Gå til innhold

Noen har satt" hengelås" på sikringer

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg bor for tiden i en blokk med tre oppganger som har felles anlegg for strøm i gangene. Da jeg kom hjem fra byen for et par dager siden så var det stummende mørkt i min gang. stusset egentlig ikke over det siden pærene ryker i ett sett i gangen, inntil jeg traff en nabo som hadde undersøkt litt nærmere. Hun hadde sjekket sikringsskapet for å se om noe hadde slått seg ut der....det hadde det, men det var satt på en type lås på noen av sikringene (står ved siden av hverandre) som gjør det umulig å vippe de opp igjen. det er kun sikringene for fellesgangen i oppgangen jeg bor i som er "låst" på denne måten. i de andre oppgangen lyser det og det er ikke gjort noe med disse sikringene.

så det jeg lurer på er hva dette er?? er det noen som har vært borte i dette? tviler på at det er manglende felles betalinger av strømmen siden det lyser hos de andre....men kan det være feil på det elektriske annlegget som har gjort at strømleverandør har satt på sperre, eller er det bare noen som har hatt det gøy i sikringskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ut av det blå fikk jeg et innfall om at det kan være jordfeil på lyset i oppgangen, og at sikringene derfor er låst ned til jordfeilen er løst, slik at ikke jordfeilbryteren skal slå ut til stadighet og ta strømmen til de enkelte leiligheter (med kjøleskap, frysere og annet kjekt å ha).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...