Gå til innhold

Å reise uspesifisert

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bestilte i dag en tur for tre til Hellas, Lefkas/Parga-området, men uspesifisert. Den var langt billigere enn andre restplasser jeg har sett, så jeg slo til! Men i etterkant har jeg lest skrekkhistorier fra folk som har reist uspesifisert, så jeg fikk litt vondt i magen.. Og lurer på om jeg har gjort noe dumt. Går det an å "oppgradere" reisen _før_ man reiser nedover? Bestilte via Apollo, og ja, har sendt dem en mail og spurt. Reisen er betalt.

Hvor ille kan det gå egentlig..? Har reist uspesifisert en gang før, og da var vi dritheldige, men nå ble jeg litt nervøs av en eller annen grunn. :/ Reiser om en uke.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Marlo
Skrevet

Ja, det kan gå skikkelig jævlig, eller du få "luksus" opphold.

Blir det ille, så er det ikke noe i veien for å sjekke om det finnes ledige hotellrom e.l. andre steder da :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan gå skikkelig jævlig, eller du få "luksus" opphold.

Blir det ille, så er det ikke noe i veien for å sjekke om det finnes ledige hotellrom e.l. andre steder da :)

Hm.. Hva definerer du som jævlig da?

• Liker 1
Gjest Marlo
Skrevet

Vel, har ikke opplevd det selv, men en kompis av meg reiste uspesifisert.

Han endte opp med et rom hvor senga holdt på å dette fra hverandre, badet var grusomt møkkete (her snakker vi dusjkabinettet var nærmest sort/brunt i bunnen etc etc), døra gikk ikke ann å låse m.m. Husker ikke alt.

Han sjekket området og fant et billig hotellrom et annet sted - reise og opphold ble jo likevel ganske billig.

Stort sett så har jeg og andre jeg kjenner, hatt god erfaring med uspesifiserte reiser. Ikke HØY standard på alt, men alt i alt et helt okey opphold. Man skal jo ikke være på rommet hele ferien heller :)

To kompiser av meg har opplevd (disse har alltid griseflaks da) noen ganger å havne på skikkelige bra steder. Basseng, høy standard, sentralt/fin beliggenhet, nærmest luksushotell.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, i krisetilfeller er det vel muligheter for å bestille et nytt hotell.

Men er det noen som vet hvor stor sjansen er for å bli "splittet" når man reiser tre stykker? Kan man ende på hoteller som ligger milevis fra hverandre? :S

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, i krisetilfeller er det vel muligheter for å bestille et nytt hotell.

Men er det noen som vet hvor stor sjansen er for å bli "splittet" når man reiser tre stykker? Kan man ende på hoteller som ligger milevis fra hverandre? :S

Hvis alle tre er på samme reisebestilling så havner dere sammen. Tenk hvis det er en familie. Man plasserer jo ikke familiemedlemmene på fosksjellige hotell.

Har dere bestilt og betalt hver for dere så kan dere havner her og der. (selskapet vet jo ikke da at dere reiser sammen)

Skrevet

Jeg har reist uspesifisert flere ganger, både i høysesongen og ellers, og det har alltid gått fint! Tror de fleste hoteller har ok standard, men du kan jo havne et stykke fra sentrum/stand, men sånn er det nå å reise uspesifisert. Har aldri hørt om noen som har vært misfornøyd med uspesifisert reise, men det er klart det lønner seg å ha litt lave forventninger, så kan man heller bli gledelig overrasket ;)

Skrevet

Jeg har reist uspesifisert noen ganger med startour, det har gått helt fint. De gangene jeg har reist har jeg havnet på hoteller som startour selger turer til - det er vel slik skal være?

Så da kan du jo se på Apollo sine nettsider og søke opp hoteller i det området på det tidspunktet du skal reise, sannsynligvis havner du vel på et av de hotellene som har ledig kapasitet i det tidsrommet? :klø:

God tur!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist uspesifisert noen ganger med startour, det har gått helt fint. De gangene jeg har reist har jeg havnet på hoteller som startour selger turer til - det er vel slik skal være?

Så da kan du jo se på Apollo sine nettsider og søke opp hoteller i det området på det tidspunktet du skal reise, sannsynligvis havner du vel på et av de hotellene som har ledig kapasitet i det tidsrommet? :klø:

God tur!

Takk, og godt poeng. :) De skriver jo at man kan havne på "private hoteller" som de ikke har i lista si, men har de ledige plasser på et av sine egne hoteller er det vel logisk at de plasserer oss der først. Får satse på det. :) Ellers er jeg veeeldig lite kresen, er bare redd for skitne, skumle rottehøl. Men det skal vel litt til.

Skrevet

Du kan jo pakke med deg et JIF moppe sett sånn for å være på den sikre siden

:skratte:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo pakke med deg et JIF moppe sett sånn for å være på den sikre siden

:skratte:

Hehe.. Får gjøre det.

Skrevet

Vi var uheldige med uspesifisert for et par år siden.

En ting var at det ikke var særlig rent, men det er jo et lite problem sålenge det tar max 30 minutter å vaske over rommet + badet med innkjøpte remedier fra supermarkedet.

Det verste var at hotellet nærmest var en byggeplass, med avsindig støy fra 07.00 om morgenen, støv og dritt fra byggeplassen som la seg i tjukt lag på balkongen (og håndklær og tøy vi hadde hengt ut) - og fra balkongen så vi bare rett ned på anleggsmaskiner og hauger med murstein.

Og vi fikk ikke byttet. Alt til "normal pris" i området var fullt. Det som var ledig, var veldig dyrt.

Men heldigvis hadde vi bare 1 uke, så vi tilbrakte mesteparten av døgnet laaaaaangt borte fra hotellet. Dro bare innom av og til for å sove.

Skrevet

Var skikkelig uheldig en gang, reiste uspesifisert med datteren min på da 1 år, vi havna på ett hotell hvor det stinka røyk overalt, også inne på rommet, masse røyk, sengene var så harde att det gikk nesten ikke og ligge på de, møkkete rom, knust vindu, rommet lå i 1 etasje så hvem som helst kunne ta seg inn i leiligheten.

Jeg måtte jo sefølgelig bytte, men det kostet meg en liten formue, selv om dette var utenom sesong. Hotellet var ikke i star tour sin katalog.

Men sefølgelig jeg har kommet på bra steder og. Har reist en del til kanariøyene uspesifisert, alltid havnet på bra hoteller. Den gangen jeg var uheldig var i Bulgari.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kan gå galt ja. Min far og min søster tok 2 uker uspesifisert og kom til et skikkelig dritt-sted, med løsbikkjer ravende rundt i bakgården og ikke noe fiks på rommet, lortete på badet og doen etc. De fikk heldigvis oppgradert.

Mamma og hennes venninner har flere ganger bestilt uspesifisert men har aldri fått dårligere enn 3 stjerns hotell, så de har kanskje vært heldige.

Skrevet

Foreldrene mine reiser stadig uspesifisert - og de er alltid fornøyd :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er forskjell fra land til land på hva man får. F.eks har jeg hørt om flere dårlige uspesifiserte på Gran Canaria og midt i byen..P Rico?, men av de jeg kjenner som har dratt til Hellas og andre greske øyer, så har uspesifisert alltid vært bra.

• Liker 1
  • 10 måneder senere...
Skrevet

Jeg tror det er forskjell fra land til land på hva man får. F.eks har jeg hørt om flere dårlige uspesifiserte på Gran Canaria og midt i byen..P Rico?, men av de jeg kjenner som har dratt til Hellas og andre greske øyer, så har uspesifisert alltid vært bra.

Hei ser at dette er et år siden, men kanskje du kunne fortalt hvordan det gikk?

Maja og meg skal om 6 dager reise uspesifisert til Lefkas/Parga-området. Vi håper jo å havne i Parga. Men finner ikke andre som har hivd seg på denne reisen..

Vi reiser med Apollo..

Er Lefkas det samme som Levkas?

og har noen erfaringer med å reise uspesifisert til Lefkas/parga området?

ser at det koster 4-dobbelt så mye med Parga by, så regner med at vi ikke kommer hit...

får belage oss på å leie en bil.. skal visst ikke koste så mye.. 500 kroner for 3-4 dager.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...