melona Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Hei, er det noen som er medlem av Oslo Bilkollektiv her, og som vil fortelle litt om deres erfaringer? Er det feks lett å få tilgang til bil når man trenger det? Jeg lurer på om vi skal melde oss inn. Vi bor sentralt i Oslo og har ikke brukt for bil i det daglige. Men vi venter barn til neste år, og tenker at det kan være praktisk å ha tilgang til bil innimellom. Hvordan er det forresten med bilseter, finnes det noen som er enkle å ta ut og inn av bilen? På forhånd takk for svar
helenaa Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 Vi har vært med ett år, og er veldig fornøyd. I ferier kan det lønne seg å booke bil tidlig, men ellers er det mange å ta av. Og hvis dere bor sentralt er det jo veldig mange potensielle parkeringsplasser. En ting vi har satt stor pris på er at det er biler i alle størrelser (og prisklasser), sånn at vi kan bestille mindre bil på kortere tur, og stor bil når vi skal lengre. Dessuten er det veldig OK å kunne leie stor (eller liten!) varebil noen timer hvis man skal kjøpe store ting... Jeg kan ikke så mye om barneseter, men min erfaring er i alle fall at de større setene kan være litt trøblete å bære på, sånn at vi ikke får det med oss når vi henter bilen. Mulig det finnes noen som er mer bærbare..?
melona Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2010 Tusen takk for svar! Er det noen flere med erfaringer de vil dele?
RedFox81 Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 Vi er medlemmer, vi har vært med i litt over ett år nå. Vi er storsett fornøyde. Vi bruker ikke bilene så veldig ofte, men hvis man trenger en bil engang i blant - ferie, hyttetur, eller en tur til en møbelbutikk - så er det veldig kjekt med bilkollektivet. Bilene der er nyere og renere enn for eksempel leiebilene fra Hertz, vel, etter min erfaring ihvertfall. Også er de billigere å leie. Minus er at det har vært en del krøll med nøkkelsystemet deres i det siste halve året, men det skal de ordne snart. Og at det er vanskelig å få tak i bilen i helgene. Hvis man vil ha bilen på torsdags-, fredags- eller lørdagskveld, er det lurt å bestille den senest på mandag. Det er altså umulig å "bestille bil på sparken" på en lørdag, vel, igjen, etter min erfaring. jeg kan ingenting om barneseter...
Wonders Skrevet 23. juni 2010 #5 Skrevet 23. juni 2010 har en venninde som er medlem. Hun er alltid fornøyd. Sjekker alltid ang ren bil, full tank osv. Hun pleier å planlegge helgene, slik at hun har bil om hun skal handle ekstra, eller bare skal kjøre litt lenger. Hun hakke unger, så seter vet vi ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #6 Skrevet 3. januar 2017 Hva hvis du krasjer/kolliderer - hvem betaler? Hvor langt må du gå for å hente bilen? Hvis jeg behøver bil i morgen,kan jeg hente den i dag? Anonymkode: c0dcb...5e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå