Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

er det noen som er medlem av Oslo Bilkollektiv her, og som vil fortelle litt om deres erfaringer? Er det feks lett å få tilgang til bil når man trenger det?

Jeg lurer på om vi skal melde oss inn. Vi bor sentralt i Oslo og har ikke brukt for bil i det daglige. Men vi venter barn til neste år, og tenker at det kan være praktisk å ha tilgang til bil innimellom.

Hvordan er det forresten med bilseter, finnes det noen som er enkle å ta ut og inn av bilen?

På forhånd takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vært med ett år, og er veldig fornøyd. I ferier kan det lønne seg å booke bil tidlig, men ellers er det mange å ta av. Og hvis dere bor sentralt er det jo veldig mange potensielle parkeringsplasser.

En ting vi har satt stor pris på er at det er biler i alle størrelser (og prisklasser), sånn at vi kan bestille mindre bil på kortere tur, og stor bil når vi skal lengre. Dessuten er det veldig OK å kunne leie stor (eller liten!) varebil noen timer hvis man skal kjøpe store ting...

Jeg kan ikke så mye om barneseter, men min erfaring er i alle fall at de større setene kan være litt trøblete å bære på, sånn at vi ikke får det med oss når vi henter bilen. Mulig det finnes noen som er mer bærbare..?

Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Er det noen flere med erfaringer de vil dele?

Skrevet

Vi er medlemmer, vi har vært med i litt over ett år nå. Vi er storsett fornøyde. Vi bruker ikke bilene så veldig ofte, men hvis man trenger en bil engang i blant - ferie, hyttetur, eller en tur til en møbelbutikk - så er det veldig kjekt med bilkollektivet. Bilene der er nyere og renere enn for eksempel leiebilene fra Hertz, vel, etter min erfaring ihvertfall. Også er de billigere å leie.

Minus er at det har vært en del krøll med nøkkelsystemet deres i det siste halve året, men det skal de ordne snart. Og at det er vanskelig å få tak i bilen i helgene. Hvis man vil ha bilen på torsdags-, fredags- eller lørdagskveld, er det lurt å bestille den senest på mandag. Det er altså umulig å "bestille bil på sparken" på en lørdag, vel, igjen, etter min erfaring.

jeg kan ingenting om barneseter...

Skrevet

har en venninde som er medlem. Hun er alltid fornøyd.

Sjekker alltid ang ren bil, full tank osv. Hun pleier å planlegge helgene, slik at hun har bil om hun skal handle ekstra, eller bare skal kjøre litt lenger.

Hun hakke unger, så seter vet vi ikke.

• Liker 1
  • 6 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hva hvis du krasjer/kolliderer - hvem betaler? 

Hvor langt må du gå for å hente bilen? 

Hvis jeg behøver bil i morgen,kan jeg hente den i dag? 

Anonymkode: c0dcb...5e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...