Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juni 2010 #1 Del Skrevet 20. juni 2010 Jeg har lyst til å starte skjønnhetsblogg, men trenger litt tips og råd... Hva er viktig når man skal starte en slik blogg? Hva er viktig å ha med? Skal jeg skrive på norsk eller engelsk? Hvordan er reglene for bruk av bilder? Hvilke wordpress plugins bør jeg installere? Hvilke sider bør bloggen inneholde? Noen flere tips til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heidie Skrevet 20. juni 2010 #2 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Hei Jeg syns det er viktig at man er litt personlig også (i det minste at man vet fornavnet ditt og har sett bilde av deg), det er koselig å "bli kjent" med de man leser bloggen til, så noen personlige innlegg innimellom er ikke dumt Ellers syns jeg det er viktig å sette seg inn i funksjonene til wordpress, slik at du kan ha en oversiktelig og ryddig blogg. Jeg syns du skal skrive på norsk, det blir mer personlig, i hvertfall hvis det er norske sminkegale jenter du vil nå frem til. Reglene for bilder er slik at du IKKE kan google noe, og bruke alle bildene du finner fritt, fordi de ligger på google. Jeg har hatt noe problemer med dette, da jeg har funnet bildene jeg har tatt på andre blogger og sånn. Ikke kult. Nå har jeg copyright på alt, bare for å være sikker. pressebilder (sånne med hvit bakgrunn) kan brukes fritt Gode plugins... tja.. jeg bruker et par plugins, men det er ikke avgjørende å ha plugis for å ha en god blogg. Du må lage de sidene du har lyst til, kommer jo ann på hva du skal skrive om. Jeg syns det er viktig å ha det ryddig i tags'ene og kategoriene, da er det lettere for folk å finne det de vil lese om. Kommer ikke på noe mer nå, men hvis du trenger hjelp, så kan du bare sende mail eller noe :D Endret 20. juni 2010 av Heidie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heidila Skrevet 21. juni 2010 #3 Del Skrevet 21. juni 2010 Vær hyggelig,personlig og svar leserne dine Prøv å variere litt i innleggene dine Prøv å ha med bilder i hvert innlegg,ellers kan noen synes det er kjedelig å lese. låner du bilder som andre har tatt,så link til nettsiden prøv å ha en ryddig blogg så det er lett å finne fram Ha en flott header som gjør folk interessert til å lese nedover bloggen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 21. juni 2010 #4 Del Skrevet 21. juni 2010 Jeg har ikke blogg selv, men har et noen forslag. Legg ut bra bilder. Dropp dårlige mobilbilder ute av fokus. Ikke legg ut mange nesten like bilder. Ikke speilvend et bilde og legg det ved siden av originalbildet. Det ser bare teit ut. Bruk tid på layout. Les korrektur og skriv skikkelig, ikke sms-språk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heidie Skrevet 21. juni 2010 #5 Del Skrevet 21. juni 2010 Ja, godt språk settes pris på når man leser en blogg. Ikke sms og dialekt. Det er vanskelig å lese. Og som Heidi sier, å svare på kommentarer med en hyggelig tone, selv om det er 176 gang du får det samme spørsmålet Nye lesere kan jo ikke vite at du svarte på det spørsmålet for 2 uker siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå