ferie. Si at dere bare må prate ut for dere drar. Eller så bør du ha en fluktplan, at dere kan skille lag på ferien uten å ha med hverandre å gjøre, når ting kræsjer ordentlig for dere.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 Synes hun over her krisemaksimerer. Som du sier, dere har det alltid gøy sammen. Ha det gøy sammen, og se hva som skjer. Ta det med ro, og gi det tre dager. Hvis ting ikke har løsnet fjerde dagen kan du gjerne ta en (edru) samtale.
Gjest Trine Skrevet 21. juni 2010 #8 Skrevet 21. juni 2010 Dette virker uharmonisk og komplisert. Han er så forelska i deg at han ikke klarer å snakke om vanlige ting, og får vonde tanker når han tenker på at du snakker med andre, mens du er så fedd øpp av dette at forelskelsen er borte vekk. Dere må ta en liten prat før dere drar. Han gleder seg sannsynligvis til en romantisk ferie med sterk sengeslitasje morgen, middag og kveld, mens du har lyst på badestrender og shopping med en god kamerat. Hvis det er sånn blir minst en av dere veldig skuffet, og muligens furten og sutrete med vondt i hodet i sommervarmen. Jeg tror at å dra uten å ta en prat først er å risikere tidenes verste ferie. Si at dere bare må prate ut for dere drar. Eller så bør du ha en fluktplan, at dere kan skille lag på ferien uten å ha med hverandre å gjøre, når ting kræsjer ordentlig for dere. Han klarer å snakke om vanlige ting, men ønsker ikke å høre meg fortelle om hva jeg og en kompis gjorde den og den dagen (selv om det er helt dagligdagse ting) -da han begynner å tenke negativt og blir sjalu. Jeg har gjort det klart for han at jeg ikke takler å ha en sjalu kjæreste, da jeg har opplevd det før og det knakk meg. Men ja, jeg ser poenget ditt, og er til dels enig. Vi har pratet om hvordan turen kommer til å bli, og vi er begge enige om at vi ønsker og se og oppleve mest mulig -og bruke hotellrommet minst mulig. Synes hun over her krisemaksimerer. Som du sier, dere har det alltid gøy sammen. Ha det gøy sammen, og se hva som skjer. Ta det med ro, og gi det tre dager. Hvis ting ikke har løsnet fjerde dagen kan du gjerne ta en (edru) samtale. Var nok skrevet litt på kanten, men samtidig er det noe sannhet i det. Ja, dersom/når vi prater kommer det til å skje i edru tilstander. Er ikke en ferie hvor vi skal feste, kun se og oppleve så mye som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå